Vettel obtine la Suzuka cel mai strans pole position din istorie
Vettel obtine la Suzuka cel mai strans pole position din istorieSuzuka, 8 Octombrie, 2011 – Pilotul Red Bull Racing, Sebastian Vettel si-a oferit singur cea mai buna pozitie posibila pe grila pentru a-si asigura cel de-al doilea titlul mondial in Formula 1, dupa ce a reusit pole-ul in Marele Premiu al Japoniei, folosind pneurile de compozitie moale Pirelli P Zero Galbene, cu timpul de 1m:30,466 secunde. Germanul si-a eclipsat practic performanta similara de anul trecut de 1m:30,785 secunde si l-a invins pe Jenson Button, rivalul sau de la McLaren, cu un avans de doar doar 0,009 secunde. Diferenta estea cea mai mica din istoria calificarilor de la Suzuka si egaleaza performanta lui Michael Schumacher din 2000, cand acesta a avut un timp mai bun decat Mika Hakkinen cu exact aceeasi diferenta.Cu diferente ale timpilor obtinuti de aproape o secunda intre pneurile de compozitie medie P Zero Albe si cele soft, P Zero Galbene, pilotii din fruntea ierarhiei s-au concentrat pe economisirea stocului alocat de pneuri rapide cat de mult au putut. Oricum, cei mai rapizi au utilizat anvelopele soft chiar de la inceputul Q2 pentru a-si asigura accesul in Q3.Pilotii aflati in lupta pentru pole-position au utilizat anvelopele soft doar pentru doua iesiri in ultima sesiune a calificarilor, pentru a salva cat mai multe seturi de pneuril P Zero Galbene pentru cursa. Datorita caracteristicilor circuitului de la Suzuka, cu virajele sale ultra rapide care incalzesc repede pneurile, anvelopele de compozitie moale ating performanta maxima in primul tur cronometrat, dupa cel de incalzire, punand o mare presiune pe piloti, care trebuie sa performeze instantaneu. Pilotul Sauber, Kamui Kobayashi, cel mai rapid in Q1, a utilizat anvelopele soft pentru a ajunge in Q3, dar apoi a trecut inapoi pe pneurile medii pentru ultima sesiune, cand nu a mai pornit in turul cronometrat. Pilotul Mercedes, Michael Schumacher, impreuna cu perechea Lotus Renault, Bruno Senna si Vitaly Petrov, nu au mai iesit nici ei pe circuit in Q3, ultima sesiune a calificarilor. In consecinta, toti patru vor avea posibilitatea sa ia maine startul fie cu pneurile de compozitie soft, fie cu cele de compozitie medium.Nico Rosberg, al doilea pilot Mercedes a furnizat prima supriza fiind eliminat in prima sesiune, o problema tehnica impiedicand-ul sa iasa de la boxe. Oricum, tinand cont ca doar pilotii aflati pe primele 10 locuri si care au fost cronometrati in Q3 sunt obligati sa plece cu pneurile folosite in calificari, Rosberg are posibilitatea de a opta pentru o strategie radicala duminica, neavand nimic de pierdut tinand cont ca va lua startul de pe ultima pozitie a grilei.„A fost o sesiune de calificari foarte rapida, iar pneurile s-au comportat bine tinand cont de solicitarile pistei de la Suzuka, fara uzuri peste parametrii obisnuiti. Oricum, pare sa fi devenit un trend, ca masinile care se califica in Q3 sa nu mai incerce imbunatatirea timpilor pentru a-si proteja pneurile, astfel ca impreuna cu echipele si cu FIA vom cauta o solutie acceptata de toata lumea pentru ca astfel de situatii sa fie evitate, fiind incorect si necinstit fata de spectatori. Astazi s-a dovedit ca avem aceasta problema, pe care incercam sa rezolvam. Daca ne gandim la cursa, avand in vedere diferenta semnificativa de timp intre compozitia dura si cea moale a pneurilor, posibilitatile unor strategii interesante raman deschise. In contrapartida la performanta anvelopelor soft este ca punctul critic, cand anvelopele medii devin mai rapide, se poate produce dupa cinci sau sase tururi. Astfel ca va fi interesant de urmarit pentru ce strategie vor opta echipele”, a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.