Pneurile PIRELLI si-au demonstrat calitatile si la VALENCIA

img
Home / Stiri si noutati auto / Pneurile PIRELLI si-au demonstrat calitatile si la VALENCIA

Pneurile PIRELLI si-au demonstrat calitatile si la VALENCIAValencia, 26 iunie 2011 – Si in Marele Premiu al Europei, strategia opririlor la boxe a fost in centrul atentiei. Pilotii din top trei au optat pentru trei opriri la boxe, exploatand la maxim potentialul pneurilor PZero Galbene, de compozitie moale, dupa care au schimbat cu pneurile PZero Albe, de compozitie medie, beneficiand de rezistenta acestei  compozitii, folosita in premiera in acest sezon din Formula 1.Sebastian Vettel, liderul clasamentului general, si-a trecut in cont a sasea victorie din cele opt curse desfasurate pana acum. Germanul a plecat din pole position pe circuitul stradal din Valencia si a fost urmat in clasament de Fernando Alonso, pilotul de la Ferrari urcand pentru a doua oara pe podium in 2011, dupa cursa de la Monaco. A fost un weekend perfect pentru Vettel care si-a trecut in cont victoria, pole-ul si cel mai bun timp pe tur si a reusit sa-si mareasca avansul in clasamentul general.Pilotii din top trei erau despartiti de doar trei secunde, inaintea ultimelor 20 de tururi, dupa care strategia opririlor la boxe a facut diferenta. Dupa ce pilotul echipei Ferrari, Fernando Alonso l-a depasit pe Mark Webber, in lupta pentru locul secund, in turul 22. Pilotul echipei Red Bull Racing a oprit apoi mai repede decat rivalul sau pentru penultimul schimb de pneuri si a revenit pe locul secund.A fost apoi randul lui Alonso sa-l depaseasca pe Webber cu doar 10 tururi inainte de final cand a trecut pe pneurile PZero Albe, de compozitie medie, pentru ultima parte a cursei. Pilotii din top sapte au folosit aceeasi strategie, cu trei opriri la boxe, folosind pneurile PZero Albe doar in ultima parte a cursei. Jaime Alguersuari a fost cel mai bine clasat pilot care a avut o strategie cu doua opriri la boxe. Dupa prima oprire, pilotul echipei Torro Rosso a parcurs 23 de tururi cu un set de anvelope PZero Galbene, de compozitie moale, inainte sa schimbe pe anvelope PZero Albe in turul 42.In comparatie, Sergio Perez a ales o strategie cu o singura oprire la boxe. Pilotul echipei Sauber a plecat cu pneurile PZero Albe si, in turul 25, a trecut pe versiunea de compozite soft cu care a parcurs inca 32 de tururi pana la final. Mexicanul, care a revenit dupa o absenta de doua curse in urma accidentului din calificarile pentru Marele Premiu din Monaco, a fost la doar sase secunde de o clasare in puncte.In ciuda conditiilor extrem de dificile, cu temperaturi ambientale de 28 grade Celsius si temperaturi ale asfaltului de 47 grade Celsius, nu s-a inregistrat niciun abandon si ambele tipuri de pneuri PZero puse la dispozitie de Pirelli s-au comportat excelent, gradul de uzura fiind foarte limitat.„Cu siguranta aceasta nu a fost o cursa la fel de palpitanta ca cele din Canada, Monaco sau China, dar am vazut un mix interesant de strategii. A fost clar, inca de la inceput, ca strategia cu trei opriri la boxe este cea mai buna, monoposturile cele mai rapide fiind capabile sa exploateze la maxim avantajul pneurilor PZero Galbene, mult mai performante in ceea ce priveste viteza decat cele pneurile PZero Albe. Urmatoarea etapa este programata la Silverstone unde ne intoarcem pe un circuit permanent si unde, sunt sigur, vom avea parte de si mai multa actiune in ceea ce priveste lupta pentru primele locuri”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *