Autospecialele Mercedes Benz de pompieri si pentru servicii de urgenta

img
Home / Stiri si noutati auto / Autospecialele Mercedes Benz de pompieri si pentru servicii de urgenta

 
 
 
 
Autospecialele Mercedes-Benz de pompieri si pentru servicii de urgenta impresioneaza specialistii
• Noi produse pentru serviciile pompierilor si ale salvarilor de la unitatea de productie a autospecialelor
• Prezentari tehnice si workshop-uri la centrul Mercedes-Benz Application Information (BIC) din Wörth
• Conducerea autovehiculelor în conditii extreme pe terenul experimental Ötigheim
Stuttgart / Wörth – Specialisti auto internationali din sectorul asamblarii de caroserii pentru autovehiculele destinate pompierilor s-au reunit recent pentru un eveniment de doua zile unde au aflat noutati despre noile produse de la unitatea Mercedes-Benz de productie a autospecialelor. Accentul a fost pus pe diferite modele de serie Unimog, pe noul model de camion Zetros cu tractiune integrala si pe Econic, cu versiunile sale de cabina cu plafon coborât sau înaltat.
Înca de la sosirea la Centru, invitatii au  putut observa varietatea mare de autospeciale oferite de catre Mercedes-Benz. Gama de exponate din afara Centrului s-a extins de la smart, ca un prim respondent, la modelul de ambulanta Sprinter si pâna la modelul Actros cu caroserie schimbabila si ventilator cu capacitate mare. Producator al unei game complete, Mercedes-Benz îndeplineste toate cerintele internationale pentru autovehiculele utilitare speciale pentru pompieri si autovehiculele destinate serviciilor de urgenta prin varietatea de autoturisme, autoutilitare, camioane si sasiuri speciale.
Cu un sasiu all-terraine (pentru teren accidentat) destinat utilizarii speciale pentru autovehicule de urgenta, Unimog, în toate variantele sale, a fost utilizat în peste 100 de tari ale lumii timp de mai multe decenii. În plus fata de seriile U 300 – U 500 pentru transport si de seriile de camioane pentru teren accidentat U 4000 / U 5000, specialistii veniti la Wörth au fost deosebit de atrasi de noul Unimog U 20 cu tonaj redus. Disponibil în trei variante de tonaj, cu greutati brute de 7.5, 8.5 si 9.3 tone, U 20 este primul Unimog cu cabina avansata. În acelasi timp, ampatamentul redus de 2.70 metri, îl transforma într-un autovehicul de teren extrem de compact si de manevrabil. U20 ofera noi posibilitati de exploatare, în special pe drumurile înguste si abrupte din regiunile montane sau în orasele istorice. Primul Unimog U 20 este deja operational ca  autovehiul utilitar de pompieri în Croatia.
Prezentat pentru prima data publicului în cadrul  Show-ul International de Vehicule Comerciale (IAA), noul camion Mercedes-Benz Zetros cu tractiune integrala s-a aflat în lumina reflectoarelor printre autovehicule off-road. Zetros permite configurarea autovehiculelor utilitare de urgenta de mare tonaj cu atribute cheie precum sarcina utila si capacitatea de încarcare mare combinate cu uimitoare abilitati off-road si o buna performanta la drum. Zetros satisface aceste cerinte, oferind varianta cu doua axe de 18 tone si varianta cu trei axe de 25 de tone (27 de tone sunt posibile din punct de vedere tehnic). Cele doua roti pe axa ca dotare standard, combinate cu tractiunea integrala permanenta transforma Zetros într-un autovehicul de teren ideal. Transmisia complet automata este acum disponibila, la cerere, ca o alternativa la cutia manuala standard cu 8 viteze. Cu posibilitatea de a trece prin apa cu adâncimea  de pâna la 0,8 m (optional 1,1 m), operatiunile în zonele inundate nu reprezinta o problema. O noua caracteristica prezentata pentru prima data în Wörth a fost priza de putere speciala pentru Zetros, care permite producatorilor de sisteme împotriva incendiilor sa poata folosi fara dificultate o pompa centrifugala anti incendiu. Astfel pregatit, camionul Zetros cu cabina sa spatioasa ce acomodeaza pâna la trei reprezentanti ai personalului de urgenta, fara îndoiala, va sarbatori în curând premiera sa ca autovehicul ce lupta împotriva incendiilor forestiere.
Econic s-a definit ca un sasiu specializat pentru caroseriile autospecialelor de pompieri. Îndeosebi datorita dotarii cu o platforma hidraulica – scari cu platforme turnante sau catarge telescopice – si a cabinei sale în care pot sta pâna la patru membri ai personalului de urgenta, modelul Econic reprezinta frecvent prima optiune în rândul autovehiculelor de acest gen. Suspensia pneumatica standard asigura stabilitate excelenta în manevrarea acestor vehicule cu centrul de greutate înalt. Volumul de lucru al soferului este redus de catre transmisia automata, care, de asemenea, face parte din dotarile standard ale autovehicului. Axele spate viratoare disponibile precum dotare optionala – chiar si pentru modelul cu doua axe, cu o masa admisa de 18 tone – asigura modelului Econic manevrabilitatea crescuta si îi faciliteaza acestuia accesul în zone limitate. Econic devine din ce în ce mai popular în rândul echipelor de pompieri ce apreciaza avantajele unei cabine spatioase, din motive ergonomice. Astfel se permite echipajului sa îsi puna echipamentul de oxigen în timp ce se deplaseaza catre locul incendiului. La destinatie, ei pot sa coboare din cabina prin fata, coborând doar doua trepte – nu exista o modalitate mai sigura sau mai rapida. Optional, o usa dubla situata pe partea copilotului permite cea mai rapida coborâre din autovehicul. Pe lânga cele doua modele cu sasiu cu doua sau trei axe, dotate cu cabine înaltate sau joase, la Wörth au fost expuse si trei modele Econic cu caroserii echipate complet. Scara cu platforma turnanta DLA(K) 23-12 produsa de Metz echipeaza un Econic 1833 cu cabina joasa. Folosind acelasi sasiu, dar cu o cabina înaltata, Ziegler a construit caroseria celei mai noi autospeciale a echipei de pompieri a companiei de gaze EnBW.
Experinta offroad
În urma workshop-urilor sustinute la Centru, specialistii care au luat parte la evenimentul Mercedes-Benz Fire & Rescue au avut multiple ocazii de a testa avantajele modelelor cu tractiune integrala Unimog si Zetros pe terenul experimental Ötigheim de lânga localitatea Rastatt. Acestia au fost profund impresionati atât de abilitatea remarcabila de urcare în rampa a acestor autovehicule, cât si de performanta lor în cazul coborârii în panta, folosind doar frâna de motor. Posibilitatea de trecere prin apa a fost demonstrata într-un sant cu apa, iesirea din acesta dovedind o excelenta articulatie a osiilor. Participantii au avut posibiltatea de a conduce modelele Unimog si Zetros si de a îsi face o impresie de neuitat cu privire la aceste modele unice si la abilitatile lor off-road. În plus, fata de diferite alte sasiuri cu caroserii cu platforma sau basculante, invitatii au avut la dispozitie o cisterna destinata stingerii incendiilor de padure cu  o caroserie Empl complet echipata, câteva dintre aceste modele fiind date deja în folosinta în Brandenburg. Datorita rezervorului de apa cu o capacitate de 5000 de litri si a troliu-ului pentru auto-tractare, produs de Werner, montat în partea anterioara a unui model U5000 cu o masa maxima admisa de 14.1 tone, Mercedes-Benz nu lasa nicio optiune neexplorata. Bineînteles, sasiul prezinta, de asemenea, protectie împotriva caldurii atât pentru instalatia electrica, cât si pentru sistemul de alimentare si de frânare, direct pe linia de asamblare din fabrica.
 
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *