Mercedes Benz SLS AMG

img
Home / Stiri si noutati auto / Mercedes Benz SLS AMG

 
 
 
Mercedes-Benz SLS AMG: fascinatie si înalta tehnologie
Noul ’Gullwing’ de la Mercedes-Benz
Stuttgart/Affalterbach – Noul Mercedes-Benz SLS AMG, care se apropie de sarbatorirea premierei sale mondiale pe 15 septembrie 2009 la Salonul International Auto (IAA) din Frankfurt/Main, întruchipeaza un amestec desavârsit al fascinatiei auto si tehnologiei de vârf. Super automobilul sport îmbina caracteristici precum stil, design si dinamica superioara de conducere. În acelasi timp, SLS îndeplineste pe deplin toate asteptarile siglei Mercedes, prin aspectul practic si siguranta optima. În esenta, noul ’Gullwing’ ofera sinteza ideala a inovatiilor dezvoltate de Mercedes-Benz si AMG.
Noul super automobil sport de la Mercedes-Benz si AMG reprezinta o propunere ispititoare cu pachetul sau tehnologic fara rival: caroseria din aluminiu, cu usi gullwing, motor AMG 6,3-litri V8, amplasat central catre puntea fata, care dezvolta o putere de vârf de 420 kW/ 571 CP, cuplu de 650 Nm si lubrifiere cu carter uscat, transmisie cu ambreiaj dual, cu sapte trepte de viteza în configuratie transaxiala, suspensie sport cu brate de suspensie duble din aluminiu si o greutate a automobilului de 1620 kilograme, în baza standardului DIN – aceasta combinatie superlativa garanteaza cea mai buna dinamica de conducere. Distributia ideala a greutatii fata/spate 47/53 procente si centrul de greutate jos al vehiculului sunt o dovada a conceptului fara compromisuri de automobil sport . ’Gullwing’ accelereaza de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, înainte de a ajunge la viteza de vârf de 317 km/h (limitat electronic). Consumul de combustibil de 13,2 litri pe 100 kilometri (combinat) îl face deosebit de competitiv (toate cifrele sunt provizorii).
„Mercedes-Benz prezinta un automobil sport însufletitor, sub aspectul noului SLS AMG, care ridica pulsurile celor entuziasmati de automobilele de curse. Marcile Mercedes-Benz si AMG si-au unit fortele pentru a crea SLS AMG – care este proiectat pentru a deveni una dintre cele mai atragatoare masini sport din toate timpurile”, spune Dr. Dieter Zetsche, Presedintele Consiliului de Administratie al Daimler AG si Seful Diviziei Mercedes-Benz Cars.
„Odata cu lansarea modelului SLS AMG, clientii nostri vor beneficia de experienta Mercedes-AMG, cladita în mai bine de 40 de ani de curse auto. Pachetul de tehnologie fara rival furnizeaza o dinamica exceptionala de conducere, combinata cu cifre moderate de consum al combustibilului – parte definitorie a conceptului modern AMG” spune Volker Mornhinweg, Presedinte al Mercedes-AMG GmbH.
” Stilizarea noului Mercedes-Benz SLS AMG este foarte speciala nu numai datorita usilor exclusiviste gullwing. Aspiratia noastra tinde spre interpretarea aceasta pentru a dezvolta un clasic al zilei de mâine si a scoate la iveala cea mai atragatoare masina sport a secolului 21. Tinta noastra este sa prezentam un nou model de referinta în design, care sa dea forma incomparabilei legende a brand-ului nostru, alaturi de modele Mercedes precum CLS sau SL. În acelasi timp, noul SLS deschide drumul pentru filosofia de proiectare a viitoarelor autoturisme sport ale Mercedes-Benz”, spune Gorden Wagener, Seful Departamentului de Proiectare  Mercedes-Benz Cars.
Design: purist, distinct si pasional
Stilizarea distincta a noului Mercedes-Benz SLS AMG cucereste cu calitatile sale sportive pasionale si reinterpreteaza linii care îti taie respiratia ale Mercedes-Benz 300 SL – una dintre reprezentantele de seama ale marcii Mercedes-Benz. Cu designul sau purist, noul SLS AMG reflecta filosofia ingineriei contemporane a autoturismelor sport: capota, care masoara putin sub doi metri, habitaclul pozitionat mult în spate si spatele scurt, cu profil aerodinamic expandabil sunt o reamintire la fel de puternica a dinamismului deosebit, ca si ampatamentul lung, ecartamentul generos si rotile mari. Consolele scurte se potrivesc cu proportiile, asa cum o face si conceptul automobilului sport cu motorul sau pozitionat central cât mai jos si transmisia în configuratie transaxiala cu dublu ambreiaj. Un accent neîndoielnic de stil este adus prin intermediul usilor gullwing care împrumuta autoturismului SLS AMG sarmul sau incomparabil – facând o declaratie unica în acest segment de autovehicule.
Usile gullwing nu sunt singure în reaprinderea amintirilor despre Mercedes-Benz 300 SL; grila lata, distincta, a radiatorului cu steaua mare Mercedes precum si lamelele stilizate în forma de aripa amintesc de începuturile legendei autoturismului sport. Capatul frontal tri-dimensional, sculptat, cu bara frontala joasa, adusa catre spate si mult în laterale ofera ’Gullwing-ului’ pozitia sa impunatoare pe sosea. Sase orificii mari pentru intrarea aerului de racire si farurile dispuse vertical, asezate spre exterior, cu ambianta lor interioara ispititoare furnizeaza o aura dominanta: farurile centrale bi-xenon pentru faza scurta, cu sectiunea de aripa metalica, sunt încadrate în partea de sus de doua lampi indicatoare LED si, în partea de jos, de faruri cu LED pentru conducerea pe timpul zilei.
Influente din constructia de aeronave
Referirile la constructia de aeronave apar prin intermediul stelei proeminente Mercedes, a carei sectiune tubulara este o reminiscenta a admisiei de aer la un motor turboreactor, atunci când este privit din lateral, precum si al capotei lungi: pe masura ce ochiul se apropie, observatorul devine mai constient de curburi. Designul celor patru aripi cu finisajul lor Silver Shadow, care orneaza cele doua grile de iesire a aerului de la capatul capotei creeaza aceeasi impresie vizuala. Aceste linii în stil de aeronava accelereaza vizual aerul care trece – si fac ca SLS AMG sa apara extrem de dinamic, chiar si în stationare.
Aripile de pe capota sunt preluate pe flancurile autovehiculului: cunoscatorul mai descopera aici o caracteristica de stilizare proprie 300 SL. Scrisul „6,3” plasat între aripi face o referire clara la motorul V8 aspirat natural, cu deplasament mare. Grila de ventilare laterala se alimenteaza printr-o linie caracteristica stilistic proeminenta, care, împreuna cu flancurile convexe si tratamentul însufletitor al suprafetei, combina estetica cu puterea. Compartimentul compact pentru pasageri se dovedeste la fel de ispititor precum este de sigur. Cu linia sa mediana ridicata, ferestre laterale joase si parbriz în unghi ascutit, apare ca un fel de vizor. Stâlpul-B înclinat spre fata, cu trecerea sa stilizata spre parbrizul din spate reflecta dinamism pur.
Vedere laterala dominata de muschi si umar
Privit din lateral, ochiul este atras de umarul proeminent al automobilului SLS, care se întinde ca un muschi, din fata spre spate. Rotile distinctive din aliaj usor, de 19-inch (fata) si 20-inch (spate) umplu arcele rotilor, care ies în relief, fata de peretele lateral. Cele trei variante diferite ale rotilor furnizeaza, toate, o privire scurta asupra frânelor compozite mari, de o înalta performanta. Privit de sus, o linie proeminenta, neîntrerupta, merge de la muschi spre spate. Aceasta caracteristica de stilizare este preluata si pe capota, unde ochiul urmareste un contur distinctiv care merge peste acoperis, între usile gullwing, chiar prin cel de-al treilea stop de frâna.
Vedere din spate ce accentueaza latimea
Privit din spate, SLS reflecta de asemenea, dinamism si putere: capota portbagajului cu panta lina, accentueaza impresia de latime, impresie întarita de umarul proeminent al vehiculului si de luminile de pozitie netede: echipat cu tehnologie LED, unitatile de iluminat structurate orizontal ofera o privire sclipitoare. Elementele LED de iluminat, în forma de aripa, asigura un design de noapte distinctiv, captivant. Farurile de ceata/luminile de marsarier cu LED de tip formula-1 sunt asezate jos, în centru. Similar, inspirate de cursele auto, sunt insertia neagra a difuzorului si cele doua tevi de esapament cromate ale sistemului sport de evacuare. Bara spate furnizeaza o privire neîngradita asupra rotilor late din spate, oferind ’Gullwing-ului’ pozitia sa sigura pe sosea. Spoilerul integrat în capota spate este automat desfasurat de la o viteza de 120 km/h, pentru a asigura stabilitate optima la viteze mari.
Noi culori: „AMG ALU-BEAM argintiu” si doua finisaje mate
Paletele de culori pentru SLS includ noua vopseluri exclusive. Accentul vine în forma vopselei unice „AMG ALU-BEAM argintiu”: procesul nou, unic, face vopseaua sa luceasca precum metalul lichid. Vopseaua acopera panourile caroseriei ca o piele metalica, accentueaza sclipirea liniilor de design ale ’Gullwing-ului’, mai puternic decât orice vopsire anterioara si le face chiar mai vii, prin intermediul reflectiilor de luminii. Acest efect este posibil datorita pigmentilor mici care masoara între 30 si 50 nanometri.
Cele doua finisari mate „designo magno allanite gri” si „AMG magno sylvanite gri” atrag privirea la fel de mult: cu suprafata lor matasoasa mata, întaresc aspectul sportiv al autoturismului cu doua locuri, prin conturarea specifica a liniilor de pliere.
Interior cu aluzii la constructia de aeronave si la caracterul practic al sporturilor cu motor
Trebuie doar sa deschizi usile gullwing ale Mercedes-Benz SLS AMG si sa te asezi în tihna pe locurile sport pentru a cunoaste un nivel total nou al interiorului. Proiectantii Mercedes-Benz s-au inspirat din constructia de aeronave atunci când au stilizat interiorul – care aduce imediat în minte carlinga unei aeronave. Atributul caracteristic de stilizare este bordul, a carei forma puternica si dramatica de aripi da impresia de latime. O nota deosebita o dau gurile de ventilatie galvanizate integrate în bord, cu duzele lor reglabile, în forma de cruce si finisajul Silver Shadow – forma lor aminteste de motoarele unui avion turboreactor. Tabloul de bord cu indicatoare LED pentru schimbarea treptelor si cu doua instrumente iluminate alb adauga o nuanta de sportivitate cu finisajul metalic Silver Shadow. Cadranele argintii au ace rosii si un vitezometru de pâna la 360 km/h. Ca o caracteristica centrala a cabinei, sistemul multimedia COMAND APS cu ecranul de 7-inch este integrat între cele doua guri centrale de aerisire.
Consola centrala alungita, din metal mat, continua tema carlingii de aeronava. Este gazda unitatii de comanda AMG, care este înclinata spre conducatorul auto al SLS-ului si care îi permite acestuia sa aleaga proprile setari ale vehiculului. Schimbatorul de viteze E-SELECT, a carui stilizare aminteste de maneta de control a unui avion, controleaza transmisia sport cu 7 trepte de viteza AMG SPEEDSHIFT DCT. Toate comenzile sunt confectionate din metal solid, cu o suprafata Silver Shadow lucioasa.
Panourile interioare concave ale usilor gullwing, linia mediana ridicata si pragurile laterale puternice completeaza impresia de carlinga, în timp ce transmit un sentiment de ergonomie sport pentru autoturisme. Materialele fine, precum pielea nappa, metalul solid si (optional) ornamentele originale cu fibra de carbon subliniaza natura pronuntata de „construit la comanda” a interiorului SLS, si acorda atentie sporita detaliilor. Sunt disponibile cinci culori diferite de piele designo pentru a satisface preferintele individuale: negru, rosu clasic, nisip, portelan si bej.
Usi gullwing cu deschidere larga pentru facilitarea accesului
În ciuda pozitiei joase de sedere, de numai 369 milimetri din moda tipica a automobilelor sport, usile gullwing cu deschidere larga înlesnesc accesul si iesirea din autovehicul. În etapa de proiectare, mare atentie s-a acordat unghiului de deschidere cel mai larg posibil – 70 grade. La fel de important, distanta dintre usile deschise si suprafata soselei masoara un generos 1,50 metri, în timp ce distanta dintre usile deschise si marginea superioara a pragului lateral masoara nu mai putin de 1,08 metri. Înaltimea intrarii, adica distanta dintre suprafata soselei si marginea superioara a pragului este o distanta foarte mica, de 45 centimetri. Ca un alt criteriu important pentru accesul si iesirea demna, doua amortizoare cu gaz sub presiune , pozitionate alaturi de balamalele usilor, necesita numai o presiune mica la închiderea si deschiderea usilor – chiar si la temperaturi ambientale foarte scazute.
Usile gullwing necesita un spatiu mai mic de deschidere decât usile automobilelor coupé conventionale, si pot fi deschise complet într-un garaj normal. Usa se deschide din interior cu un mâner cu finisaj în Silver Shadow. Sectiunea de prindere a suportului de brat modelata în panoul interior al usii asigura închiderea fara probleme a usilor. Butoanele de operare pentru geamurile electrice, sistemul de închidere centralizata si de reglare a oglinzilor exterioare sunt, de asemenea, situate în panourile interioare ale usilor pentru un acces mai usor. Sentimentul de spatiu confortabil se datoreaza în mare masura spatiului generos la nivelul umerilor, de 1483 milimetri, si spatiului la nivelul coatelor, de nu mai putin de 1606 milimetri. În conjunctie cu spatiul maxim la nivelul capului de 990 milimetri si spatiul efectiv pentru picioarele conducatorului auto, de 1058 milimetri, rezultatul este o pozitie asezata joasa, dar extrem de relaxata. În acelasi timp, unghiul voit ascutit al parbrizului asigura o buna vizibilitate în toate directiile pentru pasageri. 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *