BMW M3 GT incheie inca o data pe podium in Cupa Intercontinentala Le Mans
BMW M3 GT incheie inca o data pe podium in Cupa Intercontinentala Le MansBMW Team Schnitzer a obtinut locul al treilea în categoria GTE Pro la Imola.Imola, 3 iulie 2011. BMW Team Schnitzer a obtinut o noua clasare pe podium în categoria GTE Pro în cursa ce a contat ca a patra etapa din Cupa Intercontinentala Le Mans (ILMC). În ciuda faptului ca întrecerea de sase ore de la Imola (Italia) nu a decurs conform planului, Augusto Farfus (Brazilia) si Jörg Müller (Germania) au dus modelul BMW M3 GT #55 pe locul al treilea. Cea de-a doua masina, cea cu numarul de concurs 56, si pilotii ei, Dirk Werner (Germania) si Pedro Lamy (Portugalia), au trecut linia de sosire în pozitia a opta, dupa ce o problema tehnica a necesitat o oprire îndelungata pentru reparatii. Victoria în cursa desfasurata pe „Autodromo Enzo e Dino Ferrari” a fost reusita de masina Ferrari pilotata de Jaime Melo (Brazilia) si Toni Vilander (Finlanda).Pentru cea mai mare parte din cursa, pilotii BMW au detinut controlul. Într-o ambianta în care au predominat soarele si temperaturi de peste 30 de grade Celsius, pilotii desemnati sa înceapa cursa, Müller si Werner, si-au aparat locurile obtinute de BMW Team Schnitzer în timpul calificarilor de sâmbata – primul si al doilea. Totusi ghinionul a lovit ambele echipaje. Masina cu numarul 56 a avut probleme la sistemului de aer conditionat. Dispozitivul este responsabil pentru mentinerea temperaturii din cockpit sub 32 de grade Celsius, asa cum este prevazut în regulament. Initial, înainte de aparitia defectiunilor, modelul BMW M3 GT a retrogradat de pe locul al doilea pe cel de-al patrulea, dupa care a urmat o oprire de aproape o jumatate de ora pentru repararea defectiunii amintite. O clasare mai sus de locul al optulea a fost imposibil de obtinut de tandemul Werner – Lamy.Masina cu numarul 55 a fost liderul plutonului pentru o mare parte din cursa, dar si aceasta s-a confruntat cu dificultati. Înca din partea de început a întrecerii, comunicatia radio cu standurile s-a oprit. Când mecanicii erau preocupati cu repararea celeilalte masini a echipei, Müller a trebuit sa opreasca în turul 159. Din cauza unei coliziuni cu un prototip, supapa pneului dreapta fata a fost afectata. Cum Müller nu a putut transmite echipei ca va intra la standuri, mecanicii nu au avut timpul necesar pentru a face pregatirile necesare stipulate în regulament pentru un pit stop. Din acest motiv, directorul de cursa a impus o penalizare „stop-and-go” de un minut pentru masina cu numarul 55. Müller a pierdut pozitia de lider si în final a încheiat pe locul al treilea.Charly Lamm (Team Manager): ” Sunt doua aspecte pozitive cu care ramânem dupa cursa de la Imola: performanta celor doua BMW M3 GT a fost una excelenta. În plus, trebuie sa le multumesc si celor de la Dunlop. Am avut pneuri foarte bune în ceea ce a fost cea dintâi cursa a sezonului care s-a disputat în conditii de caldura excesiva. Modelul BMW M3 GT #55 a fost liderul cursei în mare parte din întrecere. Totusi, am pierdut legatura radio si nu am putut discuta cu pilotii. Jörg Müller a venit la standuri pe neanuntate dupa un incident cu un prototip si nu a avut posibilitatea de a ne avertiza în prealabil. Echipa lucra la avaria aerului conditionat de la masina cu numarul 56. Asa ca extinctorul nu era la locul corect atunci când Jörg a ajuns în dreptul boxei. Acesta a fost motivul pentru care am primit penalizarea care ne-a trimis pe locul al treilea. Cealalta masina s-a implicat în batalia pentru locurile fruntase pâna când a aparut problema cu aerul conditional.”