Conceptul Saab PhoeniX

img
Home / Stiri si noutati auto / Conceptul Saab PhoeniX

Conceptul Saab PhoeniXConceptul Saab PhoeniX: Viitorul este deja prezent •    Design „aeromotional” inspirat de radacinile aeronautice ale Saab•    Design si elemente tehnice care vor forma urmatoarea generatie de autoturisme Saab•    Cabina minimalista echipata cu revolutionarul sistem de divertisment si informare Saab IQon, bazat pe sistemul de operare AndroidTM•    Motor turbo dimensionat optim si inovatorul Saab eXWD pentru tractiune spate electrica•    Prezinta tehnologiile într-o arhitectura de autovehicul cu totul nouaRafinat, inovator si exceptional de eficient: conceptul Saab PhoeniX prezinta elemente de design si tehnologii care vor forma urmatoarea generatie de masini de la Saab.Bazat pe o noua arhitectura care va fi adoptata de urmatorul model Saab 9-3, PhoeniX introduce designul „aeromotional”: o evocare vizuala a principiilor de proiectare aerodinamica si a pasiunii pentru inovatie care a inspirat creatorii primului autoturism Saab, emblematicul Ursaab.PhoeniX adopta forme de picatura de apa, de „metal lichid” si un habitaclu din sticla dramatic, inspirat de carlingile avioanelor cu reactie, care dau o noua expresie temelor de design „panoramic” si bloc de gheata transparent specifice Saab. Forma curata, puternica permiterea unui coeficient de rezistenta a aerului extrem de redus, de numai 0,25 si exploreaza potentialul dirijarii curentilor de aer prin utilizarea unor elemente de aripa distinctive, montate lateral.Portierele „fluture” asigura acces comod în habitaclul de 2+2 persoane în care simplitatea întâlneste tehnologia. Da o senzatie minimalista, „dezgolita”, incluzând o noua exprimare a organizarii în jurul soferului tipica pentru Saab, precum si debutul pe plan mondial a inovatorului sistem de divertisment, informare si comunicatii Saab, IQon. Conform traditiei Saab, conceptul are si un portbagaj surprinzator de flexibil. „PhoeniX defineste un nou punct de referinta pentru viitorul proiectarii produselor Saab” – spune Jason Castriota, directorul executiv de proiectare al Saab Automobile. „El simbolizeaza renasterea spiritului inovator si pasiunii care au determinat Saab sa construiasca primul sau automobil. Acum ducem mai departe ADN-ul vizual prin ceea de numim design „aeromotional”, adaugând emotie, putere si fluiditate. Aceasta estetica de proiectare va defini si diferentia viitoarele modele din portofoliul Saab.”    Sub caroseria unduioasa, Saab PhoeniX implementeaza un sistem de directie inovator, cu un ax spate actionat electric combinat cu un sofisticat motor turbo pe benzina de 1,6 litri si 200 CP. Rezultatul este o tractiune integrala hibrida inteligenta care creste placerea sofatului în timp de reduce consumul de combustibil. Consumul de combustibil si emisiile CO2 pe ciclul combinat sunt estimate a fi doar 5,0 l/100 km si 119 g/km.Design aeromotional Tema de proiectare „aeromotionala” a conceptului PhoeniX se inspira din radacinile aeronautice ale marcii Saab si preia elemente din Ursaab, prototipul proiectat de ingineri aeronautici care a nascut prima generatie de masini Saab. Întreaga forma a conceptului PhoeniX pare modelata de vânt. Învelisul exterior cu aspect lichid înfasoara habitaclul în forma de lacrima care pare un bloc de gheata întunecat ce erupe din centrul caroseriei musculoase. Doua valuri proeminente parcurg capota pâna la stâlpii mascati ai parbrizului, de parca abia ar putea tine în frâu structura puternica din interior.În spate, luneta de culoare închisa erupe din învelisul exterior al partii din spate. Forma îngustata evoca spatele în forma de picatura de apa a Ursaab, iar spatele „retezat” tip kamm aminteste de forma primului coupé Saab, Sonett. Partea frontala joasa cuprinde o interpretare deformata a grilei din trei parti specifice Saab. O aripa centrala în culoarea caroseriei domina acum grila frontala si, în concordanta cu stilul minimalist al masinii, farurile LED sunt amplasate aproape invizibil la vârfurile acestei aripi. Noua forma a grilei, respectiv a capotei sunt elemente de stil care vor fi incluse probabil în viitoarele masini de serie Saab.Portierele „fluture” asigura accesul confortabil în cabina joasa. Nu exista mânere de portiere sau oglinzi care sa întrerupa curgerea aerului, mici videocamere asezate pe niste brate subtiri asigura vederea spre spate. Cu elementele de aripa montate pe acoperis, PhoeniX despica aerul în cel mai eficient mod cu putinta. Acestea dirijeaza curentii de aer de pe partile laterale ale masinii peste capota spate, reducând forta portanta pentru o mai buna stabilitate fara a creste rezistenta la aer. Acestea sunt extensii vizuale ale barelor de culoarea aluminiului din interiorul masinii, care fac partea din structura interioara DynaCage lasata la vedere.Interior minimalistFidel traditiei scandinave, habitaclul de 2+2 persoana adopta un stil curat, minimalist. Conceptul DynaCage al interiorului îi da aspectul „dezgolit” al unei masini de curse, cu elemente metalice de culoarea aluminiului creând o retea de „bare” expuse, asemanatoare unei custi de protectie. Scaunele subtiri, în forma de scoica accentueaza acest efect.Organizarea instrumentelor de bord în jurul soferului, o traditie Saab, primeste o exprimare proaspata. O unitate circulara aflata în fata soferului, având forma camerei de postcombustie de la un motor cu reactie, prezinta datele în tandem cu afisajul pe parbriz. Un modul separat, montat în unghi de 45º fata de sofer, constituie interfata sistemului avansat de informare, divertisment si comunicatii Saab, IQon. Pentru a fi cât mai ergonomic, ecranul tactil de 8 inch se afla la aceeasi distanta de degetele soferului ca si volanul. Saab IQon (detalii complete se gasesc în comunicatul separat) este o platforma de comunicatii revolutionara, utilizând sistemul de operare Google AndroidTM. Bazata pe „inovatie deschisa” cu furnizori de servicii si dezvoltatori de aplicatii externi, aceasta integreaza o platforma computerizata care se conecteaza automat la internet atunci când motorul este pornit. Ecranul tactil asigura acces la transmisii audio si de divertisment prin internet, la navigare online, la muzica stocata în sistem si descarcare de aplicatii în stil smartphone.Iluminarea rosie a tuturor instrumentelor si iluminarea ambientala a habitaclului cu lumina rosie degajeaza caldura si emotie. Aceasta include podeaua, unde tuburi de LEDuri sunt vizibile prin perforatiile covorului negru. Toate acestea fac parte din noua strategie de proiectare „aeromotionala”, cu efecte de „foc si gheata”.Capota spate cu forme voluptoase a conceptului PhoeniX ascunde un haion adânc. Acesta asigura acces la un spatiu de bagaje plat, inclusiv spatarul scaunelor spate care se pliaza plat, precum si sine de portbagaj pentru adaptarea la volumul bagajelor transportate. Propulsie eficienta Sub capota fata si spate cu forme generoase, PhoeniX prezinta strategia Saab de dimensionare optima a propulsiei. Sistemul de propulsie a PhoeniX combina un foarte eficient motor turbo de 1,6 litri cu tehnologia inovatoare a tractiunii spate electrice.  Motorul pe benzina compact, 100% din aluminiu ofera 200 CP (147 kW) si este prevazut cu distributie variabila de faza si control al ridicarii valvelor, precum si functionalitate start/stop, pierderi parazitice minime si functie de oprire a alimentarii cu combustibil. Masina este prevazuta cu un rezervor din otel inoxidabil care este mai usor si mai ieftin decât modelul conventional din plastic.  Motorul este sprijinit de inovatorul sistem eXWD dezvoltat de Saab. Acesta cuprinde o unitate de tractiune spate cu un motor/generator electric de 25 kW (34 CP) actionat de un mic pachet de baterii.  Încarcarea bateriei este mentinuta prin frânare regenerativa. Aflat în dezvoltare pentru urmatoarea generatie de automobile Saab, acest sistem de propulsie hibrida ofera avantajele tractiunii integrale alaturi de reducerea consumului de combustibil. Utilizând o transmisie manuala cu sase trepte, consumul de combustibil si emisiile de CO2 estimate pentru ciclul combinat sunt de doar 5,0 l/100 km si 119 g/km. Soferul poate alege dintre trei moduri de functionare a eXWD. Modul prestabilit Eco asigura optimizarea consumului de combustibil si emisiile de CO2 prin reducerea solicitarii motorului pe benzina la viteze reduse datorita asistarii electrice a propulsiei; modul Sport ofera asistare electrica maxima cu distributia cuplului motor pe axul spate pentru un mai bun control al caroseriei; iar modul Traction (tractiune) ofera aderenta optima la pornire si în conditii de drum alunecos. Atât pe dinauntru, cât si pe dinafara, Saab PhoeniX prezinta noi directii de proiectare si tehnologii care vor face parte din viitoarele produse Saab.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *