Nissan Juke 2019
In 2010, Nissan Juke era o masina neinteleasa de multi. Un SUV mai mic? Dar cine ar avea nevoie de asa ceva? Insa, japonezii erau inca de pe atunci vizionari deoarece, actualmente, Juke are numai putin de 21 de adversari, SUV-urile facand parte dintr-un segment in continua ascensiune. Vanzarile sunt pur si simplu fantastice. Putem afirma fara sa gresim faptul ca Nissan Juke este corespondentul lui BMW X6 in ceea ce priveste segemtul SUV-urilor cu un volum mai mic.
Dupa 9 ani de asteptari, debuteaza cea de-a doua generatie de SUV-uri Juke, 9 ani in care Juke a incercat din rasputeri sa faca fata noilor veniti, destul de numerosi de altfel, prin intermediul unui design nonconformist. Drept urmare, nu s-a abordat pentru modelul 2019 o schimbare radicala de look.
Transmisie/Motor. Nissan a decis sa nu mai complice lucrurile. Din planurile de viitor nu este exclusa o varianta diesel drept urmare, noul Nissan Juke este disponibil, cel putin momentan, un singur propulsor pe benzina. Ne referim aici la o unitate de un litru, cu trei cilindri, dezvoltand 117 CP. Nu este mult insa oficialii de la Nissan sustin ca este mai mult decat suficient.
Turbocompresorul cu care este dotat acest agregat contribuie la garantarea unui cuplu de 180 Nm incepand cu 1750 de rotatii. Functia Overboost poate urca această valoare pana la 200 de Nm. Nu este foarte mult. Si, dupa parerea noastra, motorul se simte mult mai bine dincolo de 2000 de rotatii.
Pentru cei care isi doresc un confort sporit, mentionam faptul ca Nissan ofera acest motor si alaturi de o cutie automata cu dublu ambreiaj furnizata de catre Getrag. Vestea buna este ca Nissan a reusit sa alinieze corect planetele de aceasta data si sa inlocuiasca vechiul CVT cu aceasta transmisie moderna in 7 trepte si promite o rulare mult mai placuta decat vechiul CVT.
Consum. In ceea ce priveste consumul, oficialii de la Nissan sustin ca noul Juke este mai rapid cu 15% si mai economic cu 30% fata de precedentul Juke. Nissan anunta un consum mediu oficial de 6 litri. Este calculat in regim WLTP, cu alte cuvinte destul de apropiat de cel inregistrat in traficul real. Daca ne uitam in fisa tehnica, vedem ca modelul japonez are nevoie de 10.4 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h. Timpul creste putin in cazul automatei.
Comparat cu rivalii din segment, timpul lui Juke este putin mai slab decat cel inregistrat de Volkswagen T-Cross, Peugeot 2008, Seat Arona, Citroen C3 Aircross si Kia Stonic. Doar Opel Crossland X este usor mai lent.
Interior. In ceea ce priveste interiorul, noua generatie si-a propus sa imbunatateasca experienta pasagerilor. Prin urmare, o serie de materiale au fost imbunatatite. Avem chiar si Alcantara pe plansa de bord. Partile inferioare ale bordului raman insa tari si mai putin prietenoase.
Nissan vine cu imbunatatiri si la nivelul scaunelor, care pe versiunile de top par inspirate din masinile de competitie si au si boxe integrate la nivelul tetierei. Ergonomia ramane una foarte buna, intrucat Nissan s-a opus curentului actual si a tinut cu dintii de butoane. Butoane pentru operarea sistemului multimedia, pentru climatizare si pentru instrumentele de bord.