Masini electrice- cateva planuri pentru profile diferite
Pe masura ce sosesc din ce in ce mai multe masini electrice pe piata, alegerea cumparatorilor devine din ce in ce mai grea. Iata o selectie de modele relevante pentru toate utilizarile sau profilele.
In lume, doua masini electrice s-au evidentiat de restul de la inceputul anului 2022. Vorbim despre Tesla Model 3 si Dacia Spring. Dar sunt antagoniste din toate punctele de vedere. Pachetului performant/tehnologic al americanului, romanul ii raspunde cu un pret foarte mic si un pragmatism la limita acceptabilului. Cu toate acestea, peisajul masinilor electrice este deja suficient de bogat pentru a nu fi nevoit sa ezite intre aceste doua paradoxuri si pentru ca fiecare sa gaseasca ceea ce cauta… Pentru aceasta vara a lui 2022, iata cateva modele mai putin populare, fie mai vechi, fie mai putin cunoscute pe care poti conta.
1. Fiat 500 electric: cel mai sexy
Pentru modelul sau 500 electric, Fiat a reusit sa pastreze linia clara care a facut succesul italianului. Dar aceasta versiune nu are nimic de-a face cu sora ei termica. Platforma noua, dimensiuni marite cu cativa centimetri in toate dimensiunile – tot cu scopul de a adaposti bateria mare de 42 kWh (37,3 kWh util) –, interiorul mult mai modern si de mai buna calitate, precum si un confort fara pereche il fac sa fie cea mai buna masina de oras. Cei 118 CP ii confera un dinamism placut, dar ramane destinat utilizarii urbane si periurbane deoarece autonomia sa nu depaseste 150 km pe autostrada. O varianta de 95 CP cu o baterie mica de 23,8 kWh este, de asemenea, disponibila de la 25.400 EUR.
Gama Fiat-ului electric 500
Autonomie oras: 240 km
Autonomie drum: 178 km
Autostrada: 150 km
2. BMW i4 eDrive 40: Tesla Model 3 eater
BMW i4 este o varianta 100% electrica, la care BMW tocmai a adaugat o grila mai inchisa si cateva tuse de albastru. La bord, habitabiltatea ramane identica dar acest model primeste doua ecrane mari. Cu un singur motor electric care dezvolta 340 CP si 430 Nm, pozitionat pe puntea spate, acest BMW i4 accelereaza deja puternic si afiseaza o acceleratie mare: doar 3,1 s pentru a trece de la 80 la 120 km/h in ciuda unei mase foarte mari de 2.155 kg. O suprapondere pe care o datoreaza in parte calitatii sale bune de fabricatie, unui echipament bogat dar si mai presus de toate bateriei sale foarte mari de 80,7 kWh utilizabile care ii ofera o autonomie confortabila (350 km pe autostrada si 460 km in oras). In ciuda tuturor kilogramelor sale, acest BMW i4 beneficiaza de o punte fata cu adevarat eficienta pe drumuri uscate si de tractiune bine controlata . Fara a uita o franare in general usor de dozat, ceva rar la masinile electrice. Atentie, insa, pe vreme ploioasa sau pe drumuri alunecoase.
Autonomia BMW i4
Autonomie oras: 460 km
Autonomie drum: 463 km
Autostrada: 350 km
3. Hyundai Kona Electric: pariul sigur
Chiar daca a aparut in 2017, Hyundai Kona ramane o alegere excelenta. Datorita bateriei utilizabile de 64 kWh si consumului controlat, parcurge pana la 480 km in oras si 380 km pe sosea (265 km pe autostrada). Pe langa o autonomie buna, Hyundai Kona accelereaza bine: doar 4,5 s pentru a trece de la 80 la 120 km/h. In oras, se dovedeste a fi un adevarat rasfat.
Autonomia masinii Hyundai Kona Electric
Autonomie oras: 480 km
Autonomie drum: 380 km
Autostrada: 265 km