Test-drive cu Dacia Sandero Prestige cu Easy-R
Sandero se afla deja la a doua generatie si vine cu un sistem superior de echipare si cu optiunea unei cutii robotizate. In premiera pentru Dacia modelul Sandero Prestige aduce dotari care in urma cu 10 ani pareau imposibil de realizat. Printre aceste dotari se enumera: climatizare automata, sistem infotainment cu ecran tactil color, navigatie, bluetooth, cutie Easy-R robotizata, computer de bord, pilot automat, volan multifunctional si multe altele. Un mare plus al modelului Prestige este sistemul infotainment cu navigatie care, desi este simplu este foarte usor de folosit si extrem de reusit. Un upgrade foarte bun la modelul Sandero Prestige vine pe partea audio mai exact satelitul de comanda al acestui sistem este asezat in spatele volanului astfel soferul nu trebuie sa isi mute atentia de la strada pentru a da volumul mai tare sau mai incet, pentru a muta de pe radio pe muzica de pe stickul de memorie, sau pentru a isi controla telefonul mobil. Astfel constructorii au acordat un plus de atentie prin aceasta dotare sigurantei in trafic atat a soferului si pasagerilor cat si a celorlalti participanti la drum.
Spre deosebire de vechile modele Dacia dotate cu geamuri electrice pe spate la care butoanele de comanda erau pozitionate intre scaune, la noul model Sandero Prestige au fost mutate in plansa de bord conferind astfel un plus de usurinta in actionarea lor de la volan.
Dupa un test al motorului diesel efectuat in oras se observa cu usurinta faptul ca acest model se comporta impecabil la drum si se impaca foarte bine cu un regim relaxat de mers. Cutia Easy-R in modul drive schimba treptele pana in 2.000 rpm. Cel mai mare avantaj al Sandero Prestige Easy-R este consumul de carburant redus. La o viteza de 130km/ora in treapta a 6-a se inregistreaza 2500 de turatii si un consum de aproximativ 6%.
Cutia Easy-R a fost lansata in luna iunie pe modele Sandero, Logan, Sandero Stepway si Logan MCV. Optiunea aceasta costa 500 de euro, un pret care nu este foarte mare pentru o cutie automata mai ales daca se iau in calcul avantajele pe care aceasta masina le ofera. Pentru motorul Tce 90, cutia Easy-R este dotata cu 5 trepte, in timp ce pentru varianta diesel dci se pune la dispozitie varianta cu 6 trepte.
Dacia Sandero este un model care nu vrea sa vanda mai multe dotari decat are de oferit, iar per total dotarile acesteia sunt chiar surprinzatoare intr-un mod pozitiv.