Istoria BMW ConnectedDrive

img
Home / Stiri si noutati auto / Istoria BMW ConnectedDrive

Istoria BMW ConnectedDriveBMW ConnectedDrive, alaturi de EfficientDynamics, este una dintre directiile principale de dezvoltare pentru tehnologiile marcii. ConnectedDrive se refera acum la sistemele care fac legatura între conducatorul auto, masina si mediu. Înca de la început BMW a fost în avangarda în ceea ce priveste aceste tehnologii – a fost primul producator din Europa care a oferit automobile echipate cu sisteme de navigatie, pentru ca ulterior sa dezvolte sisteme precum iDrive, NightVision, Head-Up Display, sa ofere în premiera posibilitatea conectarii Apple iPod la automobil si servicii de internet (toate acestea disponibile si în România). De la primii pasi realizati în acest domeniu, în anii 70, tehnologiile BMW ConnectedDrive s-au dezvoltat în trei directii: siguranta (sisteme precum Lane Channge Warning), comfort (Head-Up Display) sau entertaiment (conectarea iPod-ului în automobil).Evolutia BMW ConnectedDrive.Înca din prima parte a anilor ’70, BMW facea primii pasi în dezvoltarea sistemelor electronice pentru automobile. Se remarcau pentru început inovatii tehnologice care aveau ca scop strângerea de informatii despre mediul înconjurator care apoi sa fie furnizate soferului pentru ridicarea nivelului de siguranta activa. Toata aceasta activitate de cercetare a avut ca punct central sistemele de control al sasiului, asa cum sunt sistemul de asistare a frânarii ABS (1979), sistemul de control automat al stabilitatii (+ tractiunii) cu interventia frânei (= ASC+T, 1989) si sistemul de control dinamic al stabilitatii (= DSC, 1999). În prezent, sistemele BMW ConnectedDrive – printre care se numara sistemul de avertizare în caz de coliziune cu functia de frânare sau sistemul BMW Night Vision cu functia de recunoastere a pietonilor – extind siguranta activa a modelelor BMW si au o contributie importanta în prevenirea accidentelor. Pe lânga toate acestea, sistemele de asistare a conducatorului – precum tempomat activ cu functia Stop & Go sau asistare la parcare – adauga un grad mai mare de confort în utilizarea zilnica a automobilului.Baza pentru toate acestea si pentru multe alte dezvoltari ulterioare a fost interactiunea dintre automobil si mediul înconjurator. Senzorii inteligenti monitorizeaza mediul si sunt capabili sa recunoasca obiecte precum alte masini sau pietonii. Dupa introducerea primului computer de bord cu senzor extern de temperatura (1980) si dupa premiera mondiala a primului sistem de control al distantei de parcare (1991), BMW a început echiparea cu primele sisteme integrate de navigatie din Europa, în 1994.Conectarea telefoanelor mobile între automobile si Service Centre a permis transmiterea unei cantitati mai mari si mai exacte de date catre automobil si a fost baza pentru multitudinea de servicii BMW Assist*. Oficial, termenul „BMW ConnectedDrive” a avut premiera la editia 1999 a Salonului Auto de la Frankfurt. Pe lânga numeroasele teme de cercetare si dezvoltare, printre optiunile BMW Assist* nou disponibile se numarau si Information Service (un adevarat serviciu concierge prin telefon), Emergency Call* (o noutate la acea vreme în Europa) si Traffic Information. În 2003, BMW ConnectedDrive Teleservices se extindea cu noi servicii de siguranta si confort.Înca din anii ’80, prima implementare a telemetriei a permis inginerilor BMW din Formula 1 sa urmareasca în timp real, prin conexiune wireless, ceea ce se petrece în monopost pentru a identifica rapid orice problema aparuta. Acum, pe baza acestei tehnologii inovatoare, automobilul BMW stie singur când este necesara o interventie de întretinere si va transmite imediat datele importante catre departamentul BMW TeleServices* în cazul unei defectiuni tehnice. Daca este necesar, personalul BMW TeleServices* poate accesa electronica automobilului si poate rectifica de la distanta anumite probleme.O alta directie de dezvoltare în portofoliul de produse BMW ConnectedDrive – se afla într-o continua crestere – este cea de infotainment. În 1995, BMW a devenit primul constructor de automobile care a oferit functii de televiziune în compartimentul pasagerilor. În 2001, BMW Online a devenit primul portal de pe web pentru automobile, pentru ca, în 2004, BMW sa ofere o alta premiera mondiala: prima interfata iPod complet integrata într-un automobil. Din 2008, BMW a devenit primul constructor de automobile care furnizeaza acces la internet, complet integrat în masina si disponibil gratuit. Din 2010 orice automobil BMW sau MINI se poate conecta la internet prin intermediul telefonului mobil al utilizatorului, beneficiind astfel de o serie de functii unice precum WebRadio, Last Mile Navigation, Facebook si Twitter.Servicii în functie de locatie: conectarea perfecta pentru mai mult confort, infotainment si siguranta.În prezent, filosofia BMW ConnectedDrive cuprinde toate functiile si optiunile inovatoare care, din punct de vedere tehnologic, au la baza crearea unei conexiuni între conducator, automobil si lumea exterioara. Acest portofoliu de inovatii unice înseamna confort, infotainment si siguranta, iar prin toate acestea mai mula placere de a conduce. O multitudine de particularitati sunt disponibile pentru fiecare gama de modele si pentru fiecare automobil. Printre acestea se numara Information Service*, prin intermediul telefonului, cu transfer de date la sistemul de navigatie, importarea traseelor în sistemul de navigatie în automobil, on-line sau prin interfata USB, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie si limitare a vitezei*, bazat pe camera video, precum si Emergency Call*, care raporteaza cu precizie pozitia în care se afla automobilul, astfel încât serviciile de interventie sa fie directionate cu rapiditate la locul accidentului.Automobilul va ajuta în gestiunea calatoriei.Înca din 1994, sistemul integrat de navigatie contribuie la orientarea cu precizie a conducatorilor BMW catre destinatiile lor. Astazi, un sistem de navigatie ofera mult mai mult decât simpla functie de a te duce la destinatie, iar serviciile furnizate de BMW ConnectedDrive ofera numeroase functii suplimentare. De-a lungul calatoriei, Information Service* actioneaza ca un copilot virtual: un operator va poate ajuta în obtinerea oricarei informatii legate de traseu – de la restaurante la cinematografe, de la atractii turistice la hoteluri, si poate ulterior transmite adresele acestora catre sistemul de navigatie. Operatorul va poate ajuta si pentru a realiza rezervari.Pe traseu, Real Time Traffic Info, care va intra în productia de serie în 2011 o data cu lansarea noului BMW Seria 1, tine conducatorul la curent cu situatia traficului pe cele mai aglomerate drumuri – autostrazi, sosele, precum si strazi sau alei laterale din orase – totul în timp real. Sistemul este valabil pentru început în Germania, Marea Britanie, Italia si Franta, acopera o retea de drumuri de 4 ori mai mare decât în prezent cu o rezolutie de aproximativ 500m. Astfel, imediat ce se formeaza un ambuteiaj, acesta poate fi evitat.Cu putin înainte de ajungerea la destinatie, functiile disponibile la toate modele BMW cu începere din 2010 – de exemplu, Google Panoramio* si Street View* – contribuie la gasirea locului cautat cu si mai mare usurinta. Acestea vor afisa imagini ale destinatiei, descarcate online pentru o orientare mai facila.Toate aceste sisteme, disponibile prin BMW ConnectedDrive, transforma automobilul într-un manager perfect al calatoriei, pastrând conducatorul în contact cu mediul pe parcursul drumetiei si furnizându-i informatiile importante si relevante.Infotainment – o combinatie puternica de informatie si entertainment în automobil.Prin integrarea terminalelor smartphone, a interfetelor USB, Bluetooth si a accesului la internet, BMW ConnectedDrive a transformat automobilul într-o componenta a lumii digitale.Întregul spectru de optiuni poate fi utilizat, ergonomic si fara a distrage atentia. Cu începere din 2011, accesul la Facebook, Twitter si Web Radio poate fi integrat optim într-un automobil BMW prin aplicatia „BMW Connected” pentru terminale iPhone.BMW ofera acum o noua interfata pentru integrarea terminalelor iPhone în automobil.Cu începere din luna martie 2011, o noua optiune de entertainment în automobil va fi disponibila prin utilizarea iPod Out de la Apple. Aceasta este o alta inovatie propusa de sistemul BMW ConnectedDrive care, în stilul specific BMW, poate fi operata prin intermediul controlerului iDrive, ceea ce minimizeaza distragerea atentiei conducatorului automobilului.Tehnologia de interfata nou dezvoltata ofera o operare simpla si familiara – un aspect cu care utilizatorul este obisnuit de la terminalele iPhone si iPod. Ecranul masinii ofera conducatorului BMW acces direct la cele mai noi optiuni iPod, asa cum este functia Genius, prin care acestuia i se permite generarea automata de liste cu melodiile care se potrivesc împreuna, preluate din arhiva muzicala. Toate listele stocate sunt afisate cu copertile originale ale albumelor – la fel ca la iPhone si iPod.Afisajul si optiunile de control BMW ConnectedDrive pentru muzica sunt optimizate pentru terminalele iPhone 3G, iPhone 3GS si iPhone 4 cu sistem de operare iOS 4.2.1 si mai recent.Din moment ce sistemul de pe terminalul iPhone al utilizatorului permite folosirea diferitelor optiuni BMW ConnectedDrive, functiile pot fi extinse continuu si adaptate prin actualizarea în software, ceea ce garanteaza întrebuintarea pe termen îndelungat a actualelor si a viitoarelor particularitati iPhone. Acesta este începutul unei noi ere în integrarea dispozitivelor electronice într-un automobil.Pentru aceasta integrare vasta sunt necesare adaptorul snap-in cu interfata USB/audio si optiunea speciala „Apps” din gama BMW. Aceasta optiune noua este disponibila si în România pentru toate automobilele BMW din gama si ofera pentru început functii precum Last Mile Navigation, Facebook sau Twitter prin intermediul conexiunii la internet realizata cu telefonul mobil.Siguranta – recunoasterea pericolelor într-o faza incipienta si evitarea accidentelor.În contextul în care ca cea mai comuna cauza a accidentelor este eroarea umana, sistemele inteligente de control al sasiului sau asistare a conducatorului sunt cele mai bune mijloace de protectie pentru evitarea accidentelor. Pentru aceasta, inovatiile cu privire la siguranta pe care le ofera BMW ConnectedDrive maresc semnificativ capacitatea conducatorului de a face fata si de a reactiona la situatiile critice cu care se confrunta pe autostrazi sau în traficul aglomerat, totul pentru a evita complet un accident sau cel putin pentru a minimiza efectele. Sistemele de asistare a conducatorului, asa cum sunt Head-Up Display sau BMW NightVision, ofera informatii concise si clare fara perturbarea atentiei de la condus. În prezent, BMW Group face cercetari cu privire la sistemele de siguranta cu un nivel mai mare de automatizare care, daca este necesar, vor fi capabile nu doar sa frâneze automat, ci si sa ia anumite masuri de evitare. Cu toate acestea, conducatorul trebuie sa ramâna, chiar si în viitor, cel care comanda automobilul si sa fie în postura de a refuza interventia sistemelor. Când trebuie luate decizii complexe, omul nu poate fi înlocuit de masina într-o maniera adecvata.O masura foarte elocventa a eficientei acestor sisteme de siguranta este reprezentata de testele EuroNCAP. BMW Seria 5 este astfel primul automobil din istorie (si singurul pâna la aceasta data) care a obtinut 100 de puncte din 100 posibile la capitolul siguranta activa.Care este viitorul BMW ConnectedDrive?Asa cum demonstreaza concept-car-ul BMW Vision ConnectedDrive, automobilul va deveni, în viitor, o parte integrata dintr-o serie de retele de comunicare, inclusiv internet. Aceste sisteme nu vor face doar legatura între automobil si lumea exterioara, ci prin functii inteligente de filtrare si sortare vor oferi doar informatiile cu adevarat relevante pentru conducatorul auto, asigurând astfel un maxim de atentie asupra traficului. Accentul este pe furnizarea informatiei exacte la momentul oportun.Conceptele de afisare sofisticata si de operare contribuie la gasirea mai rapida si într-o maniera mai intuitiva a informatiilor necesare, concomitent cu afisarea doar a acelor date care sunt recente si relevante.Informatia primita din „exterior”, on-line, va fi asimilata cu datele stocate local. Legatura cu exteriorul va contribui în viitor si la prevenirea accidentelor în care sunt implicate alte masini sau parteneri de trafic. Sistemele de siguranta automatizate folosesc conexiuni precum Car-To-Car Communication sau Car-To-Infrastrcture Communication alaturi de o retea tot mai eficient monitorizata de drumuri precum cea din Real Time Trafic Information.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *