Siguranta mai multa in trafic cu noile sisteme de franare de la Bosch

img
Home / Stiri si noutati auto / Siguranta mai multa in trafic cu noile sisteme de franare de la Bosch

Bosch: Siguranta mai multa în trafic cu noile sisteme de frânare pentru autovehiculele comerciale usoareDupa lansarea sistemului ESP 9 pentru autoturisme, Bosch aduce pe piata o generatie noua, compatibila si cu autovehiculele comerciale usoare. Odata cu ESP 9TE, Bosch aduce pentru prima data o gama de functii ESP® suplimentare pentru autovehiculele comerciale usoare cu greutate mai mare, de pâna la 8 tone. Aceste functii includ umplerea prealabila a sistemului de frânare prin deplasarea placutelor de frâna în pozitia aferenta, frânarea automata în situatii periculoase si interventii de siguranta la deplasarea în pante abrupte. Bosch intentioneaza sa înceapa productia de serie în 2014. ESP® 9LE este deja dat în productie. Acesta a fost optimizat în special pentru tipurile de furgoane utilizate de obicei în Europa, care au presiuni înalte în cilindri de frâna principali. „Odata cu noile tipuri de sisteme Bosch ESP® se pot obtine îmbunatatiri considerabile în ceea ce priveste siguranta autovehiculelor comerciale usoare”, a declarat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al sasiului.Modificat pentru a raspunde cerintelor specifice autovehiculelor comercialeMicrobuzele, SUV-urile si camionetele solicita mai mult sistemul de frânare din cauza unor caracteristici precum masa maxima admisa, ampatamentul si etrierele de frâna mai mari. Atât sistemul ESP® 9TE, cât si ESP® 9LE au fost optimizate pentru a face fata acestor cerinte. Ambele sunt compatibile cu functii suplimentare, inclusiv functii de confort, care sunt des întâlnite în segmentul autoturismelor. În plus, producatorii auto pot asigura asistenta la stabilitate de care este nevoie în cazul autovehiculelor comerciale.  De exemplu, functia adaptiva de reglare a sarcinii comanda interventiile sistemelor de siguranta activa ABS, TCS si ESP® în functie de sarcina respectiva, în timp ce sistemul de reducere a efectului de ruliu actioneaza pentru a diminua ruliul prin frânarea corespunzatoare a fiecarei roti si reducerea cuplului.Sistemul ESP® 9TE este proiectat în special pentru piata din Statele Unite ale Americii. În timp ce producatorii din Europa tind sa puna accentul pe frânele cu aer comprimat atunci când autovehiculele depasesc o greutate de 6 – 7 tone, pentru frânarea autocamionetelor din S.U.A. se utilizeaza în special etrierele de frâna mai mari. În cazul acestor etriere, sistemul ESP® are nevoie mai ales de o acumulare activa mai dinamica a presiunii, cu o actiune foarte rapida. Pentru aceasta, cele mai importante elemente sunt corpul pompei si supapele optimizate din punct de vedere al debitului, elementele asimetrice ale pompei, motorul puternic si camerele de acumulare mai mari. În prezent nu mai este nevoie de componentele de încarcare prealabila necesare adesea în trecut. Spre deosebire de sistemele ESP® standard, ESP® 9LE este prevazut cu un motor care asigura un cuplu mai mare, supape speciale si camere de acumulare mai mari pentru presiunile înalte (de pâna la 330 bar) regasite de obicei în cilindri de frâna principali ai autovehiculelor utilitare. Mai mult, poate asista frânarea regenerativa în cazul autovehiculelor hibride, permitând sincronizarea efectului de frânare al motorului electric cu actiunea obisnuita de frânare.

    Aboneaza-te la Newsletter

    Nume (necesar)

    Email (necesar)

    Leave a Comment

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *