Crestere la nivel mondial pentru Volkswagen in primele opt luni ale anului
Crestere la nivel mondial cu 9,5 procente pentru Volkswagen în primele opt luni ale anului.
În ceea ce priveste livrarile la nivel mondial, pâna în luna august, concernul Volkswagen a înregistrat o crestere semnificativa – cu 9,5 procente
Marca Volkswagen RAPORTEAZA o crestere de 19,3 procente
Directorul de vânzari al concernului, domnul Wittig: „Tendinte de piata care prezinta diferente foarte mari la nivel mondial, examinarea cu atentie deosebita a evolutiei viitoare“
Bucuresti, 13 octombrie 2009 – Concernul Volkswagen a înregistrat o noua crestere a volumului de livrari. Dupa evolutiile pozitive din primele opt luni ale anului, cu un plus semnificativ de 9,5 procente, cu 490.700 unitati (august 2008: 448.400)*, s-a constatat o noua îmbunatatire a tendintei. În primele opt luni ale anului curent au fost livrate clientilor 4,14 milioane autovehicule (ianuarie – august 2008: 4,23; -2,1 procente)**, fiind redusa în continuare diferenta fata de anul precedent. Pe parcursul aceluiasi interval, piata mondiala a înregistrat o scadere de aproximativ 14 procente.
„Aceste cifre confirma gama noastra de produse moderne si ecologice, prin care suntem pregatiti foarte bine pentru a ne atinge obiectivele propuse. În acest context putem miza în continuare pe puterea noastra deosebita în special pe pietele din Germania, China si Brazilia“, a explicat directorul de vânzari al concernului, Detlef Wittig. Fara îndoiala ca un avantaj înregistrat de concernul Volkswagen a fost reprezentat si de primele de casare practicate în anumite tari. Dar aceasta situatie nu trebuie considerata un simbol pentru modificarea pe termen lung a tendintei actuale: „Vom continua sa examinam cu mare atentie evolutia viitoare. La nivel mondial, în cadrul regiunilor individuale constatam tendinte de piata cu diferente foarte mari, cu o piata foarte slaba în continuare a automobilelor în Europa (-17 procente), în special în Europa Centrala/de Est (-47 procente), si, pe de alta parte, o tendinta remarcabila de crestere în Asia si Brazilia. Din acest motiv, evolutia de anul viitor este foarte greu de pronosticat“, a completat Wittig.
Pietele principale din Germania si China se remarca în continuare prin evolutia peste medie
Cresteri semnificative au fost înregistrate de concernul Volkswagen în luna august pe pietele importante din Germania si China. Pe piata din tara de origine, livrarile au înregistrat o crestere cu 27 de procente la 96.200 autoturisme (75.800). Prima de casare epuizata pâna în prezent a produs un efect pozitiv remarcabil.
Cu ajutorul masurilor de sustinere initiate de stat, si piata din China a înregistrat o evolutie pozitiva remarcabila. Cu un numar de 132.600 autovehicule livrate (78.100), concernul a înregistrat un plus de 70 de procente în comparatie cu anul precedent. Acesta este cel mai bun rezultat de vânzari înregistrat pâna în prezent pe parcursul unei luni individuale.
În America de Nord, Volkswagen a livrat 47.700 de unitati (45.200; +5,5 procente), în timp ce întreaga regiune a înregistrat o scadere de 2 procente.
În ciuda masurilor de subventionare initiate de stat, situatia continua sa ramâna tensionata pe numeroase piete de automobile. Aceasta evolutie a fost evitata de Volkswagen numai partial. În Europa au fost livrate în total 217.600 de autovehicule (221.900; -2 procente) catre clienti. În special în Europa Centrala si de Est s-au reflectat în anumite zone scaderi dramatice la nivelul pietelor. În America de Sud, în luna august au fost livrate clientilor 68.100 autovehicule (74.500; -9 procente).
Volkswagen Golf si Polo, Audi A3 si A6, Škoda Fabia si SEAT Ibiza la mare cautare
În luna august Volkswagen a înregistrat o crestere remarcabila la capitolul autoturismelor livrate, de 19,3 procente, ceea ce înseamna 326.600 (273.800) autovehicule livrate. Astfel, pentru primele opt luni s-a înregistrat un plus de 5,5 procente. La mare cautare alaturi modelele din gama Golf si Polo s-au aflat si modelele Lavida, Passat Lingyu, Jetta si New Bora comercializate în China. În Germania, marca a înregistrat o crestere cu 49 procente la 56.300 autovehicule (37.900), iar în China cu 69 procente la 108.000 autovehicule (64.000).
Audi si-a confirmat pozitia de cea mai puternica marca premium din Europa de Vest si a înregistrat atât în regiunea Asia/Pacific (+33 procente), cât si în SUA (+26 procente) cresteri semnificative în domeniul livrarilor. Astfel, Audi a beneficiat de o evolutie mai favorabila în SUA în comparatie cu alte marci premium. În ansamblu, Audi a livrat 65.900 de autoturisme (67.700; -2,7 procente).
Marca ceha Škoda, cu 50.200 de autovehicule vândute (47.100), a înregistrat un plus de 6,4 procente, beneficiind astfel de cel mai bun rezultat lunar din anul curent. În special în Germania, China, Marea Britanie si Cehia se remarca o crestere semnificativa a marcii.
SEAT a încheiat luna august cu 22.000 de unitati livrate (21.800; +1,0 procente). Pe piata principala din Spania, cu 4.600 autoturisme livrate (3.800), a înregistrat o crestere de 22 de procente în comparatie cu anul precedent. În Germania, cresterea vânzarilor a fost de 16 procente, la 4.200 autovehicule (3.600).