Strategia alegerii pneurilor a stralucit in cursa F1 din Malaezia

img
Home / Stiri si noutati auto / Strategia alegerii pneurilor a stralucit in cursa F1 din Malaezia

Strategia alegerii pneurilor a stralucit in cursa F1 din Malaezia influentata de ploaiePilotul Ferrari, Fernando Alonso a utilizat trei din cele patru tipuri de anvelope Pirelli – Cinturato Albastru de ploaie, Cinturato Verde, intermediare si P Zero Alb, mediu – pentru a castiga Marele Premiu al Malaeziei derulat sub influenta ploii si sa preia astfel sefia clasamentului. Strategia alegerii pneurilor a fost si cheia obtinerii celei mai bune clasari din cariera, locul secund, pentru pilotul Sauber, Sergio Perez.O ploaie scurta cazuta inainte de start a facut ca pilotii, cu exceptia celor doi de la HRT sa porneasca pe pneuri intermediare Cinturato Verde. Dupa doar un tur, Perez a intrat la boxe pentru a trece pe pneuri de ploaie, pe masura ce aversele se inteteau – iar aceasta decizie s-a dovedit decisiva pentru rezultatul sau final. Acest stop premature a facut ca Perez sa fie pe locul trei cand cursa a fost intrerupta in turul trei din cauza ploii torentiale. Reluarea cursei s-a facut in urma safety-carului, ceea ce a obligat ca toti pilotii sa ia startul pe pneuri de ploaie, conform regulamentului. Pe masura ce pista s-a uscat, liderii au schimbat pe intermediare iar Perez a trecut in frunte pentru prima data, inainte de a fi depasit de Alonso. Chiar inainte de aparitia steagului rosu, existau deja mai multe strategii privind pneurile. Dezicia HRT de a porni pe pneuri de ploaie l-a propulsat pe Narain Karthikeyan pe pozitia a zecea a clasamentului in momentul opririi cursei: prima data cand tanara echipa spaniola a incheiat un tur in puncte. Dimpotriva, Jean-Eric Vergne a ramas pe pneuri intermediare pana la aparitia steagului rosu, dovedind adaptabilitatea pneului Pirelli Cinturato Verde, prin pastrarea celei de-a saptea pozitii in ciuda uriaselor cantitati de apa de pe pista. Marusia s-a trezit de asemenea incheind in puncte, multumita locului opt reusit de debuntantul Charles Pic imediat dupa start. In turul 37 pilotul Toro Rosso, Daniel Ricciardo a fost primul care a trecut pe slick-uri, utilizand P Zero Alb mediu, in timp ce Alonso a trecut pe slick-uri de compozitie medie trei tururi mai tarziu, suficient pentru a-si asigura cea de-a 28-a victorie din cariera.Cel mai rapid tur a fost reusit pe pneuri P Zero Argintiu de compoztie tare de catre pilotul Lotus, Kimi Raikkonen cu trei tururi inainte de final. Cel mai lung schimb al cursei a fost de 27 de tururi pe pneuri intermediare Cinturato verde si a fost realizat de pilotii  Lewis Hamilton (McLaren), Kimi Raikkonen (Lotus) si Kamui Kobayashi (Sauber).
Directorul Pirelli motorsport Paul Hembery a comentat: “Aceasta cursa este un ecou a celei din Canada de anul trecut, care a fost de asemenea intrerupta din cauza ploii. Inca o data, s-a creat un set intreg de circumstante de unde au rezultat performante uimitoare, cum ar fi pozitia a doua ocupata de Perez. Dupa reluare a fost important pentru piloti sa-si conserve intermediarele – care s-au dovedit extreme de versatile in aceste conditii mixte – pentru a le pastra in conditii optime de temperatura. Primii doi clasati au avut strategii complet diferite in alegerea pneurilor, cu Alonso pe medii si Perez pe pneuri de compozitie tare, pentru ultimul schimb, ceea ce a dovedit ca decizia noastra de a reduce diferentele de performanta dintre compozitii duce la curse din ce in ce mai stranse. Vrem de asemenea sa-l felicitam pe Bruno Senna, care a reusit cel mai bun rezultat din cariera clasadu-se pe sase.”

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *