Noua Skoda Fabia de 80, 95 sau 110 cai- cateva sfaturi pentru a face alegerea buna

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua Skoda Fabia de 80, 95 sau 110 cai- cateva sfaturi pentru a face alegerea buna

Multa vreme, masina Sloda Fabia nu a avut alta optiune, decat sa sa ramana in umbra verilor sai, deoarece a fost lipsita de aceleasi investitii ca si celelalte marci ale grupului VW. Astfel, modelele de Polo, Audi A1 sau de Seat Ibiza au aratat intotdeauna performante superioare masinii cehe, al carui singur argument de pret mai mic nu a ajutat-o sa fie mai populara. Dar de ceva timp, insa, Skoda are acum dreptul la aceleasi atentii ca si celelalte. Dupa Octavia din 2020, micuta Fabia a venit sa confirme acest lucru anul trecut.

Daca preturile nu mai sunt la fel de competitive ca inainte, a patra generatie a masinii foloseste aceeasi baza ca Polo sau Seat si, prin urmare, este la egalitate cu acestea. Mai mare decat multi concurenti (4,11 m), Fabia este asadar primitoare, in timp ce confortul este prezent si el, atat datorita scaunelor bine proiectate, cat si a suspensiilor considerate. Adauga la asta o buna calitate a constructiei si, finisajele inalte, cateva culori pentru a inveseli tabloul de bord si vei conduce una dintre cele mai versatile masini de oras de pe piata.

O gama larga de motoare… pe benzina

Acum tot ce trebuie sa faci este sa alegi motorul potrivit. Ceea ce nu este neaparat usor pentru ca, spre deosebire de verii sai, Skoda ofera in continuare o gama foarte larga. Aici, nici diesel sau hibrid, ci benzina din belsug: 60, 80, 95, 110 si 150 CP. Pentru a face alegerea corecta, cele doua extreme ale acestei liste trebuie eliminate de la bun inceput. Motorul MPI de 60 CP este destul de anemic si se potriveste doar celor care nu fac altceva decat sa aduca paine sau un copil de la scoala, cu conditia ca aceste doua activitati sa fie in acelasi cartier cu locuinta…

Dimpotriva, TSI 150, neaparat cu cutie de viteze automata, este foarte eficient si arhitectura sa in 4 cilindri il face usor de utilizat, dar trebuie sa optezi pentru varianta Style. Pentru a beneficia de el, ai nevoie de un buget de minim de 25.450 € si o penalizare de CO2 de minim 190 €. Daca bugetul iti permite, nu exista nicio contraindicatie, dar stii ca la acest pret, Fabia intra in concurenta directa cu un Renault Clio TCe 140 in finisaj high-end „techno” (24.150 €), sau chiar in E-Tech, Varianta hibrida de 145 CP (24.850 €), care combina transmisia automata si consumul foarte redus.

Cu siguranta, bunul model de Fabia se afla intre MPI 80, TSI 95 si TSI 110, ale caror preturi raman rezonabile si performanta deja suficienta.
Fara turbo, MPI 80 nu este recomandat celor care merg din cand in cand cu o viteza mai mare. Cu 17,7 secunde de la 80 la 120 km/h in treapta a 4-a, acest Fabia de 80 CP necesita multa anticipare inainte de depasire si, in general, nu-i place sa paraseasca orasele.

In fine, ramane TSI 110, al carui avantaj principal este acela de a oferi doar transmisia automata. Accesibil si din finisajul Ambition, acest motor necesita cel putin 21.740 €.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *