Astra ecoFLEX cu emisii de numai 99 g de CO2

img
Home / Stiri si noutati auto / Astra ecoFLEX cu emisii de numai 99 g de CO2

Astra ecoFLEX cu emisii de numai 99 g de CO2Doar 99 g CO2/km: cel mai ecologic si mai economic Opel Astra din toate timpurile.   – Astra ecoFLEX are emisii de numai 99 g de CO2/km, dezvoltând totusi o putere de exceptie: 96 kW/130 cp       – Consum de carburant este redus cu 17% (0,8 litri) datorita pachetului extins de tehnologii   – Cel mai ecologic model, unic în clasa autovehiculelor compacte, este deja disponibil în 2011Rüsselsheim. De obicei, autovehiculele cu emisii de CO2 foarte reduse sunt echipate cu motoare ce dezvolta o putere mica spre medie. Consumul redus de carburant si nivelul scazut al emisiilor sunt însotite, de obicei, de performante scazute sau mediocre. Prin puternicele sale modele ecoFLEX, Opel adopta o abordare diferita. În timp ce modelele concurente cu emisii scazute de CO2 din clasa autovehiculelor compacte dezvolta, în general, o putere de aproximativ 77 kW/105 cp, noul model Astra ecoFLEX este echipat cu un motor diesel 1.7 CDTI supraalimentat, cu o putere de 96 kW/130 cp. Acesta urmeaza modelelor de succes Insignia ecoFLEX, cu o putere de 118 kW/160 cp si Corsa ecoFLEX de 70 kW/95 cp din gama de autovehicule Opel dinamice si economice.Noul Astra ecoFLEX cu cinci usi are un consum în regim mixt de numai 3,7 litri de motorina la 100 km. Cu un nivel al emisiilor de CO2 de numai 99 de g/km, acesta este cel mai economic si mai ecologic Opel Astra din toate timpurile. Având o putere dezvoltata de 96 kW/130 cp, un cuplu maxim de 300 Nm si o transmisie manuala cu sase trepte de viteza, cel mai ecologic model din clasa compacta stabileste noi standarde de performanta si placere a conducerii în cadrul celui mai important segment auto european. Preturile vor fi anuntate cu ocazia lansarii din toamna.„Noul Astra ecoFLEX reprezinta înca un reper în cadrul strategiei marcii Opel de a se impune ca lider în industria auto în tehnologiile de reducere a consumului de carburant si a impactului asupra mediului înconjurator, asigurând în acelasi timp clientilor nostri performante extraordinare si o placere unica în timpul conducerii”, a declarat Karl-Friedrich Stracke, CEO Opel/Vauxhall. „Vom continua aplicarea acestei strategii, care include lansarea a patru noi modele ecoFLEX în cursul urmatoarelor sase luni, precum si a revolutionarului model electric Ampera, a carui livrare va începe la sfârsitul anului”.Pe lânga sistemul de propulsie specific Astra ecoFLEX, cu o gestionare termica eficienta, pachetul pentru reducerea consumului energetic si de carburant – si implicit a emisiilor de bioxid de carbon – include recuperarea inteligenta a energiei electrice prin intermediul recuperarii energiei de frânare, componente aerodinamice active si reducerea rezistentei la înaintare. Toate aceste elemente au facut posibila reducerea emisiilor de CO2 (cu 20 de g/km) si a consumului de carburant cu 17% (0,8 litri/100 km) fata de modelul de baza 1.7 CDTI Astra.Noul sistem de gestionare a motorului garanteaza eficienta si dinamismUn nou sistem de gestionare a motorului, conceput în întregime de inginerii Opel pentru unitatea de 1,7 litri cu sistem de injectie common-rail, asigura o eficienta maxima. Cuplul maxim de 300 Nm este disponibil la o turatie de 2.000 – 2.500 rpm. Raportul de compresie redus, împreuna cu un nou sistem de injectie multipla, care realizeaza pâna la opt injectii per ciclu la o presiune de 1.800 bari, asigura îmbunatatirea procesului de combustie si reducerea consumului de carburant. O contributie în acest sens este adusa si de noul turbocompresor cu geometrie variabila, care asigura un control extrem de precis al presiunii de supraalimentare, datorita senzorului suplimentar de raspuns pozitioner.Senzorii de presiune în cilindri asigura un control precis al combustieiUn nou tip de pistoane  contribuie, de asemenea, la reducerea consumului de carburant, datorita frecarii sale reduse. Stratul de acoperire cu diamant sintetic de pe tacheti si bolturile de piston, precum si segmentii  cu caracteristici de frecare optimizate, contribuie de asemenea la reducerea frecarii si, implicit, a uzurii pieselor în miscare ale motorului. Eficienta combustiei este asigurata prin controlul electronic al pregatirii amestecului de combustie variabil, împreuna cu o galerie de admisie cu greutate redusa, din material plastic. Senzorii pentru presiunea în cilindri din cadrul bujiilor incandescente (tehnologia de combustie Cleantech) asigura un control de înalta precizie al combustiei, astfel încât momentul central al combustiei corespunde întotdeauna unei pozitii bine definite a arborelui cotit.În acelasi timp, bujiile incandescente de joasa tensiune usureaza sarcina generatorului în cazul pornirii la rece. Un bypass al dispozitivului de racire a uleiului reduce pierderea de presiune, pentru o încalzire mai rapida a motorului. Acesta permite, de asemenea, reducerea consumului de carburant, deoarece este atinsa mai rapid temperatura de functionare a motorului. Pompa de apa ce poate fi activata/dezactivata asigura încalzirea optima a motorului. Recircularea gazelor de esapament controlata electronic, cu functia suplimentara de racire, contribuie de asemenea la atingerea si pastrarea nivelului optim al temperaturii în cadrul procesului de combustie cu emisii scazute. În plus, sunt reduse si emisiile de NOx. Acoperirile cu platina optimizate ale pre-catalizatorului si catalizatorului principal si reglarea precisa a acestora, precum si pozitionarea aproape de motor asigura atingerea mai rapida a temperaturii de functionare a sistemului de control al emisiilor, sporind astfel eficienta.Sistemul Start/Stop al Opel reduce intervalele de pauza ale motoruluiSistemul Start/Stop al Opel reduce  timpi de mers la relanti, cand nu este nevoie ca motorul sa functioneze si implicit consumul de carburant, emisiile de gaze de sera si nivelul de zgomot – un avantaj important pentru toti participantii la trafic, în special în centrele oraselor. Sistemul  opreste automat motorul imediat ce soferul  selecteza pozitia neutra a schimbatorului si elibereaza pedala de ambreiaj (faza Autostop). La plecare, soferul trebuie doar sa cupleze treapta întâi de viteza si sademareze. Inginerii Opel s-au asigurat ca motorul porneste imediat atunci când soferul apasa pedala de ambreiaj. Bateria de înalta performanta asigura fiabilitatea maxima a sistemului electric si pornirea imediata a motorului, de fiecare data.Din motive de siguranta si de confort pentru pasageri, sistemul de climatizare si servofrana ramân activate în timpul fazei Autostop. Atunci când considera necesar, de exemplu în conditii de trafic cu porniri si opriri dese, soferul poate dezactiva manual sistemul cu ajutorul comutatorului „eco” situat pe consola centrala.Transmisie manuala cu sase trepte si sistem de recuperare a energiei – exclusivÎn timp ce toate modelele concurente cu emisii scazute de CO2 sunt echipate cu o transmisie cu cinci trepte de viteza, modelul 1.7 CDTI Opel Astra ecoFLEX este prevazut cu un sistem de transmisie manuala cu sase trepte de viteza, cu frecare redusa, adaptat special pentru noul motor. O alta componenta standard ecoFLEX este indicatorul pentru schimbarea treptei de viteza. Indicatorul luminos, pozitionat între vitezometru si turometru, arata soferului care este momentul ideal pentru schimbarea treptei de viteza, iar o functie de asistare suplimentara, sub forma grafica, îl ajuta sa adopte un stil de conducere economic.Pentru a asigura gestionarea optima a energiei electrice, Opel a introdus un sistem de recuperare a energiei de frânare care în  cazul franei de motor recupereaza energia cinetica prin intermediul generatorului, transformând-o în energie electrica, cu care alimenteaza bateria. Acest proces are loc automat, în momentul în care soferul elibereaza pedala de acceleratie sau apasa pedala de frâna. Atunci când bateria este suficient de încarcata, energia electirca livrata de generator este mult redusa, iar consumatorii electrici sunt alimentati într-un mod ce permite economisirea carburantului, cu ajutorul energiei electrice înmagazinate. Acest lucru elibereaza motorul de sarcina de a actiona generatorul la accelerarea autovehiculului, reducând astfel consumul de carburant si emisiile de substante poluante. În plus, compresorul sistemului de climatizare este activat de un ambreiaj doar atunci când este necesara functionarea acestuia. Dotarea standard cu lumini diurne cu tehnologie LED are, de asemenea, rolul de a reduce consumul de energie.Obturatorul activ pentru aer din grila radiatorului si pneurile cu rezistenta scazuta la rularePentru îmbunatatirea caracteristicilor aerodinamice, modelul Astra ecoFLEX este dotat cu un obturator activ pentru aer integrat în grila radiatorului. Acesta ramâne deschis pentru a mentine nivelul optim al temperaturii la viteze scazute si atunci când motorul este supus unei înalte solicitari termice, cum ar fi la rularea in rampa sau la tractare, si se închide automat la viteze mai mari, directionând curentul de aer creat în timpul deplasarii în jurul autovehiculului. Rezultatul este îmbunatatirea aerodinamicii autovehiculului, precum si reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2. Sasiul mai coborât cu 12 mm al modelului Astra si cele  pneurile ContiEcoContact, cu rezistenta redusa la rulare, contribuie de asemenea la scaderea consumului de carburant.Modelele Opel ecoFLEX combina placerea de a conduce cu consum redus de carburantNoul Astra 1.7 CDTI ecoFLEX se integreaza perfect în gama modelelor Opel diesel puternice si cu emisii de CO2 foarte scazute. Aceasta include:   – Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 70 kW/95 cp, emisii de 94 g de CO2/km  si un consum de 3,5 l/100 km   – Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 96 kW/130 cp, emisii de 99 g de CO2/km si un consum de 3,7 l/100 km   – Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX, cu o putere de 118 kW/160 cp, emisii de 129 g de CO2/km si un consum de 4,9 l/100 kmOpel investeste aproximativ un miliard de euro în crearea de noi sisteme de propulsie, mai ecologice. Spectrul larg al activitatilor se întinde de la reducerea dimensiunilor si optimizarea gamei de motoare, oferind autovehicule ce functioneaza cu gaz petrolier lichefiat si gaze naturale, si pâna la crearea unor sisteme de propulsie complet noi, ce utilizeaza surse alternative de energie. Introducerea sistemului Start/Stop face parte, de asemenea, din cadrul acestor masuri (pâna în primavara anului 2012, compania va oferi un numar de 34 de combinatii model-motor dotate cu aceasta tehnologie, inclusiv toate modelele Astra diesel si pe benzina, cu transmisie manuala).Opel este primul producator de autovehicule european care va introduce un model electric adecvat utilizarii zilnice, prin lansarea noului Ampera (putere de 111 kW/150 cp, emisii de CO2 de 40 g/km si consum de carburant de 1,6 l/100 km – date provizorii conform ECE R101) la sfârsitul anului acesta.Pe scurt – masuri pentru reducerea emisiilor de CO2 pentru modelul Astra 1.7 CDTI ecoFLEX:Pachetul de tehnologii pentru motor, inclusiv tehnologia „Clean Tech Combustion”   – Sistemul inteligent Start/Stop cu recuperarea energiei de frânare   – Noul sistem de gestionare a motorului si de gestionarea termica   – Sistem de transmisie cu sase trepte de viteza, cu frecare redusa si cu o configuratie optimizata rapoartelor de transmisie   – Aerodinamica îmbunatatita, ce include un obturator activ pentru aer   – Pneuri cu rezistenta redusa la rulare   – Lumini diurne, cu tehnologie LED

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *