Engine of The Year Award 2011 – patru trofee pentru BMW Group

img
Home / Stiri si noutati auto / Engine of The Year Award 2011 – patru trofee pentru BMW Group

Engine of The Year Award 2011 – patru trofee pentru BMW GroupPropulsoarele cu patru, sase, respectiv opt cilindri au triumfat în segmentele lor, ceea ce a facut ca BMW Group sa fie înca o data cel mai de succes constructor din cea mai importanta competitie internationala.Cu patru victorii de clasa în editia 2011 a competitiei „International Engine of the Year Award”, BMW Group a repetat succesul înregistrat în urma cu un an si si-a consolidat pozitia de cel mai de succes constructor la Engine of The Year Awards. Cu un total de 54 de premii în istoria de 13 ani a competitiei, BMW Group are de doua ori mai multe distinctii decât orice alta marca.Motoarele diesel sau pe benzina, cu patru, sase sau opt cilindri, au triumfat în clasele lor de cilindree. Aceste motoare recompensate cu premii sunt disponibile la numeroase modele din actuala gama a marcilor BMW si MINI. Pe lânga motorul V8 din echiparea BMW M3 si a celui pe benzina, cu sase cilindri dispusi în linie, cu tehnologia BMW TwinPower Turbo, distinctiile au fost oferite si propulsorului diesel cu patru cilindri cu tehnologie BMW TwinPower Turbo si noului propulsor cu patru cilindri aflat în echiparea modelului MINI Cooper S. Decernarea premiilor a avut loc în cadrul „Engine Expo”, salon ce are loc la Stuttgart.Succesul înregistrat în patru dintre cele opt clase de cilindree ale celei mai renumite competitii mondiale pentru motoare subliniaza, înca o data, experienta remarcabila pe care BMW Group o detine în domeniul dezvoltarii propulsoarelor. Prin tehnologiile EfficientDynamics, disponibile la toate modele marcilor BMW si MINI, motoarele se remarca nu doar printr-o performanta exceptionala, dar si printr-un consum deosebit de redus.Decernarea premiilor este decisa de un juriu international, care anul acesta a fost format din 65 de jurnalisti auto din 32 de tari. În clasa cilindreei cuprinsa între 1,4 si 1,8 litri, premiul a revenit motorului disponibil la noul MINI Cooper S. Propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, este echipat cu turbocompresor Twin Scroll, injectie directa pe benzina, precum si gestiune variabila a supapelor bazata pe sistemul VALVETRONIC patentat de BMW. Trofeul a fost „mostenit” de la precedenta versiune utilizata la MINI Cooper S (175 CP) care a reusit sa obtina victoria de clasa la „Engine of the Year Award” timp de patru ani la rând!Motorul diesel cu patru cilindri cu tehnologie TwinPower Turbo se afla la a doua victorie consecutiva. Ca si anul trecut, propulsorul de 2,0 litri, disponibil la BMW 123d si BMW X1 xDrive23d, a triumfat în categoria motoarelor cu cilindreea cuprinsa între 1.8 si 2,0 litri. Datorita puterii impresionante (primul motor diesel în productia de serie care depaseste bariera de 100 CP per litru) si nivelului extrem de scazut al consumului si al emisiilor, motorul ce dezvolta 150 kW/204 CP stabileste în continuare standardul în clasa lui.Si în clasa de capacitate 2,5-3,0 litri BMW a repetat succesul din anii precedenti. Juriul a optat si de aceasta data pentru motorul de 3,0 litri, cu sase cilindri dispusi în linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvolta 225 kW/306 bhp -, care se afla în echiparea noului BMW Seria 5, noului BMW X3, precum si ca versiune de 235 kW/320 CP la noul BMW Seria 6 Cabriolet si noul BMW Seria 6 Coupé. Pachetul tehnologic unic cuprinde turbocompresor Twin Scroll, tehnologia de injectie directa High Precision Injection si gestiune a supapelor VALVETRONIC, care asigura un raport extrem de favorabil între placerea condusului si consumul de combustibil. La acest aspect, depaseste chiar si reusita predecesorului, care nu numai ca a triumfat de trei ori la clasa lui în „Engine of the Year Award”, dar a obtinut si victoria în clasamentul general, al tuturor categoriilor, în 2007 si 2008.Singurul motor aspirat dintre cele patru câstigatoare este responsabil pentru cea mai impresionanta serie de victorii din prezent. Pentru al patrulea an la rând, motorul V8 aflat în echiparea BMW M3 a triumfat în clasa propulsoarelor cu capacitate cuprinsa între 3,0 si 4,0 litri. Motorul de 4,0 litri, ce dezvolta 309 kW/420 CP, a convins juriul înca o data prin puterea incredibila de tractiune generata de conceptul caracteristic de înalta turatie, utilizat de acest agregat. Propulsorul aflat sub capota modelelor sport superperformante BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan si BMW M3 Cabriolet combina caracteristicile remarcabile de performanta cu o eficienta incredibila care este atribuita, printre altele, functiei Auto Start Stop, recuperarii energiei la frânare (Brake Energy Regeneration) si altor tehnologii Efficient Dynamics.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *