Masinile electrice care vor marca toamna anului 2023
Dupa o vara linistita, noutatile din domeniul auto vor avea un start fulminant. Modele noi prezentate in premiera, concepte noi sau vehicule care ajung in sfarsit in dealeri: Automobile-Propre a realizat o selectie a modelelor electrice despre care se va vorbi in aceasta toamna.
BMW Vision Neue Klasse
Neue Klasse este un nume de cod din trecut pentru o noua familie de vehicule electrice care va duce BMW intr-o noua era. Primul model de serie va fi o berlina de dimensiunile Seriei 3. Acesta va fi prefigurat la Salonul Auto de la Munchen de un concept, Vision Neue Klasse, care promite sa fie aproape de vehiculul final. Proiectat pe o baza electrica dedicata, vehiculul ar trebui sa aiba un design disruptiv… care ar putea avea accente retro.
BYD Dolphin BYD a facut o intrare discreta in unel tari din Europa. Dar compania chineza este pe cale sa treaca la o viteza superioara prin lansarea mai multor modele electrice, inclusiv a modelului compact BYD. Principalul sau argument? Pretul sau scazut: porneste de la 28.990 de euro, adica cu 1.000 de euro mai putin decat MG4. Obiectivul BYD este de a atrage atentia clientilor care cauta un vehicul electric de familie ieftin. Chiar daca acest lucru inseamna sa faca cateva sacrificii, de exemplu in ceea ce priveste tinuta de drum.
Citroën ë-C3
Trisam putin, privind putin mai departe de toamna, pentru ca Citroën, care nu a participat la Salonul Auto de la Munchen, va prezenta noul C3 la mijlocul lunii octombrie. Aceasta a treia generatie va fi disponibila intr-o versiune 100% electrica. Iar marca vrea sa se impuna in segmentul la moda al masinilor de oras multifunctionale, promitand un vehicul cu o autonomie de 300 km la un pret mai mic de 25.000 de euro fara bonusuri. Pentru a realiza acest lucru, C3 se va inspira din formula de succes a modelului Dacia Sandero, adica se va limita la strictul necesar.
Hyundai Kona
Disponibil deja in varianta hibrida (simpla), noul Kona va fi pus in sfarsit in vanzare intr-o versiune 100% electrica. Doua configuratii tehnice sunt in meniu: un motor de 114,6 kWh cu o baterie de 39,4 kWh si un motor de 160 kW cu o baterie de 65,4 kWh. Atunci cand modelul este echipat cu jante de 17 inch, autonomiile in ciclu mixt WLTP sunt de 377 si, respectiv, 514 km. Asadar, abia asteptam sa vedem cum se pozitioneaza vehiculul din punct de vedere al pretului, pentru a afla daca marca coreeana ofera un raport pret/garantie interesant.
Kate K1
O nota de originalitate in aceasta selectie. Iti spune ceva numele Kate K1? Ei bine, nu e de mirare, avand in vedere ca Kate este o noua marca franceza specializata in micro-masini electrice. Sub marca sa proprie, a preluat renasterea electrica a modelului Mini Moke. Urmatorul pas este prezentarea unei mini-masini de oras, K1, cu patru usi si patru locuri, fabricata in Franta si care promite sa fie accesibila. Desi vehiculul va fi pe sosele in 2024, speram sa il vedem prezentat in toamna.
Conceptul Mercedes EQ
In timp ce Tesla isi restilizeaza Model 3, BMW si cei de la Mercedes tocmai isi pregatesc raspunsul. Si pentru a incerca sa arate ca nu sunt in urma, castiga timp cu concepte. Alaturi de Vision Neue Klasse, la salonul de la Munchen va fi prezentat un studiu de stil Mercedes pentru o berlina electrica de mici dimensiuni, a carei versiune de serie va sosi in 2024. Vehiculul, care va inlocui modelul CLA, este pregatit sa aiba un impact major in ceea ce priveste eficienta, in special datorita siluetei sale ultra aerodinamice.