Pneurile Pirelli P Zero Supersoft au fost vedetele in prima zi la Monaco

img
Home / Stiri si noutati auto / Pneurile Pirelli P Zero Supersoft au fost vedetele in prima zi la Monaco

Pneurile Pirelli P Zero Supersoft au fost vedetele in prima zi la MonacoPneurile Pirelli P Zero Rosu, de compozitie supersoft, special concepute pentru circuite stradale inguste si virajate, precum cel de la Monaco, si-au facut debutul in sezonul 2012. In prima zi pe strazile din Principat, Jenson Button a stabilit cel mai bun timp in sesiunea a doua de antrenamente libere. Pilotul echipei McLaren a parcurs un tur de circuit cu timpul de 1m:15,746 secunde cu pneurile supersoft.Pneurile supersoft sunt singurele care au aceeasi compozitie ca si anul trecut, dar profilul este diferit. Ca de obicei, toata lumea s-a concentrat pe pneurile de compozitie soft, in timpul primei sesiuni de dimineata, obiectivul principal fiind setarea monopostului. In cea de-a doua sesiune de antrenamente libere echipele au lucrat la simularile pentru calificari si cursa pana cand o aversa de ploaie a facut ca echipele sa foloseasca pneurile intermediare Cinturato Verde. Unii piloti au asteptat ca vremea sa se imbunatateasca, dar in ultimele zece minute a plouat si mai tare, ceea ce a facut ca majoritatea sa foloseasca pneurile intermediare.In sesiunea de dimineata Fernando Alonso a fost cel mai rapid cu timpul de 1m:16,265 secunde cu pneurile P Zero Galben (soft), un timp mai bun cu aproximativ patru zecimi de secunda decat cel din sesiunea similara de anul trecut. Prima sesiune s-a terminat mai devreme cu zece minute, dupa ce monopostul Caterham pilotat de Heikki Kovalainen a avut o probleme technice si a pierdut ulei in tunel.Conditiile meteo au fost mult mai bune la inceputul sesiunii de dupa amiaza, iar aderenta pe circuit a crescut datorita cauciucului depus pe pista. Tinand cont ca Monaco este un circuit stradal, pe care nu se concureaza decat o singura data pe an, evolutia aderentei este notabila pe parcursul sfarsitului de saptamana, diferentele pe tur fiind de aproximativ trei secunde intre prima sesiune de antrenamente libere de joi si ultima sesiune de calificari de sambata.Gradul de uzura al pneurilor este si el foarte scazut pe cel mai lent si mai putin abraziv circuit din calendarul competitional. Acest lucru inseamna ca pneurile de compozitie soft vor rezista aproximativ 50 de tururi in cursa de duminica. Pneurile de compozitie supersoft – cu care s-a obtinut cel mai bun timp din istoria cursei de la Monaco anul trecut in calificari – vor oferi cele mai bune performante pentru un tur sau doua in timpul calificarilor de sambata, ceea ce face ca aceasta sesiune sa fie si mai importanta decat de obicei tinand cont ca este aproape imposibil sa depasesti pe acest circuit.„Dintre toate pneurile din gama noastra, echipele au testat cel mai putin cu compozitia supersoft, deci ziua de joi a fost foarte importanta pentru ca ei sa adune cat mai multe informatii despre comportamentul acesteia in conditiile unice intalnite la Monaco. Din pacate, datorita conditiilor meteo schimbatoare, majoritatea echipelor nu a avut suficient timp la dispozitie pentru a compara pneurile soft si supersoft, ceea ce inseamna ca in antrenamentele libere de sambata toata lumea va iesi pe circuit cu rezervorul plin. Mai avem multe date de analizat, dar cred ca pneurile soft vor rezista cam 50 de tururi, iar cele supersoft cam 35 de tururi. Diferenta intre cele doua compozitii este de aproximativ o secunda pe tur. Strategia este o parte importanta a ecuatiei, cheia fiind insa obtinerea unei pozitii cat mai bune pe grila de start, ceea ce nu este deloc usor. Pneurile supersoft se incalzesc foarte rapid, dupa care mai tine doar de pilot daca reuseste sa le exploateze la maximum. Totusi, chiar si aici in Monaco, am vazut cum o strategie buna il poate ajuta pe un pilot sa castige pozitii in cursa chiar daca nu a plecat din primele linii ale grilei”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport. NUMERELE ZILEI DE LA PIRELLI:Numarul de seturi folosite:Supersoft  15Soft  48Intermediare 24De ploaie  2Cel mai mare numar de tururi parcurse cu aceeasi compozitie:Supersoft 5Soft  17Intermediare 13De ploaie  1

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *