BMW Vision Neue Klasse X de la BMW: viitorul SUV electric cu elice
BMW continua sa se redefineasca. La cateva luni de la eleganta Vision Neue Klasse, marca a dezvaluit un nou concept car. Acesta contureaza viitorul SUV electric iX3 si dezvaluie cateva detalii suplimentare despre noua platforma a marcii germane.
Un anumit aspect. Designul exterior este mai putin surprinzator decat cel al berlinei Neue Klasse prezentata la ultimul Salon Auto de la München. Aici se repeta gramatica SUV-urilor sportive si burgheze ale companiei, definita de X5 in urma cu un sfert de secol: montant C masiv, suprafete vitrate mari, adancitura Hofmeister si umeri solizi. Singurul lucru care lipseste este un sac de golf.
Dupa cum se poate vedea, grila de pe viitoarele SUV-uri BMW va fi luminoasa. Garantat ca iti va atrage atentia in oglinda retrovizoare daca te apropii prea mult. Dar acest concept introduce si un design mai ingust. Aceasta configuratie aminteste nu numai de anii 1970, ci si de conceptul BMW Garmisch. Acesta din urma a fost ideea lui Marcello Gandini (1938-2024), seful de stil al lui Bertone la acea vreme.
Berlinele BMW vor adopta un aspect inspirat de Neue Klasse, cu o grila care integreaza direct luminile. Pe de alta parte, atat SUV-urile, cat si berlinele dispun de aceleasi lumini frontale cu doua lamele. Capota lui Neue Klasse X are, de asemenea, propriile sale reliefuri. Oglinzile cu camera video vor fi cel mai probabil abandonate pe viitorul iX3.
Printre detaliile stilistice demne de luat in seama se numara stalpii care au fost subtiati de geamurile fara rama, lasand la vedere finisajele din stofa ale habitaclului. Efectul dorit? Sa dea impresia unui interior mai luminos. Acest artificiu stilistic va fi, fara indoiala, una dintre urmatoarele marci distinctive ale produselor marcii.
Cu ochii pe sosea. La bord, BMW confirma viitoarea sa revolutie. La fel ca i-cockpit-ul de la Peugeot, Munchen pregateste un tip de arhitectura interioara inovatoare. Cea mai mare parte a informatiilor este grupata nu pe un tablou de bord, ci pe un dispozitiv cunoscut sub numele de „Panoramic Vision”. Acesta consta intr-o imagine proiectata pe parbriz, care, pentru aceasta ocazie, este prevazuta cu o banda neagra pentru a asigura o citire usoara.
Acest lucru faciliteaza vizualizarea vitezei instantanee si a distantei ramase. Prima impresie este foarte pozitiva, mai ales ca ordonarea informatiilor poate fi ajustata cu usurinta de catre sofer prin intermediul ecranului central. Interfata este foarte simplu de utilizat, fiind activata printr-o simpla glisare in jos si o glisare a pictogramelor.
De ce Neue Klasse? Denumirea Neue Klasse (noua clasa) se refera la berlinele si coupe-urile BMW 1500, 1600, 1800 si 2000 din anii 1960. Lansarea acestor propulsoare usoare si agile a permis BMW sa isi defineasca identitatea moderna, atat din punct de vedere estetic, cat si tehnic. Sloganul Freude am Fahrt („placerea de a conduce”) a insotit aparitia lor. Mai presus de toate, ele au scos fabrica din Munchen de pe linia rosie. BMW rivaliza acum cu Alfa Romeo, punctul de referinta pentru berlinele sport la acea vreme.
Ecranul tactil central – care este in continuare necesar pentru navigatie si infotainment atunci cand masina este stationata – poate fi configurat in functie de necesitati. Culorile sunt, de asemenea, proiectate pe plansa de bord, in functie de ambianta sau de informatiile care trebuie transmise soferului. Deocamdata, totul este de ordin estetic. Dar, in viitor, ar putea fi folosita o iluminare albastra sau rosie pentru a crea o atmosfera mai placuta.