Cine este Vinfast, noul constructor de masini electrice care ajunge si in Europa?
Ai auzit pana acum de Vinfast? Nu? Acest lucru este normal, pentru ca acest producator vietnamez care a aparut pe piata in 2018 nu va ajunge in Europa pana la sfarsitul anului 2022. Iata cateva cuvinte despre aceasta noua marca auto din Asia…foarte ambitioasa.
Daca nu ai fost prezent la ultimul Salon Auto de la Paris din 2018, este posibil ca numele Vinfast sa nu insemne nimic pentru tine. Cu aceasta ocazie s-a nascut Vinfast, un nou producator dintr-o tara noua pentru masini, Vietnam.. Pe standul sau, doua modele de masini care aveau pe calandru un V mare l-au avut drept ambasador pe fotbalistul David Beckam.
Este vorba despre un sedan mare si un SUV impunator, ambele bazate pe platforme BMW, care si-au aratat liniile destul de moderne, concepute de Pininfarina. Ambitia a fost atunci de a oferi modele cu dotari de varf la preturi competitive si de a le distribui pe principalele piete mondiale. Odata cu pandemia de Covid 19 si trecerea la electricitate, acestea nu au ajuns pe pietele noastre, iar Vinfast si-a schimbat planurile de atunci. Brandul va ajunge in sfarsit in Europa si acasa la sfarsitul anului 2022 cu cele doua modele de masini 100% electrice, numite VF9 si VF8, SUV-uri cam mari pentru noi afisand 5,12 m si 4,75 m. Apoi, in 2023 vor sosi SUV-ul compact VF7 cu emisii zero si SUV-ul mic VF6, deoarece marca a decis sa-si opreasca toate modelele cu motoare termice la sfarsitul anului 2022, adica cele doua modele bazate pe BMW, precum si Fadil, un Opel Karl restilizat, fabricat din 2019 pentru piata vietnameza.
Vingroup prezent peste tot!
Deci, va trebui sa avem incredere in aceasta noua marca de automobile? Asta e intrebarea. Retine ca noul brand este filiala auto a gigantului grup vietnamez Vingroup, ale carui activitati au inceput in 1993 in Ucraina cu taitei instant. De atunci, grupul, sustinut mai mult sau mai putin direct de stat, care il vede ca o vitrina a Vietnamului modern, s-a diversificat in mai multe domenii si are 48 de filiale: scoli, universitati, spitale, imobiliare, farmacie, productie agricola, magazine, articole de moda, furnizare de acces la internet si telefonie mobila, parcuri de distractie, statiuni de pe litoral, telefoane mobile, etc. Pe scurt, Vingroup este prezent in aproape toate domeniile vietii de zi cu zi vietnameze si pare, impreuna cu Vinfast, sa doreasca sa-si extinda terenul de joc la nivel international.
Cand doamna Le Thi Thu Thuy, CEO al Vinfast si numarul 2 al Vingroup, a fost intrebata de ce europenii ar cumpara modelele vietnameze, ea a raspuns cu incredere „ Am identificat o mare nevoie de masini electrice in Europa, dar nu este suficienta aprovizionarea. De asemenea, suntem convinsi ca masinile noastre, care vor oferi calitate premium la preturile pietei, vor avea un mare succes. Mai ales ca vor fi garantate 10 ani sau 200.000 km”. Daca putem discuta despre argumentul „aprovizionare insuficienta in Europa”, Vinfast are active corporale de pus in balanta pentru a asigura viitorii clienti.
Posibilitati foarte mari
In primul rand, marca de automobile este sustinuta de un grup solid, dotat cu capacitati investitionale mari. Vinfast are deja propria fabrica in Vietnam, pentru care BMW, primul partener, l-a invatat multe, atat despre procese, cat si despre furnizori. Peste 100.000 de vehicule au fost deja construite acolo, chiar daca sunt in principal scutere termice si electrice si cateva sute de autobuze electrice. Pentru a invata foarte repede, atat in proiectarea, cat si in dezvoltarea modelelor sale, Vinfast se bazeaza pe experti din toate domeniile precum Tata, AVL, ZF, Bosch, Faurecia, sau marii subcontractori ai producatorilor de automobile. Si Vinfast a decis sa-si construiasca propria fabrica de baterii in Vietnam, cu scopul de a produce 100.000 de baterii pe an (masini si autobuze). In cele din urma, producatorul asiatic planuieste sa construiasca o a doua fabrica de asamblare in SUA in 2024, inaintea unei alte in Europa mai tarziu, cu siguranta in Germania. Ambitii foarte mari…..