Volkswagen plaseaza aerodinamica in centrul designului ID.7
Constructorul german a dezvaluit ceva mai multe despre noul sau model electric bazat pe conceptul ID.Aero. Modelul de mari dimensiuni ID.7 de la Volkswagen se lauda cu 210 kW (286 CP) si un cuplu de 545 Nm, o aerodinamica sofisticata si o autonomie mare.
ID.7 este primul model electric de la Volkswagen pentru clasa medie superioara. Cu o autonomie de pana la 700 de kilometri (WLTP), limuzina Volkswagen este un campion al eficientei. Pe langa o noua generatie de propulsie, aerodinamica sofisticata contribuie la autonomia mare a modelului ID.7. Forma de baza favorabila din punct de vedere aerodinamic, coeficientul de rezistenta la inaintare redus (valoarea Cd) de 0,23 si suprafata frontala de 2,46 m² sunt rezultatul unei cooperari stranse intre departamentele de proiectare si dezvoltare.
Cu o autonomie de pana la 700 de kilometri, marea berlina electrica se poate lauda cu cifre de performanta foarte impresionante. Este pentru prima data cand Volkswagen anunta o autonomie atat de mare, iar acest lucru are mult de-a face cu forma sa aerodinamica si coeficientul de rezistenta redus. Rezultatul unei colaborari stranse intre departamentele de design si dezvoltare.
ID.7: aerodinamica in centrul proiectului
ID.7 este chiar cel mai aerodinamic vehicul electric din gama electrica Volkswagen. Acest lucru este evident de la prima vedere. Cu o lungime de cinci metri, ID.7 are o silueta deosebit de zvelta. Potrivit designerului Volkswagen Daniel Scharfschwerdt, „atunci cand am proiectat ID.7, accentul a fost pus pe aerodinamica, iar acest lucru se poate observa in partea frontala joasa, in tranzitia lina catre capota si in parbriz”.
Acest lucru este evident si in partea superioara a vehiculului, in special prin forma de coupé a acoperisului. Acelasi lucru este valabil si pentru partea din spate conica, care pare sa fi fost proiectata pentru a oferi performante aerodinamice ideale si pentru a imbunatati capacitatea de autonomie. Este clar ca s-a lucrat foarte mult la proiectarea modelului ID.7.
Stephan Lansmann, inginerul responsabil cu aerodinamica modelului ID.7, considera ca „procesul iterativ dintre echipele de dezvoltare si de proiectare a dat roade. Numeroasele simulari computerizate utilizate pentru calcularea performantelor, impreuna cu testele in tunelul aerodinamic, ne-au permis sa obtinem acest rezultat”.
In termeni practici, ID.7 are o caroserie inferioara aproape complet inchisa. Pragurile laterale evazate impiedica patrunderea aerului. Rotile joaca un rol important in autonomia vehiculelor electrice. Designul rotilor a fost imbunatatit si, inca o data, accentul a fost pus pe aerodinamica. Acestea sunt concepute pentru a impiedica patrunderea aerului sub panou.
Fiecare parte a masinii a fost gandita in cele mai mici detalii. Folosind tehnologii de imprimare 3D, echipele lui Stephan Lansmann au testat, de asemenea, numeroase variante pentru a gasi forma optima pentru oglinzile exterioare. La modelul ID.7, acest proces a permis optimizarea sectiunilor superioare si inferioare ale oglinzii pentru a obtine cel mai mic coeficient de rezistenta la inaintare posibil.
Comparabil cu Tesla Model S, Mercedes EQE, Hyundai Ioniq 6 si BMW i5, ID.7 ar trebui sa atraga o clientela mai traditionala. Bazata pe MEB-ul actualelor Volkswagen ID.3 si Skoda Enyaq, berlina Volkswagen ar trebui sa fie pusa in vanzare in toamna anului 2023.