ALONSO isi adjudeca prima victorie cu PIRELLI la SILVERSTONE
ALONSO isi adjudeca prima victorie cu PIRELLI la SILVERSTONESilverstone, (Marea Britanie) 10 iulie 2011 – Fernando Alonso, pilotul Scuderiei Ferrari, si-a adjudecat prima victorie cu pneurile Pirelli si, totodata, prima victorie din acest sezon, facand fata cu brio atat conditiilor mixte de la Silverstone, cat si presiunii resimtite din partea adversarilor. Pentru Alonso aceasta este cea de-a 27-a victorie din cariera si prima dupa Marele Premiu al Coreei de anul trecut.Cursa a inceput in conditii umede si o temperatura ambientala de 20 de grade Celsius, toti participantii optand pentru anvelopele intermediare PZero Albastre. Astfel, conform regulamentului, pilotii n-au mai fost obligati sa foloseasca atat anvelopele de compozitie tare PZero Argintii, cat si pe cele de compozitie moale PZero Galbene pe parcursul cursei.Sebastian Vettel, pilotul echipei Red Bull, a preluat conducerea inca de la inceputul cursei, depasindu-l pe colegul sau, Mark Webber, plecat din pole position, in timp ce Alonso si-a pastrat pozitia a treia. Pe masura ce pista s-a uscat, pilotii au fost nevoiti sa-si concentreze eforturile asupra conservarii cauciucurilor intermediare, lupte spectaculoase ducandu-se pentru locul 2, intre Webber si Alonso, si pentru locul 4, intre pilotul de la Ferrari, Felipe Massa, si Lewis Hamilton, pilotul echipei McLaren.Michael Schumacher de la Mercedes a fost primul pilot care a intrat la standuri, in turul 9, pentru a-si schimba atat pneurile intermediare cu un set de pnerui Pirelli PZero Galbene (soft), cat si partea frontala a monopostului, avariata dupa un acrosaj cu Kamui Kobayashi, pilotul echipei Sauber Mercedes. Imediat dupa aceea, Schumacher a inceput sa stabileasca cei mai buni timpi pe tur, ceea ce a demonstrat ca noile conditii erau favorabile slick-urilor. Vettel a intrat la standuri pentru a schimba gumele intermediare cu versiunea soft a pneurilor Pirelli in turul 13, reusind sa iasa din nou pe pista fara a pierde pozitia de lider.In turul 27, in timpul celei de-a doua opriri la standuri, germanul a avut o problema cu cricul din spate, si a retrogradat un loc, de pe pozitia a doua pe a treia, in timp ce Alonso a preluat conducerea. Pilotul de la Ferrari s-a folosit de o strategie cu trei opriri la boxe pentru a castiga cursa, strategia utilizata, de altfel, de primii cinci piloti din ierarhia generala. Cel mai bine clasat pilot cu doua opriri la standuri a fost Nico Rosberg, de la Mercedes, care a terminat cursa pe locul 6, in timp ce Paul di Resta, care a incheiat cursa pe pozitia a 15-a, dupa mai multe probleme aparute in timpul opririlor la boxe, a fost singurul pilot care a folosit pneurile PZero Argintii, de compozitie hard, in timpul cursei. Sergio Perez (Sauber) a obtinut cel mai bun rezultat din cariera, terminand pe locul al saptelea, dupa ce a plecat din pozitia a 12-a grilei de start. Silverstone, care a inaugurat un complex de standuri nou-nout anul acesta, beneficiaza de cea mai mica durata medie a anului pentru oprirea la standuri, aproximativ 14 secunde, comparativ cu cele 18 secunde sau chiar mai mult inregistrate in cazul altor circuite. Acest lucru favorizeaza, in principiu, o strategie cu o cursa de sprint menita sa mentina monoposturile pe gume noi cat mai mult timp posibil. Alonso a parcurs 13 tururi de circuit cu ultimul sau set de pneuri PZero Galbene si 12 tururi cu primul set de anvelope intermediare PZero Albastre.„Felicitari echipei Ferrari si lui Fernando Alonso pentru acesta cursa fantastica, desfasurata la 60 de ani dupa prima noastra victorie cu Ferrari la Silverstone. Am avut astazi ocazia sa vedem un pilotaj incredibil si cateva manevre exceptionale. Pneurile intermediare PZero Albastre s-au dovedit foarte competitive la inceputul cursei, in cele 12 tururi in care starea astfaltului a variat intre ud si uscat, ceea ce a reprezentat o performanta impresionanta. Am vazut astazi o combinate de doua si trei opriri la standuri per monopost, adica exact ceea ce ne asteptam sa vedem, iar ocupantii locurilor de pe podium au fost stabiliti, inca o data, in ultimul tur de circuit.”, a declarat Directorul departamentului Pirelli Motorsport Paul Hembery.Inainte de start, Fernando Alonso a facut cateva tururi demonstrative la volanul unui Ferrari 375, cu care Froilan Gonzalez a castigat Marele Premiu al Marii Britanii in 1951, cu pneuri Pirelli. Proprietarul masii este acum Bernie Ecclestone, Presedinte si CEO al Formula One Management.