top banci online straine

Primul Koenigsegg Gemera soseste cu aproape 2300 CP

img
Home / Masini noi 2025 pe piata auto / Primul Koenigsegg Gemera soseste cu aproape 2300 CP

Anuntat in martie 2020, noul Gemera al constructorului suedez Koenigsegg a sosit in sfarsit. Primul dintre cele 300 de exemplare de serie ale acestui „mega-GT” cu patru locuri si-a facut luni debutul mondial.

Monstrul V8 Hot

Constructorul suedez nu s-a culcat pe lauri si a dezvoltat si o Gemera si mai nebuna. Motorul de 2,0 litri cu trei cilindri a fost inlocuit cu V8-ul de 5,0 litri al lui Jesko care, combinat cu blocul electric Dark Matter, poate atinge o putere de 2.300 CP si un cuplu de 2.750 Nm folosind etanol E85.

In cele din urma, masina este chiar mai puternica decat se astepta. Si nu doar putin! In urma cu trei ani, Koenigsegg vorbea despre 1.700 CP. Acum este vorba mai degraba de 2.269. Ai citit bine!

Pentru a atinge aceasta cifra, a fost dezvoltat un nou motor electric cu sase faze si flux radial, denumit „Dark Matter”. Acesta il inlocuieste pe cel cu trei din conceptul original pentru a economisi spatiu si greutate. Producand 789 CP, este propulsat de un V8 biturbo de 5 litri derivat din cel al lui Jesko, dar refacut indelung (impreuna cu evacuarea) din cauza constrangerilor de spatiu. De exemplu, turbocompresoarele sunt amplasate in mijlocul bancurilor de cilindri. Cuplul total este de 2.028 lb-ft.

Alternativ, clientii Gemera care doresc ceva mai putin exploziv pot asocia motorul electric cu un motor biturbo de 2 litri cu trei cilindri, denumit „Tiny Friendly Giant”. In acest caz, puterea si cuplul sunt limitate la 1.381 CP si, respectiv, 1.364 lb-ft. Trebuie sa recunoastem ca este mult mai mult… rezonabil.

Vezi si:  Modelele de masini ce vor fi inlocuite in anul 2020

Apropo, sistemul de tractiune integrala permite distribuirea intregii puteri intre puntile fata si spate, precum si intre stanga si dreapta. In ceea ce priveste greutatea, aceasta ar fi mai mica de doua tone (4.409 lbs) in toate cazurile.

Deoarece Koenigsegg dorea ca masina sa poata transporta bagajele celor patru ocupanti si, astfel, sa aiba un portbagaj relativ spatios, o serie de componente au trebuit sa fie reproiectate. In special, transmisia Light Speed a lui Jesko se infasoara in jurul motorului electric ca un ceas elvetian si a fost redenumita „Light Speed Tourbillon” pentru aceasta ocazie.

Mai mult, deoarece compania a vrut sa permita calatorii pe distante lungi, Gemera primeste cel mai mare rezervor de combustibil din lume intr-o masina de serie. Acesta are o capacitate de 115 litri.

Gemera nu este doar cea mai puternica si mai extrema masina de serie de pe pamant, ci si cea mai practica si mai usor de utilizat masina sport creata vreodata”, a declarat presedintele Christian von Koenigsegg. Raspunsul sau incredibil, manevrabilitatea, sunetul, transmisia precisa, interiorul spatios si tractiunea integrala se traduc intr-o experienta de condus fara precedent si de neegalat. Gemera este gata sa doboare multe recorduri de performanta pe linia dreapta si pe circuit.”

Desi Koenigsegg a prezentat primul exemplar de serie, asteptarea clientilor este departe de a se incheia. Productia va incepe spre sfarsitul anului 2024, iar livrarile in prima jumatate a anului 2025.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *