carvertical VIN

Toyota va avea in curand un mic SUV 100% electric

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Toyota va avea in curand un mic SUV 100% electric

Un lider pe piata masinilor hibride, Toyota a avut numeroase rezerve in ceea ce priveste masinile 100% electrice. Dar, marca a decis sa se lanseze in sfarsit si pe aceasta piata, cu bZ4X, un SUV familial, total diferit fata de RAV 4.

Dezvaluit toamna trecuta, modelul bZ4X nu va ramane insa pentru mult timp singurul model electric de la Toyota. Un mic bZ1 este deja in pregatire. Iata primele informații.

Mai buna sau mai rea, fiecare are ideea sau superstitia sa despre numarul 13. Toyota nu pare insa superstitioasa. La mijlocul lunii decembrie, gigantul japonez a anunțat cu mandrie sosirea a… 13 noi modele 100% electrice pana in 2030. Daca japonezii raman convinsi ca trecerea la „zero emisii” nu este posibila in toate regiunile lumii, nu poate ignora o Europa hotarata, din pacate, sa interzica petrolul. Fiind primul pilon al acestei noi game Beyond Zero, bZ4X nu va ramane singur pentru mult timp. Pe langa acest SUV de familie de aproape 4,70 m asteptat in primul trimestru al acestui an se vor adauga si alte modele, mai mici.

Noua masina este mult mai impozanta, cu cei 4,69 metri, depasind modelul RAV4 cu 9 cm. dar, mai ales diferenta de ampatament este cea care impresioneaza. Ajunge deci de la 2,69 de metri la 2,85 metri deci are 16 centimetri in plus. Este un lucru de bun augur mai ales pentru spatiul pentru picioarele pasagerilor din spate. Inaltimea este insa inferioara fata de celalalt model de SUV familial. Latimea este identica. Volumul portbagajului anuntat este mai degraba modest pentru gabaritul sau, cu 128 de litri mai putin fata de RAV4.

Am putea spune ca stilul sau aduce un elogiu complexitatii. Fata de modelul de Corolla Cross, nu i se poate reprosa ca ii lipseste originalitatea. Suntem aici mai degraba in spiritul crossoverului Kia EV6 decat al modelului Tesla Y sau Volskwagen ID.4.

Intre 250 si 300 km de autonomie

Pentru a fi confortabil in oras, acest bZ1 va pastra un format mini situat intre recentul Aygo X (3,70 m) – pe care nu il va inlocui direct – si Yaris (3,94 m). Garda la sol ridicata, arcadele de roata si praguri de plastic ii vor da acestui viitor rege al oraselor aerul de aventurieri care, desigur, nu va avea abilitați speciale in afara bitumului.

Construit pe cea mai recenta evoluție a platformei e-TNGA, urmatorul bZ1 va oferi autonomie in concordanța cu utilizarea sa. Primele zvonuri indica o baterie cu o capacitate de 35 pana la 45 kWh, care ar trebui, asadar, sa permita asigurarea a 250 km de autonomie in utilizare urban-periurbana in viața reala si sa alimenteze un motor de aproximativ 120 ch. Prime indicații care nu vor permite acestui bZ1 sa se distinga de concurența si care, prin urmare, il vor obliga sa aiba grija la prețul sau. Daca astazi este foarte greu sa vizezi doar acest model care nu va deveni realitate pana in 2025, un pret de inceput puțin peste 20.000 de euro nu pare de neconceput.

Sursa: presse-citron.net

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *