Care au fost “cei mai curati” constructori auto in 2021?

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Care au fost “cei mai curati” constructori auto in 2021?

In anul 2021, emisiile medii de CO2 ale vehiculelor nou inmatriculate propulseaza Renault pe primul loc, daca excludem Tesla, care vinde doar vehicule electrice.

Cine au fost marii „campioni” CO2 in 2021? Firma de analiza a datelor Jato Dynamics emite un verdict interesant asupra intregului an 2021 in Europa. Un studiu interesant care analizeaza ceea ce a fost probabil cea mai mare scadere a emisiilor de CO2 de la flotele de masini noi din Europa in ultimii ani. Intr-adevar, media a trecut de la 117,7 g/km in 2020 la… 99 g/km in 2021: este prima data cand scadem sub 100 de grame in istoria automobilului, mai ales de cand sunt inregistrate aceste masuratori. O schimbare istorica pe care o datoram mai multor factori: scaderea livrarilor din cauza lipsei de energie termica, prioritate acordata electricitatii si, mai ales, bonus de CO2 pentru a incuraja tranzitia pentru unii soferi.

Rezultatul este asadar logic, dar aceasta traiectorie descendenta s-ar putea schimba in urmatoarele luni cu masini electrice din ce in ce mai scumpe: exemplul cel mai graitor este, evident, cel al masini Tesla Model 3, cel mai bine vandut in 2021, si ale carui preturi s-au umflat brusc pana la punctul de a-l elimina din zonele de pret eligibile pentru bonus. In mod evident, daca modelele electrice ar putea deveni inaccesibile pentru majoritatea bugetelor, de acest lucru ar putea beneficia atat piata second-hand, dar si modelele de masini hibrid.

Renault in fruntea clasamentului

Prin urmare, este cunoscut clasamentul marcilor care au inregistrat vehiculele (private) cu cele mai scazute emisii de CO2 in 2021. Renault este pe primul loc inaintea unor marci coreene precum Hyundai, Mini si Kia. Nu vom vorbi in mod deliberat despre Tesla, care nu a vandut niciodata o singura masina pe benzina, diesel sau hibrid si, prin urmare, a fost intotdeauna cu emisii zero. Renault isi pastreaza pozitia de lider, cu vehicule care emit in medie 86,7 g/km de CO2 in 2021 (fata de 98 de grame in 2020): democratizarea hibridizarii E-Tech si vanzarile inca sustinute ale lui Zoe i-au permis producatorului francez sa straluceasca.

De celalalta parte, gasim marca Land Rover cu 169,3 g/km, mult, foarte mult in urma lui Porsche, care profita de succesul lui Taycan si de vanzarile bune de modele hibrid pentru a ajunge la nivelul marcii Mazda, care doar are un singur motor electric, „mare” sau important pe benzina si nu hibrid plug-in.

SUV-urile sunt inca cele mai gurmande din punct de vedere al consumului de combustibil

Distributia emisiilor de CO2 in functie de tipul de caroserie evidentiaza inca o data un lucru bine stiut: SUV-urile consuma cel mai mult combustibil. Media lor a fost de 107,9 g/km in Europa anul trecut, cu mult inaintea compactelor echivalente. Pe scurt: Peugeot 3008 sau Volkswagen Tiguan „standard” de pe piata emite in jur de 10 grame suplimentare pe kilometru fata de un Peugeot 308 sau un Volkswagen Golf. De remarcat si valoarea mare a monovolumelor, care se explica prin nivelul scazut de electrificare din segmentul lor, care este din ce in ce mai limitat in randul producatorilor generali de masini.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *