Masinile cu hidrogen, un pariu foarte scump, pe care vor sa il castige Toyota si Hyundai

img
Home / Masini noi 2024 pe piata auto / Masinile cu hidrogen, un pariu foarte scump, pe care vor sa il castige Toyota si Hyundai

Este vorba despre noua frontiera ecologica. Vehiculele pe baza de hidrogen au cea mai mare autonomie si se pot reincarca foarte repede. Toyota si Hyundai pariaza deci pe viitor. Dar Daimler abandoneaza. Este foarte scump, este foarte scump si depinde de o infrastructura foarte complexa care nu exista inca.

Pentru Jocurile Olimpice de la Paris din anul 2024, Toyota, o campioana a hidrogemului va pune la dispozitie 3000 de masini si 1200 de autobuze, conform unei surse interne a constructoului japonez. O adevarata revolutie intr-o perioada in care masinile electrice de abia incep sa devina din ce in ce mai populare?

In 16 iulie, Ministrul Economiei, Bruno Le Maire, a declarat in 16 iulie, ca ar trebui sa se investeasca in noi tehnologii. Luand drept exemplu hidrogenul. Franta se pare ca este capabila la momentul actual sa se doteze cu o strategie pentru hidrogen si ca va avea propriul sau hidrogen verde sau va trebui sa se aprovizioneze de altundeva.

Iar constructorii de masini cei mai avansati din acest domeniu nu sunt insa europeni. Ci asiatici. Este vorba despre japonezul Toyota si despre coreeanul Hyundai. Dupa peste 13 milioane de masini hibride pe benzina si electrice inca din anul 1997 Toyota are o strategie verde foarte originala. Primele masini pe hidrogen se pare ca se vor dezvolta intre anii 2020-2025 si ca vor fi din ce in ce mai populare dupa 2025. Timpul de reincarcare foarte scurt si autonomia comparabila cu cea a unui model pe benzina sunt marile avantaje, aici adaugandu-se bineinteles, avantajul ecologic cu zero emisii de carbon.

Toyota crede deci foarte mult in progresul tehnologiei. Datorita unor investitii istorice, aceasta a lansat in anul 2014 prima masina cu hidrogen Mirai. Dar Toyota vrea  sa revina la sfarsitul anului 2021 cu un nou Mirai II si cu un alt model, sub marca sa de lux, Lexus.

Toyota a anuntat de altfel, ca va dezvolta in martie un camion pe baza de hidrogen de 600 de km autonomie cu o greutate totala a incarcaturii de 25 de tone.

Hyundai Motor a anuntat ca va investi 6 miliarde de euro in dezvoltarea masinilor, cu o productie anuala cat mai mare care sa reduca productia de CO2 intre 2021 si 2030. Dar acest obiectiv va fi atins doar cu ajutorul masinilor cu hidrogen.

Daimler se pare ca renunta la masinile cu hidrogen. Daimler a decis sa renunte la proiectele sale, din cauza cheltuielilor mult prea mari. Lipsesc infrastructurile si costurile materialelor necesare pentru baterii sau alte componente sunt extrem de ridicate.

In orice caz, avantajele masinilor pe hidrogen sunt foarte numeroase. Mai ales in ceea ce priveste protectia mediului. Motorizarea lor nu arunca in aer CO2, ci doar vapori de apa. Un alt mare avantaj- reincarcarea, deoarece se poate face plinul in doar cateva minute, fata de masina electrica. Mai sunt inca provocari tehnologice de trecut deci si este nevoie de solutii multiple pentru a raspunde la acestea.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *