Bosch creeaza noi locuri de munca si continua sa investeasca in Romania

img
Home / Stiri si noutati auto / Bosch creeaza noi locuri de munca si continua sa investeasca in Romania

Bosch creeaza noi locuri de munca si continua sa investeasca in Romania• În 2011, volumul vânzarilor a crescut cu 17 procente, atingând 188 de milioane de euro• În 2011 au fost create peste 160 de noi locuri de munca, alte 700 vor urma• Investitii de circa 120 de milioane de euro la Blaj si Cluj pâna în 2013Anul 2011 a fost unul de succes în România pentru grupul Bosch. „Datorita unei cresteri de 17 procente a vânzarilor, care au atins 188 de milioane de euro, am reusit sa ne depasim obiectivul stabilit pentru 2011 si astfel, am contribuit la evolutia globala, pozitiva a grupului Bosch. Rezultate exceptionale au înregistrat în special divizia de tehnologie auto si centrul de comunicare”, a declarat Brigitte Eble, director general al Robert Bosch SRL si reprezentanta grupului Bosch în România. „Ne vom extinde semnificativ prezenta în România, iar pâna la sfârsitul anului 2013 vom investi circa 120 de milioane de euro. Actuala fabrica din Blaj va fi extinsa cu o noua linie de productie, urmând ca aici sa se realizeze adiacent si o noua gama de produse, si anume senzori de turatie destinati industriei auto. De asemenea, vom deschide un centru nou la Cluj, unde vom produce unitati electronice de comanda pentru autovehicule”, a mai declarat Eble. Lucrarile de constructie au început în luna martie pentru centrul din Blaj, respectiv în luna mai pentru cel din Cluj.La începutul anului 2012, grupul Bosch, lider de piata pe segmentul tehnologiei si serviciilor, a avut un numar de aproximativ 1.300 de angajati în România. Aceasta cifra reprezinta cu 14 procente, respectiv 160 de persoane, mai mult fata de anul precedent. Prin extinderea activitatilor locale de productie, numarul angajatilor va creste pâna la sfârsitul anului 2013 cu aproximativ 50 de procente, atingând 2.000 de persoane.O noua fabrica pentru productia de tehnologie auto la ClujGrupul Bosch construieste în Cluj-Napoca un nou centru de productie pentru fabricarea si dezvoltarea de unitati electronice de comanda destinate industriei auto. Într-o prima etapa, care se va încheia la sfârsitul anului 2013, sunt prevazute investitii de 77 de milioane de euro. Cladirile construite vor acoperi o suprafata totala de circa 38.000 de metri patrati. Se estimeaza ca productia va începe la mijlocul anului 2013. Pâna la finalul anului urmator, în Cluj-Napoca vor fi angajate aproximativ 340 de persoane atât în productie, cât si în domeniul dezvoltarii. De-a lungul urmatorilor ani, locatia urmeaza sa fie extinsa.Tehnologia auto de la Bosch în curând si la BlajFabrica din Blaj va fi extinsa în mod considerabil. Pâna la finalul anului 2013, Bosch va investi 43 de milioane de euro în lucrari de executie si pentru achizitia unor noi mijloace de productie. Din primavara anului 2013, aici vor fi produsi senzori de turatie a rotilor si senzori de turatie a arborelui cotit destinati industriei auto. Rolul acestor senzori este de a transmite informatii catre sistemele electronice existente la bord, de exemplu, despre viteza de rotire a rotii, fiind astfel componente esentiale pentru sisteme precum ABS si ESP. Pâna la sfârsitul anului 2013, pe o suprafata noua de 21.000 de metri patrati vor fi create aproximativ 300 de noi locuri de munca. La Blaj, divizia de tehnologie Drive & Control (Bosch Rexroth) a produs pâna acum tehnica liniara utilizata în ingineria mecanica. La începutul anului 2012, în cadrul acestei divizii activau circa 570 de angajati, ceea ce reprezinta o crestere cu 100 de persoane, respectiv 21 de procente, fata de anul precedent.Divizia automotive aftermarket a avut o evolutie mai buna decât piata de profilDivizia automotive aftermarket din România a cunoscut în 2011 o evolutie mult mai buna decât piata de profil. Oferta Bosch automotive aftermarket include numeroase produse si servicii destinate autovehiculelor, de la componente auto si accesorii, la echipamente de diagnoza si concepte de service destinate organizatiei Bosch Car Service, dar si programe de scolarizare. În 2011, reteaua Bosch Car Service a câstigat zece noi parteneri, astfel încât, în prezent, însumeaza 65 de service-uri în 51 de orase din România. La sfârsitul anului 2012, Bosch planifica sa aiba 78 de service-uri Bosch Car Service.Bosch si-a consolidat pozitia pe piata sculelor electriceDivizia de scule electrice Bosch a avut o evolutie pozitiva în 2011, desi sectorul de constructii a înregistrat si în acest an un regres. Bosch a reusit sa îsi consolideze pozitia de lider de piata în România, în special pe segmentul sculelor electrice cu acumulator litiu-ion si a aparatelor de masura destinate pasionatilor de bricolaj. În cazul sculelor marca ’’Bosch Albastru”, care se adreseaza profesionistilor din domeniile mesteritului si constructiilor, s-a înregistrat o crestere a vânzarilor cu 23 de procente.Divizia de termotehnica de la Bosch câstiga cote de piataGrupul Bosch este prezent în România, în domeniul termotehnicii, cu doua marci: Bosch si Buderus. În ciuda tendintei de restrângere a pietei de sisteme termice, grupul german a reusit sa câstige cote de piata si în 2011. Peste o treime din totalul vânzarilor diviziei de termotehnica Bosch s-a realizat prin comercializarea de sisteme de încalzire si preparare a apei calde menajere care utilizeaza energii regenerabile. Acest fapt arata ca si în România tot mai multi clienti sunt interesati de tehnologiile de încalzire ecologice, cu un consum redus de energie. Aceasta tendinta va continua si în 2012. Un rol important în evolutia pozitiva a diviziei revine departamentului de service, care a efectuat frecvent lucrari de întretinere cu caracter preventiv, de mentenanta, pentru a se evita aparitia defectiunilor si a necesitatii reparatiilor. Aceasta activitate a generat o crestere importanta, de doua cifre, a contributiei lucrarilor de service la totalul cifrei de afaceri.Bosch Communication Center Timisoara continua sa se dezvolteÎn intervalul ianuarie 2011 – ianuarie 2012, Bosch Communication Center Timisoara a înregistrat aproximativ 7,2 milioane de interactiuni cu clientii prin diverse canale de comunicare si a numarat aproximativ 580 de angajati. Comparativ cu anul trecut, numarul angajatilor a crescut cu peste 70 de persoane. Experienta semnificativa în domeniul tehnic si IT, precum si angajatii foarte calificati, au contribuit la câstigarea de noi proiecte. Astfel, Bosch Communication Center Timisoara si-a extins suprafata operationala de la 2.400 la peste 3.400 de metri patrati. Locatia din România a Bosch Communication Center ofera servicii complete de relatii cu clientii pentru investitori importanti din industria de telecomunicatii, retail, administratie publica, sectorul energiei electrice si nu numai – în 17 limbi straine. De asemenea, asigura suport IT non-stop pentru toti angajatii grupului Bosch. Bosch Communication Center este furnizor international de servicii de Business Process Outsourcing (BPO). Aproximativ 5.000 de angajati din peste 22 de locatii din întreaga lume gestioneaza si optimizeaza procesele de afaceri ale clientilor, în peste 30 de limbi straine.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *