Subaru Solterra, prima masina electrica pentru marca japoneza

img
Home / Masini noi 2022 pe piata auto / Subaru Solterra, prima masina electrica pentru marca japoneza
/
7 Views

Subaru dezvaluie prima sa masina electrica, realizata in cele din urma destul de rapid datorita colaborarii sale cu marca Toyota. Fisa tehnica este interesanta, desi nu este deloc una surprinzatoare.

Coincidenta face ca marca Subaru sa sarbatoreasca cincizeci de ani de la primul sau sistem de tractiune integrala simetrica „SAWD” in 2022, in acelasi an cu lansarea primei sale masini electrice, dezvaluita recent. In anul 1972, Subaru a fost pionier pe piata cu modelul sau break, Leone. De data aceasta, Subaru este departe de a fi o masina avangardista, este chiar invers: producatorul ajunge destul de tarziu pe piata si mai degraba intr-un mod pe care unii l-ar putea califica destul de timid.

Dezvoltare comuna

Toyota si Subaru sunt acum aliati de cale lunga. Prima masina are de altfel, parti in cea de-doua masina. Important este de subliniat ca cele doua companii colaboreaza la proiecte reciproce care probabil ar fi fost complicate fara impartirea costurilor, in special pentru Subaru. Asta dupa tandemul BRZ / GT86.

De data aceasta, cele doua grupuri si-au unit fortele tocmai in domeniul energiei electrice. Toyota si Subaru si-au dezvaluit primul lor SUV electric destul de repede, un lucru suprinzator pentru unele persoane.

Dar nu este deloc surprinzator, faptul ca bZ4X si Solterra sunt, prin urmare, apropiate in multe puncte. Solterra este o noutate frumoasa de 4,69 metri lungime si 1,86 metri latime. Mai presus de toate, afiseaza un ampatament deosebit de generos de 2,85 metri, care pe hartie prefigureaza lucruri frumoase pentru habitabilitatea din spate si/sau volumul portbagajului.

Tractiune pe doua sau patru roti

Subaru ofera doua versiuni ale SUV-ului sau. Prima este cu o tractiune de 204 CP, cu un singur motor pe puntea fata. Varianta cu tractiune integrala dezvolta „doar” 217 CP, dar asta pentru ca cele doua motoare sunt fiecare mai putin puternice decat monoblocul de tractiune Solterra. Curios, dar probabil ca este asa pentru a se putea pastra greutatea si autonomia unui SUV care cocheteaza deja cu cele doua tone.

Bateria de 71,4 kWh ii permite masinii Solterra sa efectueze aproape 500 km cu o singura incarcare, in cele mai bune conditii si in versiunea cea mai putin energivora. Pe hartie, Subaru si Toyota in mod clar nu au inventat apa calduta: capacitatea bateriei este acum clasica, puterea motorului este, pana la urma, banala, iar incarcatorul AC de la bord ofera doar 6,6 kW, ceea ce este relativ putin.

A fost asadar necesar sa iasa in evidenta sau sa se ilustreze in alt mod: la fel ca bZ4X, acest model Solterra va avea optional un acoperis acoperit cu panouri solare care, conform teoriei, ar permite sa castige 1800 km de autonomie pe an, doar lasandu-se masina afara.

Solterra ar trebui sa apara in Europa doar anul viitor, deoarece deocamdata producatorul este concentrat pe piata japoneza. Dar cu siguranta va oferi o gura buna de aer proaspat dealerilor care au doar modele care sunt adesea foarte penalizate din cauza malusului ecologic.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *