carvertical VIN

Chrysler Halcyon, conceptul renasterii electrice

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Chrysler Halcyon, conceptul renasterii electrice

Stellantis face eforturi pentru a-si mentine in viata toate marcile. Peste Atlantic, Chrysler este cea care provoaca cele mai mari ingrijorari, iar conceptul Halcyon este o incercare de a arata ca marca nu intentioneaza sa supravietuiasca doar cu un singur model.

Odata cu sfarsitul carierei berlinei 300, singura oferta ramasa in catalogul Chrysler este MPV-ul Pacifica. Acestuia i se va alatura in curand, daca nu va fi inlocuit, primul model electric al marcii, un crossover bazat pe conceptul Airflow. Tot nu este prea mult pentru marca americana care si-a dat mult timp numele unuia dintre cei „trei mari”. Stellantis pare sa aiba in plan un al doilea model, care ar putea fi anuntat de conceptul Halcyon. O berlina electrica al carei nume este derivat din cel al pasarii mitologice Alcyon. Un nume deja folosit de Subaru pentru un coupé din 1985 pana in 1997 (doua generatii XT si SVX).

O noua directie

O berlina electrica ar putea sosi la Chrysler inca din 2026, bazata pe platforma STLA Large. Dar, spre deosebire de Airflow, care a aparut in 2021 si era deja aproape de productie, acesta este in mod clar un concept car.

Din punct de vedere pur de vedere al designului, Chrysler intoarce in mod clar pagina a douazeci de ani de stil baroc si se apropie de anii ’90 cu vehiculele sale aerodinamice cu cabina orientata spre fata. Poate chiar mai mult decat la crossoverul Airflow, aerodinamica este clar vizibila aici, cu profilul coborat, liniile alungite, partea frontala plonjata, fluxul de aer de sub capota care duce la baza parbrizului… Forme generale care se vor regasi cu siguranta pe modelul de serie. Logo-ul reinterpretat simbolizeaza de unul singur schimbarea de directie.

Vitrina tehnologica Stellantis

Dar acest concept nu este acolo doar pentru a-si etala stilul. Stellantis a ales marca Chrysler pentru a promova viitoarele sale componente tehnice STLA Brain (arhitectura electronica centralizata), STLA Smartcockpit (interfata om-masina) si STLA AutoDrive (conducere semi-autonoma).

Toate acestea sunt puse in valoare de o serie de functii: cinematica dubla de deschidere a portierelor, volan, pedale si ecran central de 15,6 inci care poate fi retras pentru conducerea autonoma de nivel 4, un panou cu ecran transparent in partea frontala, un pavilion superior cu blackout electrocromatic pe care pot fi proiectate informatii, in acest caz harta cerului, recunoasterea faciala a soferului cu intampinare si setari personalizate etc.

Ca o aluzie la industria muzicala, bine implantata si in Detroit (Motown etc.), unele dintre varfuri sunt realizate din CD-uri reciclate. In ceea ce priveste scaunele spate retractabile, acestea stabilesc o legatura cu functionalitatile monovolumelor marcii din 1983.

In ceea ce priveste specificatiile tehnice, va trebui sa ne multumim cu ceea ce stim deja pe platforma STLA Large. Conceptul Chrysler Halcyon adauga sistemul Dynamic Wireless Power Transfer (DWPT) si bateriile Lyten de 800 de volti cu litiu-sulfura.

Din punct de vedere vizual, Halcyon este deja o placere de privit. Proportiile sale favorizeaza spatiul la bord, cu o capota foarte scurta si plonjata si o pupa in stil fastback. Semnatura luminoasa, care consta intr-o simpla bordura de LED-uri atat in fata, cat si in spate, contribuie la cresterea impresiei de latime a masinii. Halcyon este proiectat pentru a fi cat mai aerodinamic posibil, cu o priza de aer care leaga partea inferioara a barei de protectie de baza parbrizului.

 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *