Carbon Racing Technology – BMW M3 CRT

img
Home / Stiri si noutati auto / Carbon Racing Technology – BMW M3 CRT

Carbon Racing Technology – BMW M3 CRT•    Carbon Racing Technology: uzina BMW M GmbH produce în serie limitata un automobil sport superperformant bazat pe BMW M3 Sedan;•    Utilizarea inovatoare a plasticului ranforsat cu fibra de carbon reduce masa – raport masa-putere: 3,5 kilograme per cal-putere.BMW M3 CRT (Carbon Racing Technology) combina experienta M în domeniul sistemelor de transmisie si a tehnologiei sasiului cu folosirea materialelor ultra-usoare de înalta performanta. Modelul reprezinta o premiera mondiala pentru industria auto: un nou proces de fabricatie pentru componentele din Plastic Ranforsat cu Fibra de Carbon (CFRP). Acest proces permite ca CFRP sa fie introdus la scara larga în productia masinilor sport superperformante bazate pe BMW M3 Sedan, create în uzina BMW M GmbH. Astfel se obtine un raport între masa si putere de 3,5 kilograme per cal-putere. Un motor V8, cu obisnuitele caracteristici M la turatii ridicate si o putere maxima de 331 kW/450 CP, accelereaza BMW M3 CRT de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde.BMW M3 CRT va fi produs de uzina BMW M într-o serie limitata de 67 de unitati. Urmând exemplul oferit de BMW M3 GTS – care a fost produs în 135 de exemplare -, acesta este cel de-al doilea model M3 superperformant si derivat într-o serie limitata care este destinat circuitelor, dar care poate fi folosit si pe drumurile publice. Caracterul exclusivist al acestui sedan este accentuat prin componentele cu design ultra-usor, fabricate în urma unui proces de productie inovator. Capota BMW M3 CRT si scaunele „scoica” pentru pilot si pasagerul din dreapta sunt realizate din fibra de carbon cu o structura celulara tip fagure, produsa printr-un proces unic la nivel mondial dezvoltat pentru producerea componentelor caroseriei modelelor BMW i3 si BMW i8.Proces inovator de productie pentru componentele CFRP foarte usoare.BMW i3 si i8, programate pentru a intra în productia de serie în 2013, vor dispune de caroserie realizata integral din CFRP. Într-o noua dezvoltare, procesul de productie introdus pentru acest scop permite reprocesarea deseurilor rezultate în urma fazei de constructie a caroseriei. Materialul de baza (o tesatura de fibra de carbon) poate fi transformat într-o împletitura CFRP de orice dimensiuni înainte de a fi impregnat cu rasina sintetica si ranforsat pentru a prelua forma finala. Pentru BMW M3 CRT, aceasta permite crearea unei capote compusa din doua profile CFRP învelite într-o structura tip fagure de poliamide sintetice. Aceasta constructie ofera capotei acea rezistenta pe care o regasim la varianta conventionala din otel, dar totul la un sfert din masa. Reducerea de greutate fata de capota din aluminiu a versiunii standard BMW M3 Sedan este de aproximativ 50%.Materialul produs prin aceasta tehnologie de fabricatie inovatoare este folosit si pentru scaunele „scoica” ale automobilului. În acest caz, straturile CFRP acopera o structura tip fagure din hârtie reciclata cu un strat de carbon. CFRP este utilizat si pentru fabricarea eleronului spate de la BMW M3 CRT, dar si a unui element de directionare a aerului, integrat în bara frontala.Acest proces inovator de productie ofera un potential considerabil pentru utilizarea extinsa a CFRP la modelele de serie pentru reducerea masei. BMW Group este liderul acestui domeniu al constructiei automobilelor, în timp ce BMW M GmbH detine o experienta considerabila în motorsport atunci când vine vorba de design ultra-usor inteligent. BMW M3 CRT este cel mai recent capitol al unei traditii rafinate în privinta masinilor sport superperformante si extrem de exclusiviste a caror optimizare s-a realizat cu ajutorul designului usor.Povestea începe în anii ’70, odata cu BMW 3.0 CSL, si a atins un punct de maxim în 2002, prin BMW M3 CSL. BMW M GmbH a impus o noua tendinta prin utilizarea CFRP la automobilele de serie: BMW M3 Coupe si modelul BMW M6 produs pâna în 2010 ofereau în echiparea standard un acoperis realizat din plastic ranforsat cu fibra de carbon.Reducerea semnificativa a masei în ciuda unei echipari standard generoase.Constructia ultra-usoara a versiunii BMW M3 CRT este completata de sistemul de evacuare prin utilizarea unui amortizor de zgomot din titan, extrem de usor. CRT beneficiaza de doua scaune spate individuale, unice pentru acest model, care îsi preiau forma din conturul suportului lateral al scaunelor fata.În echiparea standard a modelului BMW M3 CRT se afla transmisia M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, sistemul de navigatie Professional, sistemul audio BMW Individual High End, oglinzi laterale usoare, pachetul pentru portbagaj, sistemul de alarma si Park Distance Control (controlul distantei de parcare) cu senzori în fata si în spate. În ciuda acestei selectii generoase de dotari standard, masa proprie DIN de 1.580 kg este mai mica decât cea a modelului BMW M3 Sedan cu aproximativ 45 kg. Daca se iau în calcul si echipamentele aflate la bord, atunci reducerea de masa este de aproape 70 kg. La aceasta se adauga scaderea impresionanta a sarcinii pe puntea fata a automobilului, ceea ce face ca aproape jumatate din masa masinii sa fie sustinuta de puntea spate – mai exact 48,4 procente -, fapt care are un efect pozitiv asupra agilitatii.Motor V8 de mare turatie cu un plus de putere; M DCT Drivelogic.Sub capota CFRP a modelului BMW M3 CRT se afla o varianta a motorului V8 care a fost dezvoltat exclusiv pentru BMW M3 si care beneficiaza de noi modificari ale capacitatii, puterii si cuplului maxim. Adaptat initial pentru BMW M3 GTS, motorul cu opt cilindri dezvolta 331 kW/450 CP la o capacitate de 4.360 cmc. Puterea maxima este atinsa la 8.300 rpm, iar pilotul va descoperi ca vârful curbei de cuplu, 440 Newton metri, este disponibil la 3.750 rpm. Pentru ca motorul sa furnizeze performantele extraordinare, multe dintre solutii sunt derivate din lumea sporturilor cu motor, inclusiv constructia patului pentru carter dintr-un aliaj special de aluminiu si silicon, clapete individuale de acceleratie, sistem de control al exploziei cu tehnologia cu ioni si furnizare optimizata a uleiului pentru carterul ud.Transferarea puterii motorului catre rotile spate se face prin intermediul transmisiei M cu dublu ambreiaj, cu Drivelogic, dezvoltata pentru BMW M3. Caracteristicile de schimbare au fost adaptate special pentru motorul care propulseaza BMW M3 CRT. Clapetele de schimbare aflate pe volan permit selectarea manuala a vitezelor cu o ergonomie optima. La îndemâna se afla si functia Launch Control care are rolul de a genera acceleratia maxima la momentul demarajului.Constructie speciala a sasiului cu tehnologie din motorsport.Experienta din competitii îsi face si ea simtita prezenta în tehnologia sasiului de la BMW M3 CRT. Constructia suspensiilor la BMW M3 Sedan a fost îmbunatatita de un cadru inferior rigid la puntea spate si de amortizoare ce au compresia si detenta reglabile individual. Frânele performante cu etriere fixe cu sase pistoane sunt construite de asemenea din materiale ultra-usoare. Discurile de frâna ventilate masoara 378 mm x 32 mm la puncta fata, respectiv 380 mm x 28 mm în spate. Noua varianta M3 utilizeaza cabluri de frâna Stahlflex si placute de frâna speciale pentru acest model.Reglat special, sistemul DSC (include ABS si Mod M Dynamic – MDM) este optimizat atât pentru potentialul dinamic mai mare al modelului BMW M3 CRT, cât si pentru distributia îmbunatatita a sarcinii pe punti. În acelasi timp, pneurile fata 245/35 R 19 si cele spate 265/35 R 19 (montate pe jante M de 19 toli, din aliaj usor, cu design Y al spitelor) asigura un transfer maxim al acceleratiei motorului si al puterii de frânare. Gestiunea electronica a motorului de la BMW M3 CRT limiteaza viteza maxima la 290 km/h.Culoarea de exterior Frozen Polar Silver metalizat (exclusiva pentru acest model), în combinatie cu aplicatiile de culoare Melbourne Red metalizat si cu tratamentul special pentru grila BMW a radiatorului contribuie la evidentierea BMW M3 CRT fata de versiunea standard M3. La interior, versiunea sedan dispune de benzi exclusive pentru pragurile usilor, panouri pentru usi si benzi decorative de o nuanta aluminiu granulat. Completarea ambiantei deosebite din interiorul acestui sedan superperformant este realizata de volanul M îmbracat în Alcantara, cu buton M Drive ce permite pilotului sa acceseze setarea preferata, si de husele bicolore – Sakhir Orange si Black – pentru scaunele fata si cele individuale din spate.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *