WRC Portugalia – Citroen vizeaza o noua victorie
WRC Portugalia – Citroen vizeaza o noua victorieEtapa a patra din WRC, Raliul Portugaliei, este una dintre cele mai populare din acest sezon. De trei ori castigatoare aici, echipa Citroën Total isi doreste inca o victorie pe macadamul din Portugalia. In urma victoriilor din Monte-Carlo si Mexic, Sébastien Loeb si Daniel Elena sunt lideri in clasamentul general al pilotilor, iar Mikko Hirvonen si Jarmo Lehtinen, care au terminat pe locul secund ultimele doua raliuri, se afla in spatele colegilor de echipa in aceasta ierarhie. Ambele echipaje sunt pregatite sa adune cat mai multe puncte cu modelul DS3 WRC.Pregatirea pentru Raliul Portugaliei a inceput deja de sambata, 24 martie, cu un “Rally Sprint” organizat in apropiere de Porto, pe o speciala celebra datorita saritoarei Fafe. Doua modele Citroen DS3 WRC au fost impartite de cele patru echipaje: Sébastien Loeb/Daniel Elena, Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen, Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini si Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Sébastien Loeb a fost cel mai bun pilot din tabara Citroën si a terminat testul pe locul secund. Raliul Portugaliei va incepe joi, 29 martie, din Lisabona. In prima zi este programata o speciala pe strazile din capitala Portugaliei, urmata de trei speciale pe macadam care se vor desfasura seara. Sfarsitul de saptamana este mai conventional, in cele trei zile fiind programate specialele in muntii din regiunea Loulé. Dupa Mexic, Raliul Portugaliei este a doua etapa pe macadam. Tinand cont ca etapa se desfasoara la o altitudine mai mica decat cea din Mexic, pilotii vor putea profita la maximum de puterea oferita de motoarele de 1,6 litri turbo. „Acesta este primul raliu unde putem vedea exact care este potentialul fiecarui echipaj,” a spus Sébastien Loeb. „In Mexic, am vazut ca rivalii nostri au facut un pas inainte din punctul de vedere al performantelor, intr-un raliu in care nu au stralucit pana acum. Daca vor fi la fel in Portugalia, atunci va fi o lupta foarte stransa. Din punctul nostru de vedere pregatirile au decurs bine, iar modelul DS3 WRC a fost rapid pe toate suprafetele in acest sezon si nu cred ca in Portugalia va fi o exceptie.”
Locul 4 la Monte-Carlo si pe doi in Suedia si Mexic, Mikko Hirvonen se afla pe locul secund in clasamentul general la 16 puncte in spatele colegului sau de echipa. Finlandezul a facut progrese in ceea ce priveste acomodarea cu modelul DS3 WRC si vrea sa obtina un rezultat de top si in Portugalia. „Ma simt foarte increzator inaintea acestei etape. In Maxim am obtinut timpi buni pe probe si, in prima zi, am tinut pasul cu Seb, insa mai trebuie sa-mi adaptez putin stilul de pilotaj la modelul DS3 WRC”, a admis finlandezul. „Am tendinta de a forta prea tare si masina derapeaza prea mult. Inginerii chiar au spus ca vor scoate frana de mana! Cand pilotez asa pierd timp, deci trebuie sa-mi schimb putin stilul de pilotaj. Cred ca in Portugalia lucrurile vor sta mult mai bine pentru mine.”Tinand cont ca ambele masini au terminat in puncte prime trei raliuri, echipa Citroën Total are un avans de 38 de puncte in clasamentul constructorilor, iar in Portugalia, un raliu unde a castigat in ultimii trei ani, Citroën va incerca sa-si mareasca acest avantaj.La startul celei de-a treia etape din Campionatul Mondial de Raliuri vor fi si echipele Citroën Junior, cu Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, si Qatar World Rally Team, cu Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini. Nasser Al-Attiyah si Giovanni Bernacchini au obtinut cel mai bun rezultat din cariera in WRC in Mexic unde au terminat pe locul 6, iar in Portugalia spera sa obtina cel putin un rezultat similar. In schimb, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (Citroën Junior World Rally Team) isi doresc sa converteasca evolutia ezitanta de pana acum intr-o clasare in puncte.Raliul Portugaliei 2012 se va desfasura in perioada 29 martie – 1 aprilie.TREI INTREBARI PENTRU… Sébastien LoebAi participat sambata la “Fafe Rally Sprint” in apropiere de Porto. Cat de important a fost acest eveniment pentru tine?„Nu cunosteam celebra speciala Fafe pentru ca Raliul Portugaliei nu s-a mai desfasurat in regiunea Porto din 2001. A fost incredibil sa vad atat de multi spectatori pe proba speciala. Mi-ar fi placut ca speciala sa fie inclusa in raliu. Chiar daca nu a avut valoare sportiva, a fost o experienta incredibil de interesanta.”La fel ca anul trecut, raliul va incepe cu o speciala pe strazile din Lisabona. Apoi urmeaza trei speciale de noapte care se desfasoara pe macadam. Un inceput foarte dificil, nu? „Este bine ca prima zi a devenit o etapa in sine. Va fi foarte dificil sa alegi pozitia la start. Noaptea praful poate sta foarte mult timp in aer. In aceste conditii este de preferat sa cureti drumul pentru ceilalti, decat sa mergi in praful lor fara sa ai vizibilitate. Un timp bun in calificari nu este suficient. Trebuie sa analizam conditiile meteo pentru a lua cele mai bune decizii. Oricum un timp mediu si plecarea de pe locurile 7 sau 8 ar fi un dezastru!”Acum, in etapele pe macadam, ai din nou posibilitatea de a alege pneurile. Cred ca esti foarte multumit de acest lucru, nu? “Da, pentru ca altfel nu eram in siguranta. Imi aduc aminte cand pilotam pe noroi cu pneuri de compozitie dura. A fost ingrozitor. Acum avem la dispozitie pneurile de compozitie hard Michelin Latitude Cross, dar avem si 10 pneuri de compozitie soft. Daca nu ploua nu vom avea nevoie de ele, dar daca ploua atunci vom reusi sa evitam riscurile inutile pe probele speciale.”