Noua gama Saab 9-3 Griffin

img
Home / Stiri si noutati auto / Noua gama Saab 9-3 Griffin

Noua gama Saab 9-3 Griffin Stilizare reînnoita, mai multa putere, emisii reduse•    Gama Saab 9-3 Griffin înlocuieste oferta curenta 9-3 •    Stilizare exterioara si interioara reînnoita •    9-3 SportCombi TTiD acum cu emisii de doar 119 g CO2/km si 180 CP •    Noile motoare pe benzina cu injectie directa ofera mai multa putere si o crestere în medie cu 4% a raportului consum de combustibil/CO2 Trollhättan, Suedia: Noua gama Saab 9-3 Griffin, anuntata astazi, prezinta o stilizare exterioara si interioara reînnoita, alaturi de o gama de motorizari mai puternice si mai economice. Înlocuind actualele specificatii Sport Sedan, SportCombi, Convertible si 9-3X, gama 9-3 Griffin se distinge prin bare fata noi, faruri fata „bloc de gheata” specifice Saab si emblema grifon pe grila fata. În interior, panoul de instrumente, decorul habitaclului si tapiseria scaunelor au fost toate reînnoite. Sunt oferite doua variante de echipare: standard si Aero. Sub capota, noile motoare pe benzina de 2.0 litri asigura 163, respectiv 220 CP si includ injectie directa, dubla distributie variabila de faza si turbocompresie cu doua spirale. Consumul de combustibil si emisiile de CO2 pe ciclu combinat sunt reduse în medie cu 4% pe întreaga gama de motoare.Aceste noi motoare se alatura seriei actuale de motoare turbo diesel 1.9 TTiD de 130/160/180 CP, care ofera valori foarte competitive de emisii CO2, de doar 119 g/km la Sport Sedan – lider de clasa în privinta emisiilor de CO2 per cal putere în cazul variantei cu 180 CP. Prin ajustarea fina a motorului s-a obtinut acum o remarcabila valoare a emisiilor de 119 g/km si pentru SportCombi, alaturi de un consum în ciclu combinat la fel de impresionant, de 4,5 l/100 km. Variantele Saab BioPower compatibile cu combustibil E85 ale ambelor motoare pe benzina sunt de asemenea disponibile, iar transmisiile cu sase trepte au devenit dotare de serie pentru întreaga gama de propulsoare. Aspect proaspatÎn exterior, gama 9-3 Griffin adopta farurile cu efect „bloc de gheata” introduse la noul 9-5 sedan. Inspirate de conceptul Aero X, unitatile au o tenta albastra-verzuie distinctiva la lumina zilei. De asemenea, grila prezinta o bara centrala mai proeminenta, de forma unei aripi de avion, pe care este amplasata sigla alfabetica SAAB, la fel ca la 9-5 sedan. Barele fata reprofilate includ o admisie de aer adânca, trapezoidala, finisata cu bare negre striate, sau insertii de plasa la variantele Aero. Farurile de ceata din fata constituie dotare standard si o emblema cu grifon, derivata din emblema heraldica Saab, apare pe partea laterala a barelor fata. În spate, sigla alfabetica SAAB înlocuieste emblemele de pe decoratia cromata si toate variantele Sport Sedan sunt echipate cu un spoiler montat pe capota portbagajului. Jantele din aliaj de 16 toli constituie dotarea standard, urcând la 17 toli pentru variantele Aero si Saab XWD.  Sunt oferite si modele noi de jante de 17 si 18 toli.Cabina beneficiaza de o reconstructie subtila. Elemente decorative cu efect metalic de titan sunt introduse în jurul panoului de instrumente, al schimbatorului de viteze, pe usi si torpedou, iar optional si pentru divizarea panoului de instrumente. Interiorul Aero prezinta un efect de fibra de grafit pentru toate aceste elemente, inclusiv banda de divizare a panoului de instrumente. S-a introdus ca optiune si un efect de metal slefuit atât pentru variantele standard, cât si pentru Aero. Insertii de tesatura gri-rechin decoreaza acum scaunele standard din imitatie de piele negre si de culoare pergament, iar pentru tapiseria Aero s-a introdus pielea striata neregulat cu cusaturi în culoare contrastanta – acest element inspirat, de asemenea, de conceptul Aero X. La ambele specificatii de echipare s-a introdus un util buzunar pentru articole mici, decorat cu o emblema cu grifon, amplasat pe lateralul spatarului scaunelor din fata. Scaunele unice ale cabrioletei sunt prevazute numai cu sigla. Mai multa putere, consum de combustibil si emisii redusePrin ajustarea fina a modelelor 9-3 Griffin SportCombi echipate cu motoare TTiD de 130/160/180 CP s-au îmbunatatit în continuare emisiile de CO2  si consumul de combustibil, la 119 g/km, respectiv 4,5 l/100 km pe ciclul combinat. La fel ca modelul Sport Sedan, SportCombi cu 180 CP este lider detasat al clasei din punct de vedere al emisiilor reduse de CO2 si consumul redus de combustibil per cal putere. Motoarele pe benzina, mai eficiente, realizeaza o îmbunatatire în medie cu 4% a consumului de combustibil si a emisiilor de CO2 pe ciclul combinat. Si acest lucru în plus lânga cresterea cu 10 CP a puterii fata de vechea oferta de vârf, 210 CP. Cu puteri nominale de 163 CP (120 kW)/ 320 Nm si 220 CP (162 kW)/ 350 Nm, ambele motoare noi sunt disponibile atât cu tractiune fata, cât si cu XWD, sistemul avansat de tractiune integrala dezvoltat de Saab. Utilizarea distributiei variabile de faza si a injectiei directe îmbunatateste consumul de combustibil, emisiile de noxe si performanta. Regulatoare de faza cu excentric de tip vana actionata hidraulic permit ajustarea independenta fazei valvelor atât pe partea de admisie, cât si pe partea de evacuare în functie de viteza si solicitarea motorului. Avantajele acestei tehnologii includ disponibilitatea pe un interval mai larg de turatii cuplului motor, putere maxima mai mare si scaderea consumului de combustibil. Injectia directa introduce combustibilul sub înalta presiune direct în camera de ardere. Acest lucru permite separarea alimentarii cu aer si cu combustibil, camera de ardere putând fi exploatata mai bine pentru a obtine un cuplu motor substantial mai mare la turatii mici si reducerea bataii motorului. Motoarele beneficiaza si de turbocompresorul cu doua spirale care practic elimina întârzierea cresterii de putere la turatii mici. Fiecare spirala a turbinei este alimentata de o conducta de esapament separata de la câte o pereche de cilindri, permitând o reactie la apasarea pedalei de acceleratie similara cu motoarele cu aspirare naturala. Alte caracteristici ale motorului: doi arbori de echilibrare cu rotatie în sens opus pentru o functionare lina a motorului si arbore cotit din otel forjat pentru mai multa rezistenta.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *