Ultimele teste cu SKODA YETI

img
Home / Stiri si noutati auto / Ultimele teste cu SKODA YETI

Ultimele teste cu SKODA YETI
 
 
Noul model produs de Škoda a strabatut mii de kilometri de la primul concept pâna la lansarea pe piata. Cea mai mare parte a acestei distante a fost parcursa cu rezultate remarcabile de Yeti, modelul SUV compact inovator realizat de producatorul ceh. În prezent, dupa un maraton de teste, se afla în lina dreapta si, în cadrul verificarilor finale, sunt eliminate ultimele obstacole în drumul catre client. Cu modele care preced versiunea destinata productiei de serie, sunt efectuate asa-numite teste de verificare, ocazie cu care setarile motorului si ale trenului de rulare sunt supuse unei verificari finale. Aceste teste finale ofera posibilitatea de a efectua ultimele modificari pentru Yeti înainte de lansarea productiei de serie: trasaturile care vor ajuta acest SUV compact, cu un comportament agil si sigur de rulare si compatibilitate remarcabila de rulare pe teren accidentat, sa iasa în evidenta între modelele variate disponibile în oferta actuala la aceasta gama.
Cursele de verificare nu au loc pe trasee proprii de verificare izolate ale producatorului, ci pe drumurile publice. Starea tehnica a modelelor testate este apropiata de cea prevazuta pentru productia de serie. Pentru aceste ultime operatiuni de verificare si reglare, alegerea perfecta este reprezentata de distantele considerabile din Norvegia. În aceasta tara exista suprafete carosabile foarte variate, care corespund celor întâlnite în majoritatea traseelor europene, ba chiar si din afara acestui continent. În plus, izolarea regiunii din nordul Europei evita privirile indiscrete care sa urmareasca modelul Yeti, în cursele sale. Pentru ca acesta nu a fost prezentat înca oficial pe drumurile publice, motiv pentru care aceste ultime teste sunt confidentiale.
Prin performantele remarcabile de rulare, Yeti nu va impresiona doar pe suprafetele carosabile, pentru ca modelul permite si utilizarea fara restrictii pe teren accidentat. Pe traseele de testare foarte variate, modelul SUV produs de Škoda îsi poate dovedi calitatile la cele doua discipline. Nu este testata doar fiabilitatea în orice conditii de rulare, ci si functionalitatea deplina a sistemelor individuale, în cele mai variate conditii climatice. În acest scop, Norvegia ofera conditii optime: la primele ore ale diminetii, temperaturile din zona Cercului Polar nu depasesc în prezent zero grade si exista riscul formarii de polei pe carosabil. Aceasta situatie impune exigente deosebite cu privire la sistemele destinate stabilitatii de rulare si capacitatii de încalzire a aerului. Dupa-amiaza, când temperaturile cresc semnificativ si este necesara pornirea sistemului de climatizare, poate fi verificata functionalitatea tuturor sistemelor care interactioneaza. În perioada respectiva a zilei, carosabilul este de regula uscat si ofera aderenta maxima posibila. Printre altele, aceste conditii ofera posibilitatea de a aprecia fara eroare stabilitatea în viraje si manevrabilitatea la schimbarea directiei.
Testele efectuate în nordul Europei permit o evaluare concentrata, rapida si precisa a trenului de rulare si a tuturor sistemelor de asistenta relevante pentru comportamentul de rulare. Începând cu capacitatea de reactie a sistemului ESP pâna la repartizarea controlata electronic a cuplului motor pentru toate cele patru roti, în conditiile unui necesar ridicat de tractiune pe teren accidentat.
Unul dintre cele mai importante obiective la crearea modelului Yeti a fost acela de a îmbina caracteristicile remarcabile ale unui model SUV cu cele mai bune performante ale unei limuzine. În ciuda greutatii reduse, este un model robust si rigid la torsiune, îmbina performante remarcabile în caz de impact cu rezerve optime de siguranta în ceea ce priveste protectia pietonilor. În acelasi timp, performantele sale de rulare permit utilizarea în regim cotidian. Gratie configuratiei elaborate a trenului de rulare, Yeti este un model usor de controlat si la viteze mari si ofera si un bun confort al suspensiilor. La terminarea suprafetelor asfaltate, caracterul sau se modifica. Limuzina eleganta, rapida se transforma într-un cercetas, care deschide drumuri fara probleme si în conditii de siguranta pe suprafete dificile. Tehnologia elaborata de tractiune integrala cu repartizare variabila a fortei si blocajul electronic al diferentialului disponibil optional confera modelului Yeti performante de tractiune si de rulare pe teren accidentat unice pâna în prezent la clasa din care face parte.
PRIMUL SUV PRODUS DE ŠKODA
Cea de-a cincea gama de modele produsa de Škoda se remarca prin caracteristicile tipice autoturismelor realizate de acest producator. Partea frontala expresiva cu grila caracteristica a radiatorului si farurile cu un aspect prietenos confirma apartenenta la familia Škoda. Designul functional al caroseriei cu o lungime de 4223 mm si o latime de 1793 mm se remarca prin greutatea redusa. Desi imaginea laterala, cu aripile proeminente, jantele din aliaj usor de 17 toli si garda la sol de 180 mm confera un aspect robust modelului Yeti, acesta nu este sub nicio forma un autoturism greoi. Imaginea este confirmata de valorile din tabelele cu date tehnice. Masa, în versiunea de echipare cu motorul TSI 1,8 si tractiune integrala, cu un sofer la bord, este de numai 1520 kg. Varianta cu motorizare diesel cu o putere de 103 kW nu cântareste decât cu 25 kg mai mult.
INTERIOR VERSATIL SI ATRACTIV
În conditiile unei înaltimi totale de 1691 mm si cu un ampatament de 2578 mm s-a reusit, gratie asa-numitelor dimensiuni inteligente, crearea unor conditii generoase de deplasare la bord. Configuratia optima a interiorului, distributia logica si armonioasa a elementelor constructive individuale creeaza spatiu si confort. Scaunele fata ofera suporturi superioare generoase si o stabilitate laterala remarcabila. Pozitia ridicata pe scaun care ofera o vizibilitate superioara asupra caroseriei si a traficului, permite un acces comod la bord. Pasagerii de pe locurile din spate pot valorifica conceptul de scaune VarioFlex. Gratie sistemului pentru bancheta din spate preluat de la modelul Škoda Roomster, Yeti ofera o variabilitate a interiorului unica pâna în prezent pentru gama SUV-urilor compacte. Cele trei scaune spate separate pot fi rabatate sau demontate individual, scaunele laterale pot fi reglate pe lungime, dar si transversal, în conditiile în care scaunul central este demontat.
Gratie acestui sistem variabil de interior, Yeti nu trebuie sa capituleze nici în fata unor transporturi mai problematice. În conditiile în care scaunele spate sunt demontate, portbagajul ofera un volum de pâna la 1760 de litri pentru bagaje. Din echiparea standard fac parte, printre altele, fara îndoiala o prelata pentru portbagaj, cârlige de prindere, precum si o plasa pentru asigurarea bagajelor. Yeti ofera si o serie de solutii inteligente care îmbunatatesc simplu, dar eficient, confortul cotidian si siguranta de operare. Sistemul de fixare din portbagaj cu cârlige mobile de exemplu reduce timpul necesar la încarcare si previne miscarea accidentala a bagajelor în timpul deplasarii.
ECHIPARE STANDARD SI DOTARI OPTIONALE
Echiparea standard a modelului Yeti corespunde nivelului ridicat, obisnuit pentru modelele Škoda. Chiar si aceste elemente respecta majoritatea cerintelor formulate frecvent de client. Lista de dotari optionale ofera o gama extinsa de sisteme de asistenta electronica, contribuind semnificativ la confort si siguranta prin usurinta remarcabila de utilizare si integrarea elaborata în reteaua interna de date a modelului Yeti. Capacitatea de rulare pe teren accidentat este facilitata de functiile sistemului de navigatie Columbus adaptat la necesitatile acestui SUV produs de Škoda. Acesta permite documentarea si memorarea traseului parcurs în afara retelei de strazi stocate în format digital. Yeti lasa în urma firimituri de pâine, asemenea lui Gretel din basmul fratilor Grimm, pentru a putea iesi ulterior din padure fara sa se rataceasca, dar memorarea se realizeaza în format digital. Astfel nu exista riscul ca porumbeii sa manânce firmiturile, si sa nu mai gaseasca drumul catre casa. Din echiparea standard a versiunilor Yeti cu tractiune integrala face parte sistemul ESP si, la cerere, o tasta pentru rularea în regim Off-Road, montata la nivelul panoului de comanda si care permite adaptarea diferitelor caracteristici, precum admisia de carburant sau setarea sistemului ABS la cerintele specifice terenului accidentat. În regim urban este disponibil la cerere sistemul de asistenta la parcare care poate fi echipat în optional cu senzori de parcare pentru semnalizarea distantei fata – spate la efectuarea manevrelor pentru parcarea autoturismului într-un spatiu restrâns. Un nou echipament de comanda permite si valorificarea deplasarii înainte la efectuarea manevrei de parcare, astfel încât spatiile mai mici pot fi ocupate mai usor si mai rapid decât pâna în prezent.
Instalatia de climatizare Climatronic cu sistem inteligent de comanda în doua zone, precum si senzorul pentru calitatea aerului asigura atmosfera optima în habitaclul modelului Yeti. În cazul în care calitatea aerului proaspat scade sub valorile programate, de exemplu într-un tunel sau în mijlocul unui ambuteiaj la ore de vârf, sistemul automat activeaza functia de recirculare pentru alimentarea cu aer pâna când este posibila aspirarea de aer curat din exterior.
TRENUL DE RULARE CRESTE DINAMISMUL SI PLACEREA CONDUSULUI
Conceptul de baza al trenului de rulare garanteaza placerea condusului si dinamismul. Yeti se remarca prin agilitatea manevrelor de rulare, oferind rezerve ridicate de siguranta. O executie inteligenta pentru osia fata si o osie spate în constructie usoara, care asigura stabilitatea directiei de rulare confera permanent soferului si pasagerilor sai sentimentul de siguranta, îmbinat cu un nivel ridicat de confort la rulare.
Trenul de rulare al modelului Yeti valorifica tehnologia modulului realizat de concern, aplicabil de asemenea la Octavia si Octavia Scout. Osia fata este realizata conform principiului McPherson, îmbinând astfel amortizoarele cu elementele suspensiilor, care sustin rotile împreuna cu balansierele transversale. Ampatamentul superior al modelului Yeti asigura o stabilitate de rulare îmbunatatita, aspect care prezinta o importanta deosebita din perspectiva înaltimii mai mari a autovehiculului. Acesta este identic la ambele versiuni, atât la cea cu tractiune frontala, cât si la varianta Yeti cu tractiune integrala permanenta. În toate cazurile, rezervorul are o capacitate de 60 de litri de carburant.
Jantele cu o dimensiune de 16 toli si pneurile cu dimensiunea de 215/60 R16, care se regasesc chiar la versiunea de baza a modelului Yeti, asigura o stabilitate perfecta a traiectoriei si un confort remarcabil oferit de suspensii. Pentru versiunile superioare de echipare sunt disponibile jante din aliaj usor de 17 toli si pneuri de 225/50 R17. Majorarea suprafetei de sprijin si dimensiunea de ansamblu superioara a pneurilor pentru versiunile cu tractiune integrala faciliteaza deplasarea pe teren accidentat ca urmare a performantelor superioare la capitolul tractiunii. Ambele elemente reduc riscul de scufundare a rotilor în terenul moale si asigura mentinerea garzii la sol. Mai mult, razele superioare ale pneurilor exercita o influenta pozitiva remarcabila asupra sigurantei de exploatare: chiar si pe traseele acoperite cu stânci, canturile ascutite si pietrele proeminente reprezinta un pericol redus pentru suprafata de rulare a pneului în comparatie cu diametrele reduse.
MOTOARELE – PUTERE SI POLUARE REDUSA A MEDIULUI ÎNCONJURATOR
Versiunile de motorizare au în vedere designul dinamic al modelului Yeti. Propulsoarele sunt puternice si economice: aceste performante sunt asigurate de gradul ridicat de supraalimentare si reducerea meticuloasa a rezistentelor de la nivelul interior al motorului. Gama de motorizare disponibila pentru Yeti include doua motoare pe benzina si trei pe motorina. Toate propulsoarele sunt motoare cu patru cilindri în serie montate transversal si supraalimentate cu injectie directa a carburantului la înalta presiune. Motoarele impresioneaza prin dezvoltarea armonioasa a cuplului motor. Valoarea maxima a cuplului motor este disponibila la o plaja extinsa de turatii. Aceasta performanta nu conduce doar la îmbunatatirea performantelor ecologice si la reducerea volumului de emisii, ci îmbunatateste semnificativ si placerea condusului.
Motoarele diesel valorifica acelasi bloc de baza ca propulsoarele pe benzina si dispun de o capacitate cilindrica de doi litri. Acestea functioneaza exclusiv cu injectie de înalta presiune, prin intermediul unui sistem Common-Rail, fiind echipate în versiunea de serie cu un filtru de particule de motorina. Toate motoarele respecta criteriile normei de poluare EU 5.
Un motor complet nou în oferta Škoda este propulsorul în patru cilindri pe benzina TSI 1,2 cu o putere de 77 kW, care valorifica asa-numitul principiu de downsizing – reducerea capacitatii cilindrice în conditiile aceluiasi nivel de putere. Acest propulsor reprezinta motorizarea de baza a modelului Yeti si este disponibil în variantele cu tractiune fata.
Un alt element de noutate care debuteaza în gama de modele Škoda este versiunea de baza a motorului TDI CR 2,0, echipat cu filtru pentru particule diesel si care dezvolta 81 kW. Si motorul TDI de doi litri, echipat de asemenea cu filtru si care dezvolta 103 kW, oferit în premiera pe modelul Yeti, este un alt element de noutate Škoda.
Oferta include si doua cutii de viteza diferite. Din echiparea de serie face parte cutia manuala de viteze cu sase trepte, numai la modelul Yeti cu tractiune fata de motor 2,0 TDI CR DPF/81 kW, transmisia cuplului motor este asigurata de o cutie în cinci trepte. Optional, Škoda Auto ofera o cutie automata disponibila exclusiv pentru motorul pe benzina cu patru cilindri 1,2 TSI/77 kW si cu tractiune fata. În acest caz, soferul poate decide daca doreste schimbarea automata sau manuala a treptelor de viteza. Cutia DSG în sapte trepte este una dintre atractiile tehnice ale SUV-ului compact produs în Cehia.
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *