Nio ET9 (2024): luxul chinezesc mai bun decat cel german?
Noul automobil electric de top al Nio ataca piata germana, cu Mercedes EQS si BMW i7 in frunte. Cu o tehnologie foarte avansata a bateriilor si capacitati de incarcare record pe hartie.
Nio este o marca chineza pozitionata in segmentul premium, iar in prezent se pregateste sa intre pe piata auto europeana cu SUV-uri precum EL6. Sustinuta de guvernul chinez, care ii acopera datoriile de ani de zile, marca tocmai si-a prezentat noul model ultra-high-end, ET9, pozitionat in cel mai luxos segment de limuzine electrice de pe piata.
Partea frontala foloseste elementele stilistice ale lui Nio, deja vazute pe alte modele, dar profilul este un pic crossover. Mai presus de toate, bordul sau aminteste in mod ciudat de cea a unui Jaguar F-Type, cu forma sa de hatchback si designul luminilor sale. Cu o lungime de 5,32 metri, ET9 este mai mare decat un Mercedes EQS si cu doar cateva sutimi mai mare decat BMW i7 (5,39 metri lungime). Promite un nivel foarte ridicat de confort pe locurile din spate, cu doua scaune independente si controlabile, ca in cazul versiunilor lungi ale limuzinelor europene. Sub capota se afla doua motoare (unul cu magneti permanenti in spate si unul asincron in fata). Puterea totala este de 520 kW, adica putin peste 700 CP. Masina foloseste, de asemenea, un sistem de suspensie activa si independenta pe care seful Nio il descrie ca fiind „mai avansat decat cel al ultimului Porsche Panamera”, precum si sisteme de asistenta pentru sofer foarte avansate.
O tehnologie de baterie extrem de sofisticata
Nio ET9 dispune, de asemenea, de baterii deosebit de sofisticate, cu acumulatori uriasi, cu o capacitate de 120 kWh, bazate pe o tehnologie de ultima ora, cu un circuit electric de 925 de volti (dar nu inca in compozitia semisolida promisa de Nio in urma cu cativa ani), care promit o putere de incarcare fara precedent: 600 kW la varf si 255 km de autonomie recuperata in 5 minute. Aceasta cifra trebuie relativizata, tinand cont de faptul ca vorbim de standarde de autonomie chinezesti mai putin realiste decat cele europene, dar probabil ca va oferi o autonomie de aproximativ 200 km conform standardului WLTP, ceea ce este totusi foarte impresionant. De asemenea, datorita sistemului de schimbare a bateriilor dezvoltat de Nio, va fi posibil sa se paraseasca statia in trei minute cu o baterie complet incarcata, lasand-o pe cealalta in urma. Nio ET9 va incepe sa fie livrat in 2025. Avand in vedere strategia producatorului chinez, acesta ar putea ajunge pe piata europeana pe termen mediu. In China, va incepe de la 800.000 de yuani, adica putin peste 101.000 de euro.
Pasagerii sunt prioritari
Constructorul nu a prezentat inca plansa de bord a noii sale berline, preferand sa se concentreze pe locurile din spate. Cu toate acestea, ET9 anunta o evolutie, cu un ecran AMOLED de 15,6 inci orientat in modul landscape, si nu portrait ca la modelele anterioare. Asistentul Nomi se afla in continuare in centrul panoului si stim, de asemenea, ca Nio va oferi un head-up display cu realitate augmentata.
Sa speram ca acesta va fi mai discret pentru confortul celor doi pasageri care vor ocupa spatiul din spate. Acestia vor avea scaune cu confort ridicat, cu spatare inclinabile, suport pentru picioare, incalzire, ventilatie si masaj. Acestea sunt separate de o consola centrala care contine spatii de depozitare, un raft cu oglinda integrata, o tableta cu ecran tactil de 8 inci pentru controlul multimedia, un incarcator wireless, un compartiment de refrigerare etc. Ecranele de 14,5 inci de pe spatele scaunelor din fata sunt interconectate cu sistemul central SkyOS.
Sursa: https://www.caradisiac.com/nio-et9-2024-le-luxe-chinois-mieux-que-l-allemand-206259.htm