Noua DS4- ce motoare si finisaje sa alegi pentru noua compacta premium?
Inca nu o vedem prea mult pe strazi, dar DS 4 are totusi o gama destul de extinsa. Motoare, echipamente si versiuni, iti spunem in acest articol totul pentru a va gasi cu usurinta modelul perfect.
Cu un stil propriu, masina DS4 se evidentiaza clar fata de restul masinilor de pe piata.
Ce motor sa aleg?
PureTech 130
Daca este suficient in mediul urban si la viteze de drum mai mici, micul motor de 3 cilindri evident nu face minuni de indata ce drumul devine mai pronuntat. Performantele sale raman foarte modeste si dureaza nu mai putin de 11 secunde pentru a trece de la 0 la 100 km/h . Aceeasi observatie asupra timpilor, cu o viteza de 80 – 120 km/h facuta in 8 s.
PureTech 180
Inca oferit la modelul DS 7 Crossback si Peugeot acest 5008, acest model de motor de 4 cilindri de gama medie este cuplat, la fel ca toate motoarele oferite pe DS 4, la o cutie de viteze automata EAT8. Per total nu foarte demonstrativ, este totusi bine dimensionat pentru modelul francez, care beneficiaza astfel de performante decente (de la 0 la 100 km/h masurati in 8,9 s).
PureTech 225
PureTech 225 este doar o versiune imbunatatita a lui 180, care costa cu 2.600 EUR in plus. Se adreseaza asadar celor care isi doresc cel mai mare motor cu orice pret, dar vigoarea lui suplimentara in linie dreapta nu este profitabila la viraje. DS 4 este oricum o masina careia nu-i place sa fie grabita si care face din confort atuul sau de pret.
BlueHDi 130
130 CP poate, dar singurul diesel din catalog, care are si 300 Nm de cuplu de la 1.750 rpm. De asemenea, acest 1.5 cu 4 cilindri este mai putin eficient decat PureTech 180 si 225, dar da impresia ca este putin mai alert decat varianta pe benzina de 130 CP din trafic, desi performanta lui este in realitate mai putin buna.
E-Tense 225
Deoarece Stellantis Group obliga, DS 4 nu s-ar putea lipsi de cel putin o versiune hibrida reincarcabila. In acest caz, este vorba de cei 225 CP, care combina un motor 1.6 PureTech benzina cu un motor electric. Daca cei 44 de km de autonomie din oras vor face posibila circulatia fara zgomot pentru deplasarile zilnice scurte (dar doar 40 km pe sosea si 32 km pe autostrada), va fi totusi necesar sa faci fata unui consum destul de mare, mai mult decat versiune termica 225 CP pentru mai putine performante! Nu este un lucru foarte neplacut, problema cu hibridul DS 4 este ca are o concurenta destul de dura, mai ales de la Mercedes unde Clasa A 250 e isi permite sa mearga pana la 65 km de autonomie in oras. Un Audi A3 40 TFSI e se descurca si el mai bine cu 52 km in regim integral electric, iar consumul sau mediu de combustibil este drastic mai mic: 6,4 l/100 km.