Kia prevede 11 modele de masini electrice de acum pana in 2025 si va trece la 800 de volti

img
Home / Stiri si noutati auto / Kia prevede 11 modele de masini electrice de acum pana in 2025 si va trece la 800 de volti

Constructorul coreean a dezvaluit recent foaia sa de parcurs pentru electrificarea gamei sale.

Se stie ca adoptarea in masa a masinii electrice se va baza pe triptica autonomie importanta a bateriilor plus pe o retea de incarcatoare dense plus pe o reincarcare rapida.

Toti constructorii lucreaaza deci la prima faza incercand sa amelioreze raza de actiune a modelelor electrice, campioana la toate categoriile fiind pentru moment Tesla. In ceea ce priveste densitatea retelei de incarcatoare, in afara de Tesla, care dispune pentru moment de infrastructura sa privata, operatorii sunt cei care detin fraiele si daca unii dintre ei, precum Ionity accelereaza dezvoltarea lor, inca nu putem spune acelasi lucru despre ceilalti.

Ramane insa inca o variabila asupra careia ar trebui sa se actioneze, aceasta fiind rapiditatea de incarcare. Se stie ca ultimele generatii de Superincarcatoare de la Tesla sau de la Ionity sunt in teorie capabile sa reincarce anumite modele cu un debit foarte mare, fie intre 250 si 350 kwh, in ce mai bun caz acest lucru insemnand ca ar fi posibil sa se recupereze 500 de km in 20 de minute.

Asta inseamna mai ales ca, fara sa faci un plin complet, poti recupera cu adevarat 200 de km in mai putin de 10 minute, stiind ca atunci cand conducem in modul electric, nu trebuie sa asteptam ca bateriile sa fie complet goale pentru a le reincarca.

Acestea fiind spuse, lucrurile arata frumos pe hartie, dar mai greu cu practica, ca de obicei. Acest lucru se intampla din cauza faptului ca puterea de reincarcare nu este constanta si mai ales datorita faptului ca pentru moment, pe piata exista un singur model care sa fie compatibil cu acest nivel de debit de reincarcare. Este vorba despre Porsche Taycan. Pentru ca la momentul actual, este in acelasi timp, singurul din lume, care are o baterie de 800 de volti, restul modelelor de pe piata, inclusiv Tesla, avand doar 400 de volti.

Ori, voltajul este cel care permite o reincarcare rapida. Cu cat o baterie este mai puternica, cu atat reincarcarea va fi mai rapida si masina va fi mentinuta la un nivel de performanta constant si repetat.

Kia va avea platforma sa dedicata masinilor electrice. S-ar putea deci ca lucrurile sa se schimbe si ca Porsche, sa nu fie cat de curand, singurul constructor de masini capabil sa propuna masini de 800 de volti. Audi, va propune pana la finalul anului 2020, masina e-tron GT, dotata si ea cu o baterie de 800 de volti. Dar aici est vorba despre masini mai luxoase si logic, mai scumpe.

In ceea ce o priveste, Kia, propune masini electrice la un pret mediu, accesibile marelui public. Urmatoarele sale productii 100% electrice vor fi construite pe o platforma specifica.

Va propune deci o gama de 11 modele electrice de acum pana in 2025 care ar trebui sa fie echipate cu baterii de 800 de volti. Prima masina va aparea in Europa in 2021 si va avea un concept unic, care va sterge frontierele intre o masina de vacanta si un SUV.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *