Suzuki la Salonul Auto de la Geneva 2016
Suzuki la Salonul Auto de la Geneva 2016- Focus pe planul de management pe termen mediu SUZUKI NEXT 100- Noul Suzuki Baleno – pregatit pentru lansarea pe piata europeana- Tehnologii noi: platforma de noua generatie, motorul BOOSTERJET si sistemul hibrid de tip “mild” SHVSSuzuki si-a construit în timp reputatia de specialist pe segmentul de automobile compacte. Înca de la prezentarea Suzulight în anii ’50, Suzuki a produs o gama variata de modele, fiecare adaptate la nevoile specifice ale clientilor sai. Pentru a-si consolida cresterea sustenabila în urmatorii 100 de ani, Suzuki a dezvoltat un plan de management pe termen mediu prezentat sub numele de “SUZUKI NEXT 100”. Planul prevede concentrarea pe nevoile clientilor, acordarea unei atentii deosebite calitatii în productie, dezvoltarea de produse originale si gasirea unor noi solutii tehnologice care sa duca la cresterea sigurantei, a reducerii poluarii si a consumului de combustibil.În urmatorii ani, cele mai mari cresteri se vor înregistra în categoriile SUV-uri de dimensiuni mici si medii, de modelele din segmentul B, dar si din segmentul A. Suzuki are acum o gama de produse care se potriveste perfect cu aceste segmente aflate în crestere.Unul dintre cele 20 de modele noi care vor fi lansate la nivel mondial pâna în 2020, este Baleno. Noul Suzuki Baleno va fi disponibil în Europa începând cu luna aprilie 2016.Noul Suzuki BalenoCând Suzuki si-a propus sa creeze un hatchback diferit de orice fusese creat pâna atunci, si-a stabilit un obiectiv clar – sa nu faca niciun compromis. Rezultatul este Suzuki Baleno, ce combina armonios un desgn fluid, performante excelente obtinute datorita tehnologiilor avansate de care beneficiaza, dar si dotari inteligente. Pentru a crea un nou hatchback, placut de condus si adaptat exigentelor actuale ale clientilor, Suzuki si-a dorit sa duca ideea de masina compacta la cel mai înalt nivel. Prin limbajul de design “Liquid Flow”, interiorul spatios si propulsoarele eficiente – alaturi de platforma de noua generatie – Baleno ofera stil, utilitate, manevrabilitate, performante dinamice si un consum eficient de combustibil. Modelul ofera însa, în plus, si confort, inclusiv pe distante lungi, adultii beneficiind de un spatiu suficient atât în fata cât si în spate, dar si de un spatiu generos pentru bagaje. Noul Baleno a fost lansat, în premiera, în India, anul trecut în octombrie, piata pe care Suzuki este lider. Noul model a fost apreciat imediat de clienti datorita designului si tehnologiilor sale. Pâna la finalul lunii ianuarie 2016, au fost comercializate 31.000 de unitati pe aceasta piata. Noul hatchback este construit în India de Maruti Suzuki, una dintre cele mai avansate tehnologic fabrici Suzuki din lume. Baleno va fi vândut în peste 100 de tari si regiuni, inclusiv în Japonia si Europa.STILTema de design “Liquid Flow”—care sugereaza o masa lichida în miscare— transpare peste tot, articulându-se prin linii curbate si suprafete expresive. În acelasi timp, silueta joasa si larga îi accentueaza aspectul sportiv si puternic.Gama de culori de caroserie, 9 în total, include “Premium Silver Metallic”, o nuanta ce pune în evidenta liniile masinii, si “Ray Blue Pearl Metallic”, o nuanta cameleonica ce trece de la o tenta de rosu la verde, în functie de lumina exterioara.Plansa de bord are marginile evazate pentru a crea senzatia de amploare, fiind caracterizata de linii curbe. Accente argintii ies in evidenta pe fondul negru al cabinei, iar culoarea rosiatica – portocalie a comenzilor sistemului audio, sistemului de aer conditionat, indicatorului pentru schimbarea treptelor de viteza si a celorlalte functii, subliniaza nivelul de stilizare al interiorului.Sistemul de conexiune a smarphone-ului cu display-ul tactil de 7 inch al sistemului audio este prevazut cu o conexiune USB si un slot pentru carduri SD, oferind si imaginile preluate de camera pentru marsarier în momentul manevrelor cu spatele*. Se poate conecta astfel un iPhone prin intermediul unui cablu USB pentru a utiliza numeroasele functii oferite de Apple CarPlay, precum harti interactive, functionalitati de telefon, mesageria, audio, precum si Podcast-uri, Audiobook-uri si alte aplicatii compatibile cu Apple CarPlay. Smartphone-ul mai poate fi conectat la vehicul si utilizând MirrorLink.INTERIORDificultatea de a avea în acelasi timp un design stilat si un interior spatios a fost depasita prin dezvoltarea unor tehnologii noi. Baleno vine cu un grad mare de confort la interior pentru pasageri, dar si cu cel mai mare portbagaj din clasa sa. Elementele cheie pentru a obtine aceste performante, la o lungime a masinii mai mica de 4 metri, sunt platforma de ultima generatie care permite utilizarea eficienta a spatiului, dar si un design mai compact al motorului, care creaza astfel mai mult spatiu pentru interior.Scaunele fata ofera un spatiu mare pentru umeri, datorita spatiului generos dintre scaunul soferului si cel al pasagerului. Ambele scaune au o forma optimizata pentru a oferi maximum de confort la drum lung, materialele folosite fiind usoare si ultra rezistente. Scaunele spate ofera un spatiu amplu pentru picioare, datorita unei distante de 805 mm între scaunele fata / spate. Acestea pot fi rabatate usor si se pot plia în trei configuratii diferite. Unghiul mare de deschidere al portierelor spate faciliteaza un acces usor atât la urcarea, cât si la coborârea din masina.Portbagajul ofera un spatiu de 355 litri, fiind cel mai mare între hatchback-urile din segmentul B*. Pentru a permite încarcarea cu obiecte lungi sau late, forma suspensiei a fost optimizata pentru a crea cât mai mult spatiu posibil pe toate lateralele portbagajului.Flexibilitate este cuvântul cheie când vine vorba de spatiul din portbagaj. Prin simpla pliere a scaunelor se poate obtine un spatiu suplimentar pentru bagaje.*Conform studiilor facute de Suzuki în categoria hatchback-urilor din segmentul B (un hatchback cu o lungime totala între 3.700mm – 4.100mm) si masurat conform metodei VDA, folosita de Asociatia Germana a Producatorilor Auto.PERFORMANTENoul Baleno dispune de trei noi tehnologii dezvoltate de Suzuki pentru a obtine performante mai bune, o eficienta mai mare a consumului de combustibil si placerea de a conduce:- o platforma de generatie noua- sistemul hibrid de tip “mild” SHVS- noul motor turbo cu injectie directa BOOSTERJET1.0 BOOSTERJET este un motor de generatie noua, turbo, cu injectie directa care asigura un consum eficient de combustibil si ofera o placere mai mare la volan.În afara consumului eficient de combustibil si a performantelor dinamice, motorul BOOSTERJET este compact, usor si are un layout optimizat pentru a corespunde cerintelor riguroase în ceea ce priveste dimensiunea si greutatea vehiculelor din segment, consolidând astfel reputatia Suzuki în ceea ce priveste constructia si dezvoltarea de motoare. Dupa Vitara S, noul Baleno este al doilea model echipat cu motorul 1.0 BOOSTERJET, care dezvolta o putere maxima de 82kW si un cuplu maxim de 170Nm.Baleno este de asemenea disponibil si cu noul motor 1.2 DUALJET, care combina performantele dinamice foarte bune cu o eficienta crescuta a folosirii combustibilului. Aceasta provine dintr-o eficienta termica îmbunatatita, adica a crescut semnificativ gradul de transformare a energiei termice a combustibilului în energie mecanica.În ceea ce priveste transmisiile, motorul 1.0 BOOSTERJET poate fi configurat în mod optim cu o cutie de viteze manuala în 5 trepte, sau cu o cutie automata în sase trepte, care ofera performante excelente la viteze mici si o eficienta maxima în ceea ce priveste consumul de combustibil la viteza mare. Motorul 1.2 DUALJET este disponibil cu aceeasi cutie manuala în cinci trepte sau cu o cutie speciala de tip CVT (transmisie variabila continua).Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild” dezvoltat de Suzuki care foloseste un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asista motorul termic în timpul accelerarilor si permite recuperarea energiei în timpul frânarilor.Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator conventional pentru ca ISG regenereaza electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeste eficienta de regenerare a energiei, detectând forta de apasare a frânelor, amplificând în consecinta cantitatea de energie generata. Folosind energia stocata, functia motorului electric din ISG îmbunatateste consumul de combustibil, asistând partial motorul termic, oferind cantitatea suplimentara de energie necesara în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerarilor puternice.Sistemul SHVS disponibil pe modelul Baleno foloseste baterii compacte litiu-ion, cu o încarcare ultra-rapida.Din respect pentru mediul înconjurator, Suzuki intentioneaza sa extinda numarul modelelor echipate cu sistemul hibrid de tip “mild” SHVS, acesta fiind un sistem care contribuie la economia de combustibil si este foarte eficient din punct de vedere al costurilor. Pe noul Baleno, sistemul SHVS contribuie la reducerea emisiilor de noxe, acesta fiind de doar 94g/km CO2, consumul combinat fiind de 4 litri la 100 km. Sistemul SHVS înseamna o greutate suplimentara de doar 6,2 kg la masa totala.Conform planului de management “SUZUKI NEXT 100”, constructorul japonez a dezvoltat o noua strategie în ceea ce priveste platformele, iar Baleno este primul model care beneficiaza de o platforma de noua generatie care va fi lansat în Europa. Noua platforma Suzuki a fost dezvoltata prin revizuirea structurii de baza, obtinându-se o structura mai usoara, dar în acelasi timp mult mai rezistenta. Rezultatul este o crestere cu 10% a rigiditatii, comparativ cu vehiculele conventionale din aceeasi clasa, si o reducere cu aproximativ 15% a greutatii, comparativ cu platforma pe care o înlocuieste. În plus, prin faptul ca nu a facut doar o optimizare partiala, ci mai degraba o optimizare a întregului vehicul, Suzuki a reusit sa gaseasca solutii inteligente care minimizeaza transmiterea vibratiilor si a zgomotului din exterior în interiorul habitaclului, oferind o deplasare lina si silentioasa. Aceasta evolutie se traduce prin performante mai bune si un consum eficient de combustibil, fara a face niciun compromis în ceea ce priveste siguranta în momentul unui impact.Noul Baleno dispune de o serie de dotari pentru o siguranta sporita. Printre acestea se numara si sistemul radar de asistenta la frânare (Radar Brake Support*1 – RBS). Cu RBS, când vehiculul se deplaseaza cu o viteza mai mare de 5 km/h, un sistem de camere radar detecteaza obiectele sau vehiculele din fata. Designul si dezvoltarea noului Baleno au fost facute în Japonia, o mare parte din teste fiind apoi efectuate în Europa.