carvertical VIN

Chinezii de la LI Auto vor sa dea lovitura in 2024

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Chinezii de la LI Auto vor sa dea lovitura in 2024
/
/
239 Views

Un an record in 2023 nu este suficient pentru LI Auto, care isi propune sa isi dubleze vanzarile in 2024. Pentru a realiza acest lucru, producatorul chinez va introduce o serie de produse noi.

Primele exemplare ale modelului LI One au fost livrate in 2019. Destul de repede, marca s-a bucurat de succes, SUV-ul sau devenind cel mai bine vandut model de start-up de pe piata chineza, devansand Nio si Xpeng. In 2023, producatorul fondat de Li Xiang a vandut 373.030 de unitati ale SUV-urilor sale L7, L8 si L9. Este de aproape trei ori mai mult decat in 2022 (133.246), cu un varf de peste 50.000 de unitati vandute in decembrie.

Anul acesta, ambitia este de a dubla livrarile la 800.000 de unitati. Acest lucru ar putea face din ea una dintre primele 10 marci de pe piata chineza si numarul 2 in ceea ce priveste vehiculele electrice, dupa BYD.

Pentru a atinge acest obiectiv ambitios, LI Auto mizeaza in primul rand pe noi modele. Lansarea monovolumului electric Mega in urmatoarele saptamani este doar inceputul unei activitati intense in 2024.

Patru modele noi

Actualele SUV-uri vor beneficia de o actualizare in primavara, iar misiunea lor este de a ajunge la 400.000 de unitati. Avand in vedere rezultatele de anul trecut si cresterea pietei vehiculelor electrice, acest obiectiv pare realizabil, chiar daca Mega va canibaliza, desigur, o parte din vanzarile lui L9. Se asteapta ca vanzarile de MPV sa ajunga la 8.000 pe luna, adica aproape 100.000 pe parcursul anului.

Inainte de vara, familia de SUV-uri cu extindere de gama va fi completata de L6. Acesta este un model mai accesibil, intrucat va fi prima oferta a producatorului sub pragul de 300.000 RMB (38.400 euro). Intervalul de pret de 200.000-300.000 RMB reprezinta inima pietei auto chinezesti. Modelul L6 va viza vanzari lunare de 30.000 de unitati.

In toamna, accentul va fi pus pe vehiculele electrice. Asa cum a fost anuntat, Mega este primul model electric al marcii, dar nu si ultimul. LI Auto planuieste sa lanseze trei noi vehicule electrice pana la sfarsitul anului.

Nu se stie inca daca acestea vor fi SUV-uri, MPV-uri sau chiar berline. Cu toate acestea, toate vor utiliza aceeasi arhitectura electrica, cu baterii capabile sa reziste la o incarcare foarte rapida de 5C (puterea de incarcare = de 5 ori capacitatea bateriei). Bateria de 100 kWh a modelului Mega este capabila de o incarcare de peste 500 kW, iar fondatorul companiei a confirmat ca aceasta tehnologie va fi extinsa la toate celelalte modele electrice ale sale, inclusiv la cele mai accesibile.

Li Xiang, fondator si CEO al LI Auto, estimeaza ca ponderea masinilor electrice in China ar trebui sa ajunga la aproape 90% pana in 2028, moment in care cei mai mari jucatori de pe piata vor fi BYD, Tesla si Huawei. Gigantul electronicii nu este prezent direct sub nume propriu, ci prin diverse marci detinute in joint-venture: Avatr (cu Changan), Aito (cu Seres), Luxeed (cu Chery)…

Aboneaza-te la Newsletter

Nume (necesar)

Email (necesar)

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *