Chevrolet in parteneriat cu proiectul One World Futbol
Chevrolet sarbatoreste viitorul fotbalului printr-un parteneriat cu proiectul One World Futbol – Prin proiectul One World Futbol, locuitorii regiunilor sarace din întreaga lume beneficiaza de mingi de fotbal „practic indestructibile” – În contractul pe o durata de trei ani, Chevrolet se angajeaza sa ofere 1,5 milioane de mingi de fotbalDETROIT – Astazi, Chevrolet a anuntat semnarea unui parteneriat pe trei ani cu proiectul One World Futbol, o societate fara scop lucrativ ce a câstigat numeroase premii, creatoarea mingii One World Futbol. În urma parteneriatului, 1,5 milioane de mingi de fotbal practic indestructibile vor fi donate tinerilor din regiunile afectate de razboi, din tabere de refugiati, zone lovite de dezastre si din cadrul altor comunitati dezavantajate din întreaga lume.Chevrolet îsi va respecta angajamentul prin intermediul unei retele globale de organizatii al caror scop este sa ajute viitoarea generatie de fotbalisti.„Proiectul One World Futbol sarbatoreste o valoare de baza foarte aproape de viziunea Chevrolet, anume ca fotbalul poate influenta vietile oamenilor si poate aduce schimbari pozitive pentru oamenii din întreaga lume,” a declarat Joel Ewanick, Director International de Marketing al General Motors. „Suntem încântati sa sustinem misiunea proiectului One World Futbol de a însufleti milioane de oameni din întreaga lume pentru a se alatura acestui efort si a crea o miscare globala în beneficiul jocului si al oamenilor pasionati de acesta.”Chevrolet a devenit sponsorul organizatiei One World Futbol, înfiintate în anul 2010 si sustinute în la început de Sting, muzicianul faimos în întreaga lume. Sustinerea oferita de Chevrolet face parte dintr-o initiativa pro-fotbal globala, implementata la nivelul întregii companii, ce include sponsorizarea Manchester United, campioana din Barclays Premier League.Înca de la începuturile sale, proiectul One World Futbol a influentat pozitiv peste 525.000 de persoane din 137 de tari, prin cele peste 138 de organizatii – inclusiv scoli, orfelinate si organizatii non-profit – ce folosesc sportul pentru a aplana conflictele, pentru a educa în spiritul tolerantei si pentru a consolida comunitatile. Compania este un membru asociat al streetfootballnetwork, care face legatura între 94 de organizatii non-profit, care sustin fotbalul ca promotor al dezvoltarii sociale în 61 de tari.Tim Jahnigen, inventatorul mingii One World Futbol si textier de succes, a fost motivat sa initieze acest proiect dupa ce a urmarit un film transmis de CNN, cu copii din Darfur care jucau fotbal cu o minge din gunoi legat cu sfoara. Jahnigen s-a hotarât sa creeze o minge care sa poata fi folosita ca o adevarata minge de fotbal, dar care sa nu poata fi distrusa din cauza conditiilor dificile de trai ale fotbalistilor din unele zone ale lumii.„Misiunea proiectului One World Futbol este de a avea un impact pozitiv, aducând bucurie tinerilor din întreaga lume prin fotbal si prin joc, astfel încât copiii sa se bucure de copilarie indiferent unde ar trai,” a declarat Jahnigen, co-fondator si director de inovatie în cadrul proiectului One World Futbol. „Chevrolet este partenerul ideal, care ne împartaseste convingerea ca fotbalul poate uni oamenii prin placerea jocului, dar poate ajuta si la vindecarea si reconstruirea comunitatilor afectate de razboi, dezastre naturale si saracie. Prin acest parteneriat, vom putea influenta în mod semnificativ milioane de oameni, prin puterea unei simple mingi rezistente.”Denumirea proiectului si a mingii One World Futbol sunt inspirate din cântecul lui Sting, „One World (Not Three).” Pentru proiectarea mingii au fost necesare 11 luni pentru prototipuri si teste pe teren desfasurate în Africa, Haiti, Irak si în alte locatii. În cadrul proiectului One World Futbol, se lucreaza cu grupuri si companii din toata lumea care achizitioneaza, sponsorizeaza si/sau distribuie mingea One World Futbol în locurile în care aceasta poate sustine jocul pe durate lungi de timp. Pot fi achizitionate si individual, prin programul „Buy One Give One” (Cumpara si daruieste), disponibil pe pagina web One World Futbol Project. În urma cumpararii unei mingi, o alta minge este donata organizatiilor ce activeaza în comunitatile dezavantajate din întreaga lume, precum Coaches Across Continents, GOALS Haiti, Right to Play International si Salvati Copiii, printre altele. Cei care doresc doar sa faca donatii sau sa achizitioneze mingi pentru organizatia lor o pot face tot prin intermediul paginii web a proiectului.O minge One World Futbol este mai durabila si poate fi utilizata de sute de ori mai mult decât mingile obisnuite, facând fata oricaror conditii de joc. Nu este necesara umflarea mingii, dat fiind ca aceasta nu se dezumfla, chiar daca este perforata de multe ori. Mingea One World Futbol poate rezista ani de zile, pe toate tipurile de terenuri, precum beton, asfalt, teren murdar, stâncos sau acoperit cu iarba si se pastreaza în conditii dificile, fara a se dezumfla.Desi este proiectata astfel încât sa aiba aceleasi dimensiuni, aceeasi greutate si acelasi ricoseu ca mingile traditionale umflate, mingea One World Futbol nu necesita coasere. Materialul folosit pentru fabricarea mingii este inert (nu este toxic, nu se infiltreaza) si este extrem de robust. Datorita rezistentei sale, mingea One World Futbol poate face fata importantei provocari referitoare la protectia mediului, compensând cantitatea de deseuri rezultate în urma mingilor de fotbal sparte si aruncate.