Alfa Romeo 33 Stradale a cucerit Trofeul BMW Group
Alfa Romeo 33 Stradale a cucerit Trofeul BMW GroupReverenta în fata frumusetii: Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2011 si-a ales câstigatori.Alfa Romeo 33 Stradale a cucerit Trofeul BMW Group. Premiera mondiala BMW 328 Hommage. Primul concurs si prima licitatie de motocicleteDe-a lungul week-endului trecut, micutul oras Cernobbio, aflat pe malul Lacului Como, a devenit centrul pentru pasionatii de automobile. Concorso d’Eleganza Villa d’Este a reunit o varietate de modele clasice si prototipuri noi spre bucuria întregii audiente. Villa Erba a gazduit prezentarea pentru public si o premiera pentru eveniment – concursul motocicletelor.O alta noutate a editiei din acest an a fost licitatia organizata sâmbata seara de RM Auctions, care i-a tentat pe colectionari cu cele 32 de automobile extraordinare ce au fost expuse.”Obiectivul nostru a fost sa ducem acest eveniment de traditie spre un nou teritoriu, dar, în acelasi timp, sa îi conservam caracterul”, a declarat Karl Baumer, presedintele Concorso d’Eleganza Villa d’Este si director BMW Group Classic, subliniind motivele ce au stat la baza schimbarilor. „Principala initiativa pe care am introdus-o a fost sa oferim oamenilor noi sanse de a vizita Concorso prin adaugarea unei a doua zile destinate publicului”, a adaugat Baumer. La rândul sau, Dr. Jean-Marc Droulers, presedintele Villa d’Este S.p.A., s-a declarat multumit de acest weekend: „Am putut vedea automobile si motociclete care au darul de a ne accelera pulsul – atât în cadrul restrâns si exclusivist de la Villa d’Este, cât si alaturi de publicul larg la Villa Erba.”Ca în fiecare an publicul larg a putut sa descopere o suita de automobile clasice foarte valoroase, multe produse modele unicat (asa cum a fost cazul si celor doua modele Alfa Romeo câstigatoare). Audienta a putut sa afle povestea din spatele masinii – despre inginerul sau carosierul care si-a pus amprenta pe fiecare model în parte, despre proprietarii pe care automobilul i-a avut de-a lungul timpului, dar si informatii generale despre marca sau contextul istoric.Juriul a acordat Trofeul Trofeo BMW Group si laurii „best of show” unui model Alfa Romeo 33 Stradale din 1968, în timp ce traditionalul premiu Coppa d’Oro, decis de optiunile publicului, a revenit unui automobil Alfa Romeo 6C 2500 SS din 1942. Categoria „Concept Cars and Prototypes” (concepte si prototipuri) a fost câstigata de Aston Martin Zagato care a avut premiera mondiala în cadrul Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Un alt model care si-a facut debutul în cadrul evenimentului a fost BMW 328 Hommage, dezvaluit de constructorul bavarez pentru a sarbatori a 75-a aniversare a emblematicului model sport BMW 328 din anii 30.Trofeul BMW Group în prima editie Concorso d’Eleganza Villa d’Este pentru motociclete a fost câstigat de un model american Pierce Four din 1910. Dupa decernarea premiului, directorul general BMW Motorrad Hendrik von Kuenheim a vorbit despre planurile de viitor: „Ne dorim sa dezvoltam acest concurs într-un punct de întâlnire pentru toti pasionatii design moto. Acesta se potriveste atât cu traditia marcii BMW, ca producator de motociclete, cât si cu pasiunea italienilor pentru motociclete”.Masura în care traditia poate fi sursa de inspiratie si impactul potential – si dorit – pe care trecutul îl poate avea asupra designului viitor al automobilelor au fost doua dintre punctele principale de pe agenda din acest an a renumitei reuniuni Design Talk, care a stat sub moto-ul „Tradition & Future in Automotive Design”. Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design, s-a alaturat designerului-sef Lotus Cars, Donato Coco, si lui Laurens van den Acker, vicepresedinte Renault Corporate Design, pentru a vorbi despre designul orientat spre viitor al marcilor de automobile care au o traditie îndelungata.Concorso d’Eleganaza a fost organizat pentru prima data în 1929 în aceeasi locatie, la Vila d’Este, sub forma unui concurs de frumusete pentru modelele vremii. O data cu implicarea BMW Group în organizarea evenimentului, începând cu 1999, evenimentul si-a recapatat gloria de alta data. A ramas un omagiu pentru cele mai frumoase modele clasice, modele care apartin unor colectionari privati. Este însa si orientat catre prezent si viitor prin categoria de concept cars, unele dintre acestea având debutul mondial chiar la Vila d’Este.