Mercedes Benz- o rivala directa pentru Tesla Model 3 din 2024
Va amintiti conceptul remarcabil de vehicul electric Vision EQXX pe care Mercedes-Benz l-a prezentat la inceputul acestui an? Chiar cel care a reusit sa parcurga peste 1000 de km cu o incarcare completa in timpul unui test din aprilie datorita consumului sau ultra-scazut de 8,7 kWh/100 km?
Prea radicala ca forma pentru a fi produsa asa cum este, va dona mai multe sisteme si tehnologii viitoarelor modele de productie de la producatorul german. Si aflam recent ca prima dintre acestea va vedea lumina zilei in 2024.
Intr-un interviu pentru site-ul britanic Autocar, directorul de design exterior al masini Mercedes Benz, Robert Lesnik, a explicat ca vehiculul in cauza va fi un sedan entry-level de aproximativ 4,7 metri lungime, deci de dimensiuni similare actualelor Clase C si CLA.
Pozitionandu-se alaturi de acestea ca o alternativa 100% electrica, va deveni un concurent direct pentru Tesla Model 3, BMW i4 si Polestar 3. O versiune de performanta AMG va urma inevitabil un an mai tarziu.
In plus fata de replicarea unei parti a designului, Lesnik a confirmat ca unele elemente aerodinamice de ultima ora din conceptul Vision EQXX, cum ar fi difuzorul in miscare si aripa activa, vor continua.
Din punct de vedere tehnic, va fi unul dintre primele vehicule electrice care se bazeaza pe noua arhitectura modulara Mercedes-Benz (MMA), inaugurata de EQXX mentionat. Desi este nerealist sa ne asteptam la o autonomie atat de lunga, producatorul sugereaza ca sedanul compact va putea parcurge pana la 700 de kilometri sau mai mult intre incarcari.
Conceptul Vision EQXX a folosit o baterie de 100 kWh care era mai compacta ca dimensiune si cu 35% mai usoara decat bateria de 107,8 kWh din sedanul mare EQS. Pe langa usurinta, centrul sau de greutate era mai jos. Lesnik, insa, nu a putut spune daca acelasi tip de baterie va fi folosit in noua masina. Inca se vorbeste despre un motor electric mai mic si mai eficient, numit eATS 2.0.
Amintiti-va ca Mercedes-Benz Canada a comercializat sedanul EQS (echivalent cu Clasa S) inca din acest an si foarte curand sedanul de dimensiuni medii EQE (comparabil cu Clasa E). Ambele au dat nastere unei variante utilitare, fiind SUV-ul EQS si SUV-ul EQE . O alta utilitate electrica, compacta EQB , a fost pusa in vanzare de la acest sistem independent, cu un pret de baza mai rezonabil de 75.700 USD.
“Vision EQXX este rezultatul unei misiuni in care ne-am propus sa depasim barierele tehnologice si sa ridicam eficienta energetica la noi cote. Demonstreaza castigurile care sunt posibile prin regandirea fundamentelor de la zero.
Aceasta include progrese in toate elementele sistemului sau de propulsie electric de ultima ora, precum si utilizarea de inginerie usoara si materiale durabile. Completa cu un val de masuri inovatoare si inteligente de eficienta, inclusiv software avansat, masina Vision EQXX ne permite sa exploram noi frontiere ale eficientei.
Mercedes-Benz Vision EQXX este modul in care ne imaginam viitorul masinilor electrice. In urma cu doar un an si jumatate, am inceput acest proiect care duce la cel mai eficient Mercedes-Benz construit vreodata – cu un consum remarcabil de energie mai mic, de peste 10 kWh la 100 de kilometri. Are o autonomie de peste 1.000 de kilometri (620 de mile) cu o singura incarcare, folosind o baterie care s-ar potrivi chiar si intr-un vehicul compact. Vision EQXX este o masina avansata in atat de multe dimensiuni – si chiar arata uimitor si futurist. Cu asta, subliniaza incotro se indreapta intreaga noastra companie: vom construi cele mai dorite masini electrice din lume. declara Ola Källenius, presedintele Consiliului de administratie al Daimler AG si Mercedes-Benz AG.