Ampera – primul autovehicul electric care poate fi condus oriunde si oricand
Opel Ampera – primul autovehicul electric care poate fi condus oriunde si oricand – Revolutionar: stabileste un nou segment de autovehicule pe piata auto europeana – Nelimitat: autovehicul electric fara restrictii privind autonomia sau caracterul practic – Ecologic: 40 – 80 km de conducere cu energie electrica, fara emisii poluante – Eficient: mai putin de 40 g de CO2/km – Usor de utilizat: bateria se încarca în patru ore la o priza obisnuita – Stilat si practic: aspect elegant, futurist, habitaclu cu patru locuri si nivel ridicat de flexibilitate asigurat de cele cinci usi – Puternic: unitatea de propulsie electrica de 150 CP dezvolta o putere echivalenta cu un cuplu de 370 Nm – Orientat catre sofer: ecranele tactile înlocuiesc cadranele si comutatoareleRüsselsheim. Opel stabileste o noua dimensiune a mobilitatii si se tine de promisiune: modelul revolutionar, elegant si practic Opel Ampera este primul autovehicul electric european care asigura o mobilitate pentru „condus oriunde, oricând”. Livrarile de serie ale Ampera vor începe înainte de sfârsitul acestui an.Rotile modelului Ampera sunt actionate electric în permanenta. O baterie litiu-ion unica de 16 kWh alimenteaza unitatea avansata de propulsie electrica cu o putere de 111 kW/ 150 CP, pentru a asigura o functionare pe distante între 40 si 80 km cu propulsie exclusiv electrica si zero emisii poluante – în functie de carosabil, stilul de conducere si temperatura – atunci când bateria este încarcata complet. Conform normei ECE R101 pentru masurarea consumului de carburant si a nivelului de emisii de CO2 , modelul Ampera consuma mai putin de 1,6 l/100 km si înregistreaza o valoare a emisiilor sub 40 g de CO2/km (date preliminare).Pe carosabil, sistemul de propulsie electrica Voltec din dotarea modelului Ampera asigura performante energice si promite o experienta de conducere fara rival. Cuplul instant de 370 Nm permite accelerarea de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 9 secunde si atingerea unei viteze maxime de 161 km/h. Modelul Ampera asigura o conducere în conditii de silentiozitate aproape deplina în cazul functionarii pe baterie si o performanta extrem de rafinata în ceea ce priveste zgomotul, vibratiile si duritatea, chiar si în modul de conducere cu autonomie extinsa.Functia inteligenta si practica de autonomie extinsa a modelului Ampera elimina nelinistile provocate de autonomie, soferul bucurându-se de încrederea si siguranta oferite de faptul ca autovehiculul nu se va opri la descarcarea bateriei. Modelul Ampera ofera numeroase avantaje ecologice si performanta energica de conducere a unui autovehicul alimentat prin baterie, fara niciun fel de neajuns. În timp ce studiile independente efectuate indica faptul ca autonomia rezultata în urma alimentarii exclusive prin baterie si cu zero emisii a modelului Ampera este suficienta pentru a raspunde nevoilor zilnice ale unui procent de 80% dintre soferii europeni, modelul asigura sa autonomie totala extinsa la peste 500 de kilometri datorita motorului pe benzina ce exinde autonomia. Acesta are rolul de a genera energie electrica în cazul în care bateria a atins nivelul minim de încarcare.Designul atragator al modelului Ampera este la fel de inovator precum sistemul sau unic de propulsie electrica Voltec. Stilul sau elegant si aerodinamic se aplica si habitaclului în cadrul caruia comutatoarele si indicatoarele conventionale au fost înlocuite cu ecrane tactile color high definition.Modelul Ampera este, de asemenea, si deosebit de practic. Configuratia cu 5 usi ofera suficient spatiu pentru patru adulti, scaune complet rabatabile si un portbagaj cu o capacitate de 310 litri.Modelul Ampera, ce urmeaza sa fie comercializat la sfârsitul acestui an, personalizeaza traditia marcii Opel de a oferi tehnologii avansate, care asigura beneficii practice la un pret realist. Precum toate celelalte autovehicule Opel, modelul Ampera beneficiaza de o garantie pentru întreg ciclul de viata al autovehiculului/160.000 km în Germania si Marea Britanie si are o garantie de 8 ani/160.000 km pentru bateria electrica.Modelul Ampera urmeaza sa fie comercializat în Europa la un pret recomandat de 42.900 de euro (TVA inclus; preturile pot sa difere în functie de valorile din fiecare tara ale taxei si de nivelele de echipare). Spre deosebire de alti producatori, lista de preturi a companiei Opel nu genereaza confuzii, indicând de fiecare data costul total al autovehiculului si al bateriei.Modelul Ampera a fost primit cu caldura. A câstigat deja numeroase premii acordate de catre presa de specialitate si public. Autovehiculul electric dezvoltat de Opel electrizeaza, de asemenea, mii de ePionieri de-a lungul Europei. Acestia sunt clientii potentiali, printre primii care au efectuat un test rutier cu modelul Ampera. Ei beneficiaza de informatii si servicii exclusiviste, pe lânga alte numeroase avantaje. Peste 5000 de clienti potentiali au decis sa se alature comunitatii de ePionieri prin intermediul paginii de internet www.opel-ampera.com. Opel estimeaza ca în anul 2012 vor fi vândute în jur de 10.000 de unitati Ampera.„Spre deosebire de un autovehicul electric conventional, modelul Opel Ampera poate fi singurul autovehicul de care aveti nevoie,” declara Alain Visser, Vicepresedinte Vânzari, Marketing si Servicii Post-Vânzare Opel. „Modelul Ampera are tot ceea ce aveti nevoie: un sistem revolutionar de propulsie, un stil avangardist, un nivel ridicat de siguranta, functii de înalta calitate si usor de utilizat, toate acestea împreuna cu o excelenta dinamica de conducere.”Ampera înseamna mai mult decât un produs cu tehnologie de ultima generatie si cu valoare pentru mediu. Visser adauga: „Transforma viziuni în realitate, interpretând filozofia Opel într-un mod avansat si inovator. Ampera reprezinta cea mai ecologica, pozitiva si progresiva gândire a companiei, cu ajutorul careia vom aborda provocarilor din viitor.”Ampera este un deschizator de drumuri în ceea ce priveste programul de e-mobilitate al companiei Opel, program care include autovehicule de mici dimensiuni, alimentate exclusiv de baterie, pentru traficul urban, precum si dezvoltarea autovehiculelor alimentate de celule de hidrogen care îsi genereaza propria energia electrica necesara. Revolutionarul sistem de propulsie electrica VoltecUnitatea de propulsie electrica, amplasata sub capota, de-a lungul motorului pe benzina, este alcatuita dintr-un motor electric pentru tractiune, un generator/motor electric si o transmisie planetara care sporeste eficienta per ansamblu, reducând turatia combinata a motoarelor electrice. Spre deosebire de un grup motopropulsor obisnuit, nu exista mecanisme cu trepte.În modul de autonomie extinsa, care se activeaza atunci când bateria este la un nivel minim de încarcare, unitatea de propulsie electrica este actionata prin forta motrica asigurata uniform prin intermediul unui generator. Generatorul este actionat de un motor pe benzina extrem de eficient, cu o cilindree de 1,4 litri si o putere de 63 kW/86 CP.Opel estimeaza ca, în proportie de 90% din timpul de calatorie, soferii vor selecta unul dintre cele doua moduri principale de conducere: Normal si Sport. Modul „Sport” sporeste sensibilitatea pedalei de acceleratie. Exista alte doua moduri pentru anumite situatii speciale de conducere: modul „Mountain” asigura o capacitate suficienta a bateriei pentru parcurgerea traseelor montane. Modul „Hold-charge” conserva energia ramasa a bateriei prin activarea motorului pe benzina – o functie utila pentru a putea profita de autonomia de conducere pe baza de baterie a modelul Ampera în spatiile cu restrictii pentru emisii, precum în zonele urbane si în centrele oraselor.Bateria în forma de T, cu o greutate de 98 kg si o capacitate de 16 kWh (capacitate instalata) este amplasata central în tunelul vehiculului si este protejata prin sine de sustinere din martensita, cu o rezistenta ridicata. Ansamblul este format din 288 de celule litiu-ion prismatice si este configurat astfel încât sa asigure un nivel optim de performanta si durabilitate. O premiera în aceasta industrie, ansamblul dispune de un sistem de gestionare a temperaturii lichidului de baterie, fiind singura baterie inclusa în productia de serie care poate fi încalzita sau racita. Centrul European pentru Propulsie Alternativa Opel din Mainz-Kastel, în apropierea orasului Rüsselsheim, a contribuit decisiv la proiectarea acestei tehnologii avansate.Modelul Ampera se încarca usor si este echipat cu un cablu de încarcare cu o lungime de 6 metri, depozitat în portbagaj. Utilizând o priza standard de 230 V/16 A, posesorii unui astfel de autovehicul pot sa reîncarce complet bateria în mai putin de 4 ore si sa programeze ora de încarcare pentru a profita de costurile reduse, valabile în afara orelor de vârf în consumul de electricitate.Design exterior si interior: aspect electrizantForme atragatoare, sculpturale, precise: modelul Ampera aduce limbajul de design premiat al companiei Opel în segmentul autovehiculelor electrice, combinând maiestria sculpturala cu precizia germana. Proportiile echilibrate împreuna cu postura joasa si impunatoare îi confera autovehiculului un aspect dinamic si futurist. Autovehiculele electrice nu au aratat niciodata atât de bine!Carcasele specifice ale farurilor, în forma de bumerang – un nou element al limbajului de design al marcii Opel – reprezinta un element clar de identificare a modelului Ampera, la fel cum sunt si grila radiatorului proeminenta si emblema îndrazneata a marcii Opel. Fiecare aspect al acestui autovehicul revolutionar a fost proiectat si analizat din punct de vedere al eficientei, modelul Ampera devenind astfel unul dintre cele mai aerodinamice si mai rentabile autovehicule de pe piata din punct de vedere al consumului energetic.Habitaclul modelului Ampera reflecta caracteristicile unice si inovatoare ale sistemului sau de propulsie. Pozitia unica a modelului Ampera în portofoliul de produse Opel este subliniata de integrarea a doua ecrane color interactive HD. Acestea sunt incluse în designul caracteristic al plansei de bord curbate, tipice marcii Opel.Instrumentele conventionale aflate în câmpul vizual al soferului sunt înlocuite de Centrul de informatii pentru sofer (DIC), un afisaj grafic reconfigurabil. Proiectat pentru o utilizare intuitiva, acestuia i se alatura un ecran tactil color în partea superioara a panoului central de instrumente, care reprezinta principala interfata pentru toate functiile referitoare la infotainment, sistemul de navigatie, sistemul de climatizare, utilizarea energiei electrice si functiile de încarcare.Afisajul privind eficienta de conducere, lânga cel corespunzator vitezei de deplasare, include o bila rotativa care se deplaseaza în sus sau în jos si care îsi schimba culoarea în functie de viteza, accelerarea si frânarea autovehiculului. Bila va ramâne în centrul afisajului atunci când energia electrica este utilizata în mod optim.Habitaclul ofera acelasi spatiu si functii de confort întâlnite la autovehiculele premium compacte: flexibilitatea unui autovehicul cu 5 usi, spatiu suficient si confort pentru patru persoane adulte si un volum de încarcare de 310/1005 litri. Bateria este amplasata foarte jos în partea centrala a autovehiculului, permitând astfel rabatarea completa a spatarelor scaunelor din spate.Gama extinsa de echipamente: optiuni infotainment de ultima generatieÎn plus fata de sistemul de climatizare cu comanda electronica si sistemul audio cu comenzi pe volan incluse în dotarea standard, sistemul audio premium Bose® este disponibil optional împreuna cu un sistem de navigatie.Sistemul audio Bose® cu un consum redus de energie electrica asigura o redare de înalta calitate a sunetului, cu un consum de energie cu 50% mai redus fata de sistemele traditionale cu performante similare. Sistemul infotainment include un sistem audio cu sase difuzoare si un subwoofer, un hard-disk de 60 GB, cu o memorie de 30 GB pentru stocarea fisierelor muzicale; sistemul de navigatie prin satelit cu ghidare dinamica în timp real; comenzi pe volan; sistem de recunoastere vocala si conexiune hands-free prin Bluetooth pentru telefonul mobil. Sistemul de încalzire a habitaclului si de climatizare cu comanda electrica, inclusiv sistemul de încalzire a scaunelor din fata asigura un nivel optim de confort în habitaclu indiferent de conditiile meteorologice. Sistemul de climatizare poate fi setat în trei moduri – Doar ventilator, Eco sau Confort – care regleaza efectul utilizarii acestui sistem asupra autonomiei electrice a autovehiculului sau asupra consumului de carburant. Sasiul sporeste placerea în timpul calatoriei si este adaptat special pentru satisfacerea cerintelor clientilor europeniModelul Ampera se caracterizeaza printr-o manevrabilitate asemanatoare cu cea a unui model sedan sport cu reglaje fine. Proiectat de inginerii Opel în cadrul centrului din Rüsselsheim, caracteristicile sasiului au fost îmbunatatite pentru a satisface cerintele celor mai exigenti clienti.Suspensia fata are o configuratie de tip McPherson, cu brate oscilante inferioare din aluminiu si bucse hidraulice. Suspensia spate semi-independenta este prevazuta cu un arbore compus (bara de torsiune), care îmbina în mod armonios avantajele unei punti conventionale cu bara de torsiune cu greutatea redusa si controlul consecvent al unghiului de cadere a rotilor.Sistemul de servodirectie montat pe cremaliera integreaza componente de calitate superioara ZF. Acesta este prevazut cu pinioane duble, unul pentru directie si celalalt pentru un plus de asistare, asigurând un efort variabil în viraje.Sistemul avansat de frânare cu discuri permite obtinerea unei valori maxime de energie generata în timpul frânarii. Acesta asigura o frânare regenerativa maxima prin intermediul motorului electric, reîncarca bateria în timpul frânarii si actioneaza frânele cu discuri la apasarea puternica a pedalei pentru o oprire mai rapida a autovehiculului, toate acestea fiind operatiuni insesizabile pentru sofer.Nivel optim de siguranta pasivaStructura caroseriei modelului Ampera se caracterizeaza printr-un nivel ridicat de rigiditate si rezistenta la impact.În faza de dezvoltare a sistemelor de siguranta ale modelului Ampera au fost efectuate peste 50 de teste de impact la diferite viteze si din diverse unghiuri, inclusiv coliziuni laterale, frontale, din spate si rasturnari. De asemenea, a fost efectuat un numar de teste pentru a asigura protectia corespunzatoare a bateriei litiu-ion, inclusiv teste pentru verificarea gradului de etansare a acesteia în conditii de carosabil umed sau inundat. Într-o situatie de urgenta, bateria poate fi deconectata rapid de catre echipajele de salvare.Modelul Ampera va fi asamblat în uzina Hamtramck a grupului General Motors din Detroit. Bateria este produsa în fabrica GM de asamblare a bateriilor din Brownstown, în apropiere de Detroit, prima uzina de acest tip construita în Statele Unite ale Americii de un producator auto de anvergura.