Cum au apărut mașinile cu trei roți pe drumurile noastre

img
Home / Stiri si noutati auto / Cum au apărut mașinile cu trei roți pe drumurile noastre
/
5 Views

De la Dacia Sandero la Ferrari, majoritatea mașinilor au un lucru în comun: patru roți. Dar de ce? Sigur, roțile sunt o caracteristică destul de necesară a oricărei mașini, dar de ce tocmai patru? De ce nu ar fi mai populare și vehiculele cu trei roți?

Magia unui vehicul cu trei roți este că se aseamănă cu o mașină cu patru roți și, spre deosebire de motocicletă, se va susține singură fără să cadă. Există și numeroase alte avantaje: costurile de producție sunt mai mici, deoarece există o roată mai puțin de produs și se economisește și la întreținere. O reducere de 25 la sută a facturilor anuale de anvelope trebuie să fie un lucru bun.

Un eveniment important în istoria automobilelor a fost atunci când Karl Benz a lansat primul automobil de producție din lume, în 1886. Benz Patent-Motorwagen a fost propulsat inițial de un motor cu un singur cilindru în patru timpi, situat în partea din spate a șasiului său cu trei roți. Deși foarte diferit de mașinile cu care suntem obișnuiți astăzi, Patent-Motorwagen a fost un succes relativ la vremea sa; și avea doar trei roți.

În 1908, Henry Frederick Stanley Morgan a cumpărat un motor Peugeot cu doi cilindri de 7 CP cu intenția de a-și construi o motocicletă. S-a răzgândit, construind în schimb o mașină cu un singur loc și trei roți. Cu ajutorul financiar al celor apropiați, Morgan a dus trei dintre mașinile sale cu trei roți la Salonul Auto din 1910 de la Olympia, din Londra. În timp ce alți producători s-au îndreptat către patru roți, Morgan a fost unul dintre primii care au rămas cu trei. După cel de-al Doilea Război Mondial, popularitatea vehiculului cu trei roți a început să crească. Un producător care lucrase în liniște la mașini cu trei roți a fost Reliant. Timp de 65 de ani, Reliant a devenit cel mai mare nume în transportul pe trei roți, datorită unor vehicule precum Regal, Rialto și Robin. Mulți motocicliști cumpărau Reliants pentru că le puteau conduce și cu permis de motocicletă.

Urmașii lui Morgan au adus înapoi vehiculul cu trei roți în 2010. O interpretare modernă a modelului original al companiei Malvern, Morgan Three-Wheeler combină un Harley Davidson Screaming Eagle V cu un dublu motor cu transmisie manuală cu cinci trepte de la un Mazda MX-5.

La fel cum unele modele vechi se bucură de ajustări și de caracteristici noi, există și producători care decid să retragă de pe piață niște tovarăși de lungă sau scurtă durată. Designerul de mașini Richard Oakes a decis în 2013 că este timpul să se retragă, așa că și-a închis și ultima linie de mașini cu trei roți, numită Blackjack Cars. Cu 17 ani înainte, aceste mașini au apărut pentru a continua ceea ce alți designeri au început. Primul produs, Avion, a fost bazat pe un sistem de propulsie Citroën, în timp ce pentru al doilea, Zero, motorul donator și cutia de viteze proveneau de la clasicul VW Beetle Type 1, iar ornamentele și suspensiile caroseriei au fost toate produse de seria Blackjack. Richard Oakes nu a oferit niciodată detalii în legătură cu alegerea acestui nume, dar ar putea avea ceva de-a face cu faptul că proiectarea mașinilor implică multă strategie, la fel ca și jocul de cărți numit blackjack, cunoscut și sub numele de 21. La o masă rotundă, offline sau online, cu aceeași cantitate de interacțiuni, jucătorii se adună pentru a descoperi secretele sale, acțiunea se dezvoltă piesă după piesă, creând la final o frumoasă mână de cărți. În proiectarea mașinilor mai mulți oameni se reunesc, dar, de obicei, meritele pentru rezultatul final sunt acordate unuia singur.

pexels-kristina-paukshtite-3444345(1)

Timp de zeci de ani, Peel P50 a fost catalogată drept cea mai mică mașină din lume. Avea o lungime de 137 cm și doar 41 de cm în lățime, cântărind mai puțin de 60 de kg. A fost o adevărată micromașină, construită timp de trei ani doar de Peel Engineering Company din Marea Britanie. A fost concepută ca o mașină care să circule în orașele aglomerate și în alte spații înguste. De fapt, mașina este atât de mică, încât poate naviga prin clădiri și chiar poate intra în majoritatea lifturilor.

Există multe alte exemple de vehicule cu trei roți, de agrement sau nu. Oricine își dorește un astfel de vehicul, are o gamă largă din care poate alege. Se pare că există un viitor pentru mașina cu trei roți și asta înseamnă că plusul de creativitate din această industrie se va mai amplifica.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *