Marele Premiu al Australiei 2013 – cursa
Marele Premiu al Australiei 2013 – cursaPNEURILE PIRELLI AU CONDIMENTAT ACTIUNEA IN AUSTRALIAKimi Raikkonen, pilotul echipei Lotus, a castigat Marele Premiu al Australiei folosind o strategie cu doua opriri la boxe. Finlandezul a inceput cursa cu pneurile P Zero Rosu supersoft si dupa cele doua opriri a trecut de fiecare data pe pneurile P Zero Alb, de compozitie medium. Strategia sa i-a adus un avantaj decisiv fata de adversarii sai, toti ceilalti piloti din top 6 avand o strategie cu trei opriri la boxe.Doar patru piloti au inceput cursa cu pneurile de compozitie medium: Adrian Sutil (Force India), Daniel Ricciardo (Toro Rosso), Sergio Perez (McLaren) si Pastor Maldonado (Williams).„Am luat decizia indrazneata de a aduce in Australia pneurile de compozitie supersoft pentru a condimenta putin actiunea din cursa. Credem ca acest lucru a functionat si am vazut strategii diferite cu doua sau trei opriri la boxe. Kimi Raikkonen si cei de la Lotus au inteles perfect comportamentul noilor pneuri si au ales o strategie cu doua opriri, care a si functionat, spre deosebire de rivalii lor care au ales una cu trei opriri. Raikkonen si-a gestionat incredibil pneurile si a reusit sa se impuna in fata lui Fernando Alonso de la Ferrari care a avut o strategie diferita. A fost interesant de vazut cum se deruleaza strategia fiecarei echipe in cursa, iar finalul a fost unul extrem de spectaculos cu trei campioni mondiali care au urcat pe podium. Mai trebuie mentionat si faptul ca Raikkonen a stabilit cel mai bun timp pe tur din cursa in turul 56, penultimul, cu pneurile de compozitie medium cu care parcursese 22 de tururi. Suntem foarte multumiti de performantele si rezistenta celor doua compozitii, mai ales ca datorita temperaturilor mai scazute si-a facut aparitia putin si fenomenul de graining. Conditiile din weekendul urmator din Malezia vor fi insa total diferite”, a spus Paul Hmebery, directorul Pirelli Motorsport.