carvertical VIN

Top categorii de masini disparute sau pe cale de extinctie

img
Home / Stiri si noutati auto / Top categorii de masini disparute sau pe cale de extinctie

De cativa ani incoace, constructorii adopta o viziune mai rationala si mai putin pasionala in ceea ce priveste automobilele. Pentru a putea infrunta tranzitia spre masinile electrice care necesita investitii colosale, masinile marginale, care nu sunt rentabile sau care sunt in pierdere de viteză au fost retrase.

In plus, cele mai la moda masini de pe piata sunt SUV-urile. Astfel ca, se poate observa cum parcul automobilelor pierde din ce in ce mai mult in diversitate an dupa an si categoriile care a fost pe vremuri populare sunt acum retrase.

Masinile familiale

Masinile familiale au fost multa vreme apanajul constructorilor americani. Înainte de a fi inlocuite cu furgontele si mai apoi cu SUV-urile foarte la moda. In anul 2023, Audi A4 si A6, Mercedes Benz Classe E si Subaru intr-o anumita masura cu Outback,dar si Volvo, V60 si V90 CrossCountry sunt ultimele reprezentante in acest segment.

Masina americana. Daca altadata domina peisajul automobilistic, masina americana nu prea mai are multi reprezentanti pe piata. Declinul sau a inceput chiar înainte de pandemie, atunci cand FCA, devenit Stellantis, Ford si General Motors au abandonat pe rand toate masinile lor citadine, compacte si intermediare pentru a se concentra doar pe masinile SUV. Din fericire insa, miticele Chevrolet Corvette si Ford Mustang nu ne vor parasi atat de repede.

Masinile coupé intermediare

Pana nu demult, pe piata existau destul de multe modele de masini din acest segment, mai ales berlinele intermediare. Toyota Camry, Nissan Altima, Pontiac G6 si Chrysler Sebring propuneau si ele o astfel de versiune care venea cu un plus de dinamism pentru unele modele mai rationale.

Dar, abandonarea modelului in 2017 Honda Accord Coupé, a pus capat acestei idei.

Decapotabilele abordabile. cu exceptia unor modele mai emblematice precum Chevrolet Camaro, Ford Mustang, Mazd MX-5 si MINI Cabriolet, marcile mai generaliste de masini nu mizeaza pe decapotabile. Cererile din de in ce mai scazute si complexitatea tehnologiei care presupune adaugarea unui acoperis retractabil a contribuit la asta. Epoca masinilor Chrylser 200, Fiat 500, Pontiac G6/Solstice, Toyota Solara si modelele de Volskwagen Beetle/Eos decapotabile este deja istorie.

Masinile berline mai grandioase

Si aceasta categorie a fost inlocuita incet-incet tot de catre masinile SUV. Masinile SUV precum Buick LaCrosse, Chevrolet Impala, Ford Taurus, Kia Cadenza, dar si Toyota Avalon au cam disparut de pe piata si au suferit din cauza imaginii peiorative de masini pentru batrani. Trebuie spus de asemenea ca au stat intr-un con de umbra o perioada din cauza berlinelor intermediare, care aveau un nivel de rafinament si de lux inedit. Masinile Chrysler 300, Dodge Charger si Nissan Maxima se bucura de ultimele luni pe piata si anul 2023 marcheaza ultimul capitol al acestui segment.

Masinile citadine si subcompacte. Citadinele si masinile subcompacte fac parte din pacate din categoria masinilor mai putin rentabile. Masinile Chevrolet Sonic/Spark, Honda Fit, Hyundai Accent, Nissan Micra si Toyota Yaris sunt printre victimele care au fost inlocuite de masinile SUV si de catre masinile compacte mai competente si mai lucrative.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *