Volkswagen prezinta prototipul BlueSport

img
Home / Stiri si noutati auto / Volkswagen prezinta prototipul BlueSport

 
 
 
 
Prototipul BlueSport dezvolta 226 km/h si consuma numai 4,3 litri de motorina
Prototipul roadster este propulsat de un motor foarte eficient montat la nivel central
Bucuresti, 08 iunie 2009 – Acest roadster stimuleaza bucuria verii si anticipeaza viitorul: prototipul BlueSport produs de Volkswagen. Caracteristica: dinamism maxim de rulare în conditiile unui consum minim. Exact 4,3 litri carburant la 100 de kilometri este media înregistrata. O valoare record; nu exista alt model sport cu un consum mai redus. În consecinta, si emisiile de CO2 sunt scazute: 113 g/km. Valorile limita prevazute de norma Euro 6 care va intra în vigoare abia în anul 2014 sunt respectate fara probleme de prototipul BlueSport. Modelul cu doua locuri este înca un prototip; în cazul productiei de serie, ar oferi premise optime pentru a declansa o adevarata revolutie în segmentul modelelor sport compacte si oneste. Pentru ca acest roadster este sportiv, fiabil si, în acelasi timp, accesibil – o masina populara si un model sport pentru vremuri noi.
Comeback pentru modelele compacte agile
În spatele celor doua scaune sport ale prototipului BlueSport care masoara 3,99 metri în lungime (repartizarea sarcinii pe osie: 45:55), propulsia este asigurata exclusiv de motoare TDI sau TSI supraalimentate – propulsoare de înalta tehnologie cu consum redus, dar performante ridicate. În cazul primului prototip, este vorba despre un motor  Clean Diesel (TDI) de  132 kW / 180 CP cu injectie Common-Rail si catalizator de stocare NOx montat ulterior. Chiar de la 1.750 rotatii/minut – ceea ce înseamna la un nivel scazut de turatii – motorul turbo de 2,0 litri dezvolta un cuplu motor maxim de 350 newton-metri. Aceasta performanta corespunde fortei dezvoltate de un motor pe benzina cu sase cilindri de aproximativ 300 CP ! O cutie de viteze cu dublu ambreiaj si 6 trepte realizeaza transferul de forta catre rotile din spate. Cuplarea se realizeaza automat sau cu ajutorul padelelor de la nivelul volanului. În numai 6,6 secunde, modelul sport ajunge de la 0 la 100 km/h; viteza maxima este de 226 km/h. Acestea sunt datele caracteristice pentru o filozofie noua, dar în acelasi timp clasica pentru un model sport. Prototipul BlueSport reprezinta un model care ofera o placere deosebita si se impune detasat la capitolul fiabilitatii.
Concept fara compromisuri
La crearea autovehiculelor, Volkswagen a definit numai doua obiective: placerea maxima a condusului în conditiile unui consum minim de carburant. Astfel a fost conceput fara compromisuri un model sport cu motor montat la nivel central, care mizeaza din start pe o greutate redusa si o agilitate maxima: prototipul atletic BlueSport cântareste mai putin de 1.200 kilograme – desi obtine cele mai bune performante la clasa din care face parte la capitolul rigiditatea caroseriei. Rezultatul: o performanta mai mult decât suverana în orice situatie de viata, precum si avantaje deosebite la capitolul consumului si emisiilor. Greutatea redusa a fost obtinuta prin utilizarea consecventa a constructiilor usoare (printre altele se utilizeaza cel mai usor softtop din clasa, care cântareste numai 27 kilograme, precum si elementele de aluminiu ), precum si prin designul caroseriei cu o dimensiune compacta inteligenta.
În ciuda fascinatiei specifice oferite de un model sport, este garantata o compatibilitate corespunzatoare pentru utilizarea în regim cotidian. În portbagajul din fata, prototipul BlueSport beneficiaza de exemplu de o capacitate de depozitare de 112 litri, iar în spatiul din spate pot fi depozitati alti 70 de litri de bagaje. În total, aceasta înseamna 182 de litri – spatiu suficient pentru materialele de lucru sau pentru o excursie în doi pentru a petrece un lung sfârsit de saptamâna. Lungi sunt si distantele care pot fi parcurse între doua opriri la statia de alimentare cu carburant: în conditiile unui volum al rezervorului de 50 de litri si cu un consum de numai 4,3 litri, rezulta o raza teoretica de actiune de peste 1.150 de kilometri.
Un efect pozitiv asupra razei de actiune, a consumului si a emisiilor este oferita si de doua tehnologii utilizate deja în cele mai noi modele Volkswagen din gama BlueMotion, care fac parte din asa-numitul regim ecologic la prototipul BlueSport: un sistem automat de pornire si oprire si recuperarea energiei. Avantajele deosebite ale sistemului automat de pornire si oprire sunt valorificate în regim urban: în cazul în care prototipul Blue­Sport se opreste de exemplu la semafor, se realizeaza si o oprire automata a motorului. Când se face verde, este suficienta atingerea pedalei de acceleratie pentru ca motorul sa porneasca pe loc. Întregul sistem permite o operare intuitiva si reduce în regim urban consumul de carburant cu pâna la 0,2 litri de carburant la 100 de kilometri. În mod suplimentar, în special la decelerarea prototipului BlueSport, alternatorul genereaza energie care este acumulata în bateria autovehiculului (recuperare), ceea ce permite degrevarea motorului si reducerea suplimentara a consumului.
Design fara senzatii ieftine
Designul prototipului BlueSport în nuanta Flexsilver si cu un plafon din material textil de culoare portocalie este rezultatul eforturilor depuse de echipa condusa de Klaus Bischoff (director de design al marcii Volkswagen) si Thomas Ingenlath (director de design al centrului Potsdam). „Designul prototipului BlueSport“, afirma Klaus Bischoff, „reprezinta o sinteza perfecta între tehnologie si estetica. Forma este foarte bine conturata, fiind restrânsa la elementele esentiale; caroseria în sine este supla si prezinta o structura lineara.“ Thomas Ingenlath completeaza: „Din aceasta caroserie ies în evidenta pasajele rotilor rotunde, în relief tridimensional la fel ca în cazul unei sculpturi. Suprafetele radiale, canturile si punctele de intersectie subliniaza rotile si, prin aceasta, agilitatea prototipului BlueSport. Admisiile laterale pentru aer reprezinta o caracteristica pentru dispunerea centrala a motorului, designul cu dimensiuni reduse reprezinta expresia vizuala a greutatii sportive reduse a modelului.“
Proportii puternice
Proportiile prototipului BlueSport ofera o imagine foarte puternica si suverana. Suplimentar fata de înaltimea redusa de numai 1,26 metri, exista si alte elemente care marcheaza imaginea de ansamblu, de exemplu ampatamentul mare (2,43 metri) în raport cu lungimea totala de aproximativ patru metri si ecartamentul generos, raportat la latime (1,75 metri). În sectiunea frontala, modelul sport beneficiaza de un ecartament de 1,49 metri, iar în spate de 1,52 metri. Dimensiunile însumate demonstreaza ca aceasta caroserie cu linii bine conturate a prototipului BlueSport este pe de-o parte mai scurta si mai aerodinamica de exemplu în comparatie cu cea a modelului Scirocco, fiind însa, în acelasi timp, mai lunga  si mult mai lata decât în cazul micului Fox de exemplu. Cu aceste proportii, roadster-ul compact confera o imagine puternica pe noile jante cu spite de 19 toli din aliaj usor.
Designul sectiunii frontale
În sectiunea frontala, prototipul BlueSport este caracterizat de noul design Volkswagen prezentat pentru prima data la modelul Scirocco si la versiunea actuala a modelului Golf. Baza este reprezentata de o linie linia definitorie de design care va caracteriza toate noile autovehicule produse de Volkswagen. Aceasta linie de design a fost creata de Walter de Silva (director de design al concernului Volkswagen), Flavio Manzoni (director de design creativ al Volkswagen AG) si Klaus Bischoff. Sunt pastrate pe de-o parte elementele clasice, oferind pe de alta parte însa o noua interpretare a designului Volkswagen. Sunt cunoscute de la noul Polo, Golf si Scirocco linia dubla transversala, formata de grila îngusta a radiatorului si de barele de protectie vopsite. În sectiunea inferioara, pe întreaga latime a autovehiculului se regasesc admisii de aer de culoare neagra în care au fost integrate semnalizatoarele cu led  – sub un capac translucid de plastic, fumuriu.
Atractia ridicata asigurata de modelele cu aceste elemente de stil este demonstrata prin interpretarea caracteristicilor individuale. De exemplu farurile si stopurile: desi prototipul BlueSport cu farurile sale duble bi-xenon si stopurile cu leduri simbolizeaza fara îndoiala un model Volkswagen din gama actuala, se remarca prin independenta deosebita. Aspectul de roadster dobândeste energie prin forme, cu ajutorul detaliilor precum luminile de zi realizate asemenea unei benzi luminoase înguste, în forma de c (în carcasa farurilor principale) sau aripile realizate în stilul modelelor sport de înalta performanta.
Thomas Ingenlath, care a creat prototipul BlueSport în calitate de designer responsabil de proiect, prezinta ideea de baza: „Studiul ne priveste cu forta si suveranitate, totul este clar si precis. Avem în fata noastra un sportiv agil care poate renunta la atitudinea agresiva.“
Totul are la baza un sistem, asa cum subliniaza Flavio Manzoni: „Unic, simplu, universal – acesta este spiritul autentic promovat de Volkswagen: caracteristici clar de design într-un mediu complex – aceasta filozofie fundamentala marcheaza designul actual al modelelor Volkswagen. Acestea sunt realizate asemenea prototipurilor Cars Up! si Space Up! Sau ca modelele Scirocco si Golf, care reflecta fara compromisuri conceptul de claritate estetica. Iar prototipul BlueSport nu face decât sa continue aceasta linie.“
Sectiunea posterioara
Aceasta filozofie se remarca de la prima vedere a sectiunii posterioare. Aici, liniile pornite din aripile spate delimiteaza o zona „a umerilor” cu un aspect dinamic si clar unic. La nivel central este integrat un bandou lata în culoare caroseriei, deasupra careia este dispusa o linie îngusta si neagra, care separa bara de protectie si capota motorului, respectiv portbagajul. Pe aceasta axa, care îmbina si stopurile, iese în evidenta emblema VW. Stopurile în sine, prin forma lor, se apropie de faruri. Blocurile optice prezinta de asemenea la interior o componenta cu leduri în forma de c, care lumineaza la mare distanta si foarte intens în timpul noptii la fiecare frâna. Deasupra emblemei VW, în hayon a fost integrat cel de-al treilea stop.
În sectiunea inferioara, imaginea este dominata de o suprafata de culoare neagra, pe canturile exterioare ale acesteia – direct lânga liniile aripilor – fiind dispuse capetele tevii de esapament. Extremitatea barei de protectie este reprezentata de o suprafata ca o continuare a aripilor laterale si a pasajelor de roata, vopsita în culoarea caroseriei si care prezinta în partea centrala o sectiune aerodinamica sub forma de difuzor.
Silueta
În lateral  – specific pentru Volkswagen – se remarca pasajele rotunde ale rotilor si canturile exterioare ale aripilor, care fac parte din liniile clare, precise, puternice si cu o valoare estetica deosebita. În plus, garda foarte coborâta caracterizeaza designul siluetei laterale. Iar jantele din aliaj usor cu zece spite, împreuna cu pneurile cu dimensiunile 235/35 ZR19 (fata) si 245/35 ZR19 (spate), care se încadreaza complet în pasajele de mari dimensiuni ale rotilor, creeaza un aspect întâlnit numai la modelele super sport.
Interior
Interiorul unui model sport trebuie sa se integreze perfect în imaginea de ansamblu. Totul trebuie sa prezinte o ergonomie ideala, sa fie usor de controlat si sa se remarce prin nivelul estetic deosebit. Acestea sunt cerintele transpuse în practica de Volkswagen prin prototipul BlueSport. Klaus Bischoff: „Interiorul se remarca prin rafinamentul detaliilor si creeaza o fascinatie tehnologica ridicata. Flerul remarcabil al interiorului se exprima prin puritatea de stil a componentelor.“
Poftiti la bord: identificati imediat un touchscreen – un punct de întâlnire între om si masina care permite o operare intuitiva în stilul creat pentru prototipul Volkswagen Up!. Ecranul este dispus direct pe tunelul imaginar al transmisiei. Prin intermediul acestui touchscreen sunt controlate toate functiile de informare si agrement. Direct în fata acestuia – la nivelul la care se afla în trecut schimbatorul de viteze – este dispusa o roata multifunctionala de comanda care permite actionarea cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.
Deasupra acestui touchscreen sunt dispuse cele trei butoane de reglare prin rotire, cu dimensiuni generoase, pentru instalatia automata de climatizare cu doua zone de temperatura. Acestea se afla la nivelul unei sectiuni a habitaclului marcata de elemente verticale, reprezentând, în acelasi timp suflante, dar si un element de design. La rotirea la stânga în directia „rece” a elementelor de reglare a instalatiei automate de climatizare, afisajul aferent acestui sistem de reglare capata o nuanta tot mai intensa de albastru. În „rosu” se coloreaza afisajul la cresterea temperaturilor selectate.
Butonul pentru lumini, dispus în partea stâng a volanului, prezinta un design similar elementelor de reglare pentru instalatia de climatizare. Lumina de fundal a butoanelor din habitaclu continua nuanta softtop-ului, fiind de asemenea portocalie. Designerii au conceput o linie noua si pentru instrumentele rotunde de dimensiuni generoase de pe plansa de bord, precum si pentru volanul multifunctional. Acesta dispune de taste pentru controlarea sistemului audio, a telefonului, a computerului de bord si a cutiei de viteze cu dublu ambreiaj (DSG).
Scaunele sport îmbracate în piele, în executie usoara, si spatarele dintr-o singura bucata sunt integrate perfect în interior. În spatele tetierelor cu emblema VW inclusa se afla rollbar-ul prototipului Bluesport. Direct în spatele lor este depozitat plafonul la deschidere; actionarea acestui softtop se realizeaza manual. Gratie unei plieri clasice în Z si a greutatii reduse a plafonului, operatiunea se realizeaza în numai câteva secunde – uneori, putin înseamna mai mult.
 
 
 

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *