Hyundai Inster: o masina electrica draguta si accesibila

img
Home / Stiri si noutati auto / Hyundai Inster: o masina electrica draguta si accesibila

Hyundai Inster, versiunea europeana a modelului Hyundai Casper, care este vandut si in Coreea, reprezinta o noua completare a gamei de masini electrice de oras accesibile. Hyundai intra pe piata masinilor electrice de oras cu Inster, care se lauda cu o autonomie buna si promite un pret restrans, totul cu un exterior atractiv. Multi producatori dezvolta masini electrice cu preturi sub 25.000 de euro sau chiar 20.000 de euro. Ne vin in minte modelul Dacia Spring actualizat si noul Citroën ë-C3, dar Hyundai Inster, prezentat la Salonul international al mobilitatii de la Busan, are, de asemenea, o serie de puncte de vanzare interesante.

Desi Hyundai este bine pozitionat in segmentul electric, initial s-a concentrat pe vehicule compacte (Kona) si de familie (Ioniq 5 si apoi 6). Vestea buna este ca gama sa electrica se extinde cu un model entry-level numit Inster.

Vehiculul nu este complet nou. Este versiunea 100% electrica a modelului Casper, care a fost lansat in Coreea de Sud in 2021. Inster-ul electric, care va fi intr-adevar disponibil aici, este insa putin mai mare. Este inca o masina mica dupa standardele pietei, masurand 3,82 metri in lungime, cu 10 cm mai scurt decat noul R5.

Inster poate ca nu este la fel de neo-retro ca R5, dar are un design atractiv, cu farurile sale rotunde mari, aripile umflate si aspectul de mini-SUV. Semnaturile luminoase pixelate leaga modelul de familia electrica Hyundai.

Inster se mandreste cu un ampatament lung de 2,58 metri, ceea ce imbunatateste spatiul pentru pasagerii din spate. Un punct bun: masina este echipata cu o bancheta glisanta. Aceasta iti permite sa maximizezi spatiul pentru picioare si portbagajul, care poate fi folosit in mai multe scopuri. Modularitatea a fost gandita cu atentie. Bancheta se rabateaza 50/50 pentru a forma o podea plata. De asemenea, spatarul scaunului pasagerului poate fi rabatat.

Inster poate fi o masina mica, dar nu este low-cost, cu o pozitie de conducere tehnologica. Primele imagini arata un instrumentar de bord digital si un ecran tactil mare de 10,25 inch. De asemenea, acesta dispune de iluminare ambientala, cu o gama de 64 de culori.

Au fost anuntate doua variante tehnice. Modelul de pornire primeste un motor de 97 CP cu o baterie de 42 kWh. Hyundai promite o autonomie de cel putin 300 km. Exista apoi o versiune de 115 CP cu o baterie mare de 49 kWh. Autonomia in ciclu combinat WLTP este estimata la 355 km, un record pentru o masina mica de oras. In mod standard, vehiculul vine cu un incarcator de curent alternativ de 11 kW la bord. Pe partea de incarcare rapida, puterea poate ajunge pana la 120 kW.

Inster va ajunge la noi la inceputul anului 2025. Marca nu a anuntat inca un pret, dar reprezentantii producatorului au sugerat un pret entry-level de aproximativ 22.000 de euro. Prin urmare, Hyundai isi propune sa loveasca puternic cu aceasta masina electrica entry-level si sa joace rolul de rival cu Dacia Spring si Citroën ë-C3.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *