BMW M3 GTS

img

 
 
 
 
Gata de start – pe circuit si pe sosele: BMW M3 GTS
 BMW M GmbH produce versiuni unice, personalizate pentru Clubsport Racing, bazate pe modelul BMW M3 Coupé. Modificarile importante ale caroseriei, motorului si suspensiei sunt reunite ideal într-un pachet perfect din toate punctele de vedere. Lansarea pe piata va avea loc în primavara anului 2010.
BMW M GmbH prezinta un nou performer cu adevarat remarcabil, ideal si pentru evenimentele Clubsport Racing. BMW M3 GTS este dezvoltat pe baza modelului BMW M3 Coupé,  construit manual printr-un pachet de modificari realizate individual de specialistii M GmbH. Cu accent clar spre motorsport, modificarile privesc atât sistemul de transmisie, suspensia si caroseria, cât si interiorul.
Lansarea pe piata a viitorului BMW M3 GTS va avea loc în primavara anului 2010.
Prin dezvoltarea acestui model exclusivist dedicat entuziastilor motorsportului, BMW M GmbH continua o traditie începuta o data cu generatiile anterioare ale BMW M3 si versiuni speciale precum CLS si GTR. Potentialul sportiv al modelului BMW M3 este amplificat prin experienta foarte bogata pe care marca a acumulat-o pe circuitele de viteza. Prin modificarile speciale BMW M3 GTS este un model ce poate fi omologat pentru a rula pe drumurile publice si, în acelasi timp, este pregatit sa participe direct în evenimente Clubsport Racing.
Tehnologia materialelor ultra-usoare
Utilizarea consecventa a materialelor ultra-usoare, dispozitivele aerodinamice reglabile, sporirea cilindreei si a puterii motorului V8 de înalta turatie si tehnologia suspensiei sunt adaptate pentru motorsport. Masa la gol, conform standardelor DIN, este de mai putin de 1.500 kg, caroseria usoara are locuri speciale de montare a centurilor de siguranta cu sase puncte de prindere si a roll-barului, aflate în spatele montantilor B.
Pe lânga acoperisul din fibra de carbon – disponibil standard la BMW M3 -, masa este optimizata semnificativ de caracteristici cum ar fi tevile de esapament realizate din titan, consola centrala si panourile usilor foarte usoare, eliminarea scaunelor din spate, a sistemului automat de aer conditionat si a celui audio, precum si o izolatie fonica specifica pentru modelele de înalta performanta.
Motor V8 de înalta turatie: derivat din motorsport, optimizat pentru motorsport
Propulsorul cu opt cilindri de la BMW M3 GTS are capacitatea marita la 4,4 litri si o putere estimata la aproximativ 450 cp, gratie unor detalii tehnice derivate direct din motorsport. Cuplul mare disponibil pe o plaja larga de turatii, puterea livrata linear pâna la turatii înalte, aceste performante remarcabile caracterizeaza motorul V8 care echipeaza BMW M3 GTS.
Caracteristicile specifice unui propulsor din motorsport includ carter realizat din aliaj special de aluminium si silicon si construit în design cadru, senzori antidetonare cu tehnologie cu flux de ion si alimentare de ulei optimizata pentru o dinamica superioara.
Puterea este transmisa la BMW M3 GTS de cutia de viteze M cu dublu ambreiaj cu Drivelogic, disponibila optional si la modelele din productia de serie. Aceasta cutie de viteze cu sapte trepte urmeaza un principiu dezvoltat pentru motorsport, schimbarea rapoartelor se face fara nici cea mai mica întrerupere a puterii motorului. Transmisia a fost dezvoltata special pentru un motor de mare turatie, deosebit de puternic, si ofera calitatile ideale pentru o acceleratie cu adevarat dinamica în orice moment. Caracteristicile de schimbare a vitezelor la transmisia M DKG Drivelogic cu sapte trepte au fost create special pentru motorul modificat de la BMW M3 GTS, iar pilotul este capabil sa schimbe rapoartele atât prin levierul aflat în consola centrala, cât si prin clapetele M speciale de pe volan.
Suspensie de înalta performanta cu frâne special concepute
Pentru a transfera puterea superioara a motorului catre sosea în acelasi stil M chiar si în cele mai dificile conditii, BMW M3 GTS dispune de o tehnologie a suspensiei care de asemenea deriva din sfera sporturilor cu motor. Suspensia, dezvoltata pe baza BMW M3 Coupé, prezinta filete de ajustare a amortizoarelor, pentru o variatie individuala a miscarilor de compresie si de detenta.
Sistemul de frâne superperformant de la BMW M3 GTS dispune de etriere fixe cu sase pistoane la rotile fata, respectiv cu patru pistoane la cele spate. Setarea specifica pentru competitie a DSC Dynamic Stability Control (Controlul Dinamic al Stabilitatii) valorifica potentialul dinamic superior al modelului BMW M3 GTS. Pneurile fata si spate, diferite ca marime, sunt montate pe jante M Competition de 19 toli, din aliaj usor, cu design cu spite duble.
Aerodinamica: componente optimizate cu geometrie variabila
Pentru a optimiza aerodinamica si pentru a regla forta de apasare în functie de conditiile de competitie, BMW M3 GTS dispune de eleron si spoiler derivate direct din sporturile cu motor. Aceasta permite un reglaj potrivit al calitatilor aerodinamice ale automobilului în regim de cursa în functie de profilul specific al fiecarui circuit. Aceste elemente au la baza modelul BMW 320 si cu care constructorul german concureaza în FIA WTCC World Touring Car Championship.
Caracteristicile exterioare, cum ar fi grila BMW si branhiile laterale – finisate în crom la modelul de serie BMW M3 -, au acum o nuanta închisa speciala, de crom anodizat.
Interior special pentru performante si siguranta superioare
Interiorul modelului BMW M3 GTS reflecta clar accentul pus pe performanta si siguranta pentru motorsport. Caracteristicile de interior includ scaune tip scoica, finisaje de carbon si volan M îmbracat în piele alcantara.
Panourile usilor si cele laterale din spate sunt si ele tapitate în alcantara, în timp ce centurile de siguranta cu sase puncte de prindere, extinctorul si pregatirea pentru întreruperea motorului în caz de urgenta completeaza gama larga de dotari speciale din interiorul masinii.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *