Test drive Infiniti EX37 320 CP

img
Home / Drive test la toate modelele de masini / Test drive Infiniti EX37 320 CP

20 martie 2010
de Nelu Barbu

Test drive Infiniti EX37 320 CP

Un Crossover Coupe!
 
 
 
Un Coupe care nu e un Coupe. Asta e concluzia spotului publicitar pentru noul Infiniti EX 37. La prima vedere pare o lipsa de inspiratie din partea unui scenarist presat de sefii înraiti de colapsul financiar de pe piata auto. La a doua vedere pare o reclama la un SUV care nu stie ce e. A treia vedere trebuie sa fie tete-a-tete si abia atunci iti dai seama ce a vrut sa spuna omul ala care a gândit reclama pentru noul Infinit EX 37.
Producatorul nipon se mandreste cu masina asta si o catalogheaza ca primul crossover coupe din lume. O masina care nu poate fi încadrata în niciun tipar. Sa vedem de ce :
Designul lui Infiniti este pus la punct de Shiro Nakamura, unul dintre cei mai influenti designeri contemporani. Despre el, New York Times zice : „a schimbat complet felul în care este perceput designul auto japonez.“ Asa ca s-a renuntat la traditionalism si lucrurile au evoluat spre sportiv. Chiar daca Infiniti EX 37 are 4, 63 metri lungime, profilul coupe o face mai atragatoare si compacta. Sportivitatea este accentuata si de jantele de aliaj usor, în 8 spite de 18 inch. Sportiva, dar delicata în comparatie cu adversarii de pe piata si asta pentru ca EX  este mai mica de înaltime si mai putin lata. Sigur, în România asta poate fi un dezavantaj, câta vreme la noi se poarta MAAAAREEE.  (de ce?! înca nu am înteles) . Însa, ceea ce este cu adevarat senzational la exteriorul lui EX 37 este ca masina asta se repara singura. Nu va ganditi acum ca de pe undeva iese un ciocanel cu pene de strut care indreapta greselile celor care nu au loc pe drumuri. Este vorba despre vopseaua de tip Scratch Shield, o vopsea desteapta si gata sa acopere imediat micile zgarieturi atunci cand este expusa la caldura. Si cum nu traim la Polul Nord…
Sa vorbim despre interior, unul de lux, evident, doar vorbim despre Infiniti si unul plin de gadgeturi, doar vorbim de japonezi. Era previzibil ca scaunele fata sa fie reglabile electric si încalzite. Nu ma asteptam însa ca scaunul soferului sa se plimbe singur în pozitia de condus în momentul în care ai pornit motorul. Exista si reversul medaliei. Dupa oprirea motorului, când deschizi portiera, scaunul pleaca putin în spate, pentru a-ti lasa loc suficient pentru coborâre. Si daca tot suntem la scaune, trebuie precizat ca cele din EX 37 sunt extrem de confortabile. Si asta pentru ca ele sunt proiectate în asa maniera încât sa se muleze perfect pe forma corpului. Japonezii spun ca sunt facute dupa modelul chimonoului si sunt în totalitate cusute manual. Aceeasi calitate si confort sporit si pentru bancheta spate. Aceasta este rabatabila electric în ambele sensuri in cazul in care ai un bagaj mai lung.
Spatiul pentru pasagerii din fata este generos. În spate lucrurile se complica daca ai jucat niste baschet prin tinerete, dar si în cazul asta pentru picioare spatiul este suficient. Spatiile pentru depozitare sunt destule , ceea ce, din nou, era previzibil. În plus, pe tetiera soferului aveti si un umeras retractabil.
Cel mai mult mi-a placut ceasul retro de pe consola centrala. Seamana cu un ceas de mâna, atât de vechi si de elegant încât a devenit opera de arta. Mi se pare geniala ideea unui ceas clasic, cu aspect retro într-o masina proiectata de niste oameni renumiti pentru fanatismul lor pentru electronic. Pe de alta parte, nu mi-au placut deloc insertiile de lemn sau care imita lemnul ca n-am avut curiozitatea sa le studiez de aproape. Din punctul meu de vedere singura masina care accepta lemn în interior este masina lui Fred Flinstone.
La gadgeturi avem sistemul complet Navigatie cu HDD de 30 GB, ghid Michelin, ecran touch-screen, CD/DVD, cu mp3 si DivX, cu înca o memorie de 10 GB, Bluetooth cu streaming audio si comenzi vocale. Sistemul audio Bose suna asa cum ar trebui sa sune toate sistemele audio. Exceptional. Gura-târgului o rupe însa tehnologia camerelor amplasate pe toate laturile masinii, astfel încât parcarea devine o joaca. Optional, EX 37 poate veni si cu AVM – Monitorul pentru vedere perimetica – permite o vedere „de sus” a zonei din imediata apropiere a lui EX 37.  Si tot la capitolul vizibilitate am ramas surprins de unghiul extrem de generos al oglinzilor laterale. Culmea e ca din exterior oglinzile nu par exagerat de mari, dar din interior impresia este ca vezi si ce are în portbagaj masina din spatele tau. Pe timp de noapte, farurile se misca spre stânga sau spre dreapta în functie de unghiul de directie, astfel încât vizibilitatea este excelenta si pe cel mai întortocheat drum.
În fine, EX 37 vine si cu sistemul Intellingent Key, care transmite automat un semnal catre masina din momentul în care va apropiati la mai putin de 90 de cm de ea si care deschide automat portiera, doar prin atingerea senzorului de pe portiera. În plus, nu este nevoie sa scoateti niciodata cheia din buzunar. Odata aflat la volan, puteti porni masina prin simpla apasare a unui buton.
Motorul se bucura de tehnologia WEL (Variable Valve Event and Lift) si desi ofera acceleratii puternice, optimizeaza echilibrul dintre putere, consum si emisii. Cu o capacitate cilindrica de 3.7 litri, propulsorul se poate bate cu orice alt  V6, mai les ca EX 37 dezvolta 320 CP. Cutia de viteze, controlata electronic, este una inteligenta care se muleaza dupa modul de condus al soferului . Asta înseamna ca schimbarea treptelor se face insesizabil indiferent daca vorbim despre demaraj rapid sau despre frânare brusca în viraje. Sincronizarea între turatie si stilul soferului este perfecta.
Motorul este montat într-o pozitie cât mai joasa, în spatele puntii fata, ceea ce duce la o mai mare stabilitate prin coborârea centrului de greutate. Asta este unul dintre motivele pentru care EX 37 este o masina extrem de stabila indiferent de gropile sau serpentinele de pe drumurile noastre. Celalalt motiv este sistemul de tractiune integrala disponibil în echiparea standard care distribuie catre rotile din fata pâna la 50 % din putere pentru a spori aderenta si manevrabilitatea. Altfel spus, masina sta bine pe drum indiferent de cât de bine este plombat acesta.  Sistemul ESP ofera un control superior în cazul manevrelor de urgenta, iar distributia electronica a fortei de frânare (EBD) reduce uzura frânelor si tendinta vehiculului de a-si orienta partea frontala spre sol în momentul frânarii.
Consumul, atât cât poate conta acesta la o masina de calitatea lui EX 37, este oficial 11,3 mediu, cu 8,6 litri/100 km extra-urban. În urma unui stil legal de condus, am obtinut un mediu de 12.8. În mediu urban, se pare, consumul poate bate spre 20 l /100 km.
Pretul lui Infiniti EX 37 pleaca de la 48.000 de euro, suma în care intra printre multe altele : cutie de viteze automata cu 7 trepte, sistem de transmisie integrala, sistem de navigatie, senzori de parcare, senzori de ploaie si luminozitate, vopsea rezistenta la zgârieturi  si geamuri si scaune electrice.  La  49.850 euro cu TVA pentru versiunea de top, EX37 GT cuprinde si tapiteria din piele, volanul reglabil electric,10 memorii pentru scaune si oglinzi, scaune fata încalzite electric si  da clasa  concurentei  BMW X3, Audi Q5 si Mercedes GLK prin numarul de cai putere la motorizarea de vârf pe benzina si preturi.
Infiniti BucurestiCity Gate TowerPiata Presei Libere 5, sector 1013702 Bucuresti+ 40 021 4550390
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *