Noul Opel Astra o compacta de prima clasa
Noul Opel Astra o compacta de prima clasa
– Superior: Tehnologii si inovatii exceptionale pentru clasa compacta – Temperamental: sportivitate si dinamism – Agil: noul sasiu mecatronic stabileste noi standarde de manevrabilitate si confort în clasa sa
Rüsselsheim. Datorita excelentei ingineriei germane, designului sculptural aerodinamic si tehnologiilor inovatoare accesibile, noul Opel Astra întrupeaza conceptul care a transformat rapid Insignia în cea mai bine vânduta berlina de dimensiuni medii din Europa. Noul autovehicul compact de la Opel va fi lansat pe 17 septembrie, în Frankfurt, la Salonul Auto International IAA, sub forma unui dinamic model hatchback cu cinci usi, care beneficiaza de cele mai bune tehnologii Opel.
Urmatoarea generatie de Astra introduce în clasa compacta multe functii de confort si siguranta. Sunt disponibile tehnologii exceptionale, precum sasiul mecatronic complet nou, cel mai avansat sistem de iluminare, scaune cu cel mai înalt grad de ergonomie.
„Experienta unica a Opel în a face noile tehnologii accesibile în cadrul autovehiculelor compacte este puternic evidentiata prin aceasta a zecea generatie. În plus, noul Astra transfera temperamentul Insignia segmentului de autovehicule compacte, cu o pasiune fara precedent si un angajament pentru excelenta”, a declarat Alain Visser, vicepresedinte Opel.
Cu o lungime de 4,42 metri, noul Astra ofera un spatiu mai generos si un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontala, cât si în cea din spate, datorita ampatamentului cu 71 de mm mai lung. Caroseria zvelta si agila este proiectata pentru eficienta maxima, printr-o colaborare strânsa între designeri si inginerii în domeniul aerodinamicii, care au supus autovehiculul la 600 de ore de teste în tunelul vântului.
Proportiile elegante îi confera o silueta puternica, tip „cab-forward”, cu un parbriz foarte înclinat si o linie a acoperisului descendenta, adaugând elemente vizuale incitante traditionalului format de hatchback. Noul limbaj de design al marcii, ce combina maiestria sculpturala cu precizia germana, este astfel transmis într-un mod proaspat.
„Temele de design încorporate în Insignia, precum „wing” si „blade”, au primit o interpretare noua la Astra, deoarece este important ca fiecare model Opel sa aiba propria personalitate”, a declarat Mark Adams, vicepresedintele departamentului Design al General Motors Europe.
La interior sunt utilizate aceleasi elemente de design, creând armonie între exterior si interior. De asemenea, s-au depus eforturi speciale pentru a adauga multiple solutii flexibile de depozitare.
„Misiunea Opel de a face inovatiile tehnologice accesibile s-a dovedit a fi un succes la modelul Insignia. Ne-am stabilit un tel chiar si mai ambitios, acela de a aduce majoritatea acestor functii în segmentul compact, prin intermediul noului Astra”, a declarat Hans Demant, Director Executiv Opel.
Dezvoltat în Rüsselsheim, Germania, Opel Astra este prevazut si cu un sasiu complet nou. Ampatamentul sau mai lung este combinat cu un ecartament mai lat si o noua constructie a puntii spate, îmbunatatind si mai mult agilitatea si stabilitatea, fara a face compromisuri în materie de confort.
Sasiul Opel Astra a fost dezvoltat ca un sistem mecatronic care integreaza complet functiile mecanice si sistemele de comanda electronice. Ca si la Insignia, acesta poate fi prevazut cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru aceasta clasa, care îi permite soferului sa aleaga între trei setari, standard, Sport si Tour, adaptându-se în acelasi timp, în mod complet si continuu, la modificarile stilului de conducere si la viteza de abordare a virajelor.
Alte dotari tehnologice inovatoare introduse în clasa compacta odata cu noul Astra: – O noua generatie de faruri adaptive Advanced Forward Lighting (AFL+) cu bi-xenon, care îsi modifica intensitatea si lungimea fasciculelor în functie de conditiile de conducere si trafic, utilizând noua functii de iluminare diferite. – Scaune frontale ergonomice, proiectate pentru sustinerea optima a spatelui si siguranta.
Gama de motorizari se concentreaza asupra performantelor si eficientei si este compusa din opt motoare Euro 5. Cu exceptia motoarelor cu valorile de putere cele mai mici, toate celelalte sunt prevazute cu transmisii cu sase trepte de viteza. Va fi lansata o noua transmisie automata compacta, cu functie Active Select.
Gama de motoare turbo diesel CDTI cuprinde patru motoare cu injectie multipla common-rail cu capacitate între 1,3 si 2,0 litri, care dezvolta puteri între 70 kW/95 CP si 118 kW/160 CP. Toate aceste motoare sunt prevazute cu filtre de particule diesel. Gama va cuprinde, desigur, si o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant si emisii de CO2 foarte reduse.
Cele patru motoare pe benzina, cu volum între 1,4 si 1,6 litri, dezvolta puteri între 74 kW/100 CP si 132 kW/180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvolta o putere de 103 kW/140 CP, înlocuieste actualul motor de 1,8 litri cu aspiratie naturala. Datorita tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrica, motorul 1.4 Turbo dezvolta un cuplu cu 14% mai mare, însa consumul de carburant este mai redus.
Continuând traditia clasei compacte initiate de Opel în 1936, prin Olympia Kadett, modelul Astra s-a mentinut constant între primele trei cele mai bine vândute autovehicule compacte din Europa, un segment care totalizeaza 27 de procente din piata auto totala. Vânzarile Astra reprezinta o treime din toate vânzarile Opel/Vauxhall, cu un volum mediu de aproape 500.000 de unitati pe an.